Nieuwe ontwikkelingen zomereczeem bij paarden en pony's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: Nieuwe ontwikkelingen zomereczeem bij paarden en pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:55

Daar wachten we al jaren op! Haha! Ik hoop dat meerdere testers zich hier melden, ervaringen zijn altijd fijN! Knipoog

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:22

Even een stipje.
Ik heb veel interesse en al heeel veeeel geld aan allerlei middelen uitgegeven(o.a. Leen Taal en dat groene poeder van Laarakkers(vorig jaar meegdaan met de proef, mijn paard had de placebo, na de proef 2 potten aangeschaft maar geen resultaat)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:10

Ik kijk eerst eens even rustig de kat uit de boom. Met Boett deken en voedingssuplement Velcote en Midge Off smeersel heb ik die van mij nu toch 99,9% schuurvrij. Hij kan ook een uurtje of 7 per dag op de wei zonder problemen. Dus ik wacht eerst eens even af wat de ervaringen op grote schaal zijn.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:31

Tot nu toe kan ik het bij mij merrie ook aardig onder controle houden, ik hoop dat dat zo blijft. Maar onderzoeken zijn natuurlijk altijd top, het zou fijn zijn als er een product op de markt komt wat ECHT werkt...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 04:29

Ben heel benieuwd..

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:17

pluisbeer schreef:
Even een stipje.
Ik heb veel interesse en al heeel veeeel geld aan allerlei middelen uitgegeven(o.a. Leen Taal en dat groene poeder van Laarakkers(vorig jaar meegdaan met de proef, mijn paard had de placebo, na de proef 2 potten aangeschaft maar geen resultaat)

Wat is de stand van zaken eigenlijk met die test? Wat voor spul was dat en is dat nu gewoon te koop of zo?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:53

IK ben ook wel heel erg nieuwsgierig. Het is bij mijn pony nog makkelijk om bij te houden. Zodat hij niet schuurt. Maar je hoort ook vaak verhalen dat het steeds erger word met hun eczeem. Ik hoop uiteindelijk dat er iets komt wat niet TE duur is en dat je paard gewoon helemaal eczeem vrij maakt. Ik hou dit even in de gaten.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:57

Ik zou dolgelukkig zijn mocht er een middel op de markt komen dat echt helpt!!

Met een ZE-deken en smeerseltjes zijn mijn paarden nu wel geholpen maar ik denk dat zonder deken toch een fijner bestaan voor ze zou zijn.

Ik wacht dus vol ongeduld mee...

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:19

Alle eiwitten zijn polypeptiden, maar niet alle polypeptiden zijn ook eiwitten. Dus, Eleonoor, kun je de twee termen niet door elkaar gebruiken. Er zou octrooi op zijn aangevraagd? Die hele octrooprocedures zijn openbaar, dus ik zou dat octrooinummer wel eens willen hebben. Wel een beetje raar, dat een Nederlander iets ontwikkelt en het vervolgens door een Amerikaanse firma zou worden geoctrooieerd?
Als het een Europese aanvrage is, kan iedereen het via internet inzien en met een US-aanvrage ook, dacht ik. En dan kun je misschien zien, wat erin zit, hoewel het uiteindelijke product dat op de markt komt, natuurlijk niet per se onder het octrooi hoeft te vallen.
Laatst bijgewerkt door bterlaan op 14-07-08 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:22

Met deken op is mijn pony 99,9% schuurvrij ben dan benieuwd wat dit voor wondermiddel zou moeten zijn .. eerst zien dan geloven

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:25

Onze Shet heeft sinds haar behandeling appeltjes op d'r vacht.
Ook krijgt ze weer manen. Zij heeft traumeel, probioticia en drainage compositum gehad. Het is zo fijn om haar niet meer d'r manen en staart kapot te zien jeuken..

Nu gaan we aan de slag met de jaarling. Oorzaak geen idee, maar dat jeuken vind ik zo sneu..
Jullie ook succes.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:41

Jitske_ schreef:
pluisbeer schreef:
Even een stipje.

Wat is de stand van zaken eigenlijk met die test? Wat voor spul was dat en is dat nu gewoon te koop of zo?

Ja dat is gewoon te koop via hen. Het andere testpaard bij ons leek wel wat resultaat te hebben, maar de laatste maanden vanaf half septemeber werd het toch weer zo erg dat hij de deken op moest, ondanks dubbelel dosis

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:43

detour schreef:
Onze Shet heeft sinds haar behandeling appeltjes op d'r vacht.
Ook krijgt ze weer manen. Zij heeft traumeel, probioticia en drainage compositum gehad. Het is zo fijn om haar niet meer d'r manen en staart kapot te zien jeuken..

Nu gaan we aan de slag met de jaarling. Oorzaak geen idee, maar dat jeuken vind ik zo sneu..
Jullie ook succes.

Heb jij behandeld met het spul wat in de opening van dit topic genoemd wordt? Wat staat er op de pot voor een naam?
En waar haal jij nu het spul voor de jaarling?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:48

Nee.
Ik heb haar behandeld mbv Josefien van Bokt, zoek haar maar eens op, het is echt super, een kennis van em heeft een paar Shires er af grekregen met die behandeling.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:32

iesolde schreef:
Banjer schreef:
zonder deken... das mooi! maar moeten ze opgestald worden met schemer enzo, of kunnen de paarden met dit middel ook dag en nacht buiten blijven?

Ze kunnen gewoon buiten zowel dag en nacht maakt niet uit

Hier ben ik erg blij mee... ik ga dit topic zeker verder volgen en ik denk ook wel dat ik het middel ga kopen voor Banjer, als het echt op de markt komt Lachen

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:42

Iemand al goede ervaringen verder?
Ik kijk eerst maar eens de kat uit de boom, zo dik in het geld zit ik nu niet.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:44

Ik ben er weer mee begonnen, zal t jullie over een week of 2 laten weten Tong uitsteken

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:36

En hoe veel heb je er voor betaald @Amy?

Ik heb ook wel interesse, maar ik wil eerst ook meer weten over de resultaten, ik heb al zoveel middeltjes uitgeprobeerd. Momenteel doet mijn schoonvader hem iedere avond inspuiten met aluminiumspray (soort jodium) en kan hij zelf de stal in. Ik moet zeggen dat dit ook heel goed werkt. De deken heeft hij niet meer op, nadat hij vorig jaar vast lag met een been onder het stukje waarmee je de halsdeken op de plaats houdt.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:27

Amy77 schreef:
Ik ben er weer mee begonnen, zal t jullie over een week of 2 laten weten Tong uitsteken

Amy ben je begonnen met dit nieuwe spul? Wat staat er voor naam ophet etiket en waar haal je het?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:57

Ik heb de flessen in april gekregen..bene r toen mee gestopt omdat het goed ging met Glóa..dus had nog wat over, daar heb ik een start mee gemaakt. (het spul was te duur om te blijven geven, terwijl het goed ging).. Het zijn doorzichtige flessen, met groot wit etiket, waar Hippo Ex-cema opstaat.
Ik heb geen idee of je het al ergens kunt krijgen. Heb toen een tester gekregen en was het druk in productie.

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:01

Amy77 schreef:
Ik heb de flessen in april gekregen..bene r toen mee gestopt omdat het goed ging met Glóa..dus had nog wat over, daar heb ik een start mee gemaakt. (het spul was te duur om te blijven geven, terwijl het goed ging).. Het zijn doorzichtige flessen, met groot wit etiket, waar Hippo Ex-cema opstaat.
Ik heb geen idee of je het al ergens kunt krijgen. Heb toen een tester gekregen en was het druk in productie.

hoezo te duur? Moest je dit betalen dan?
Volgens mij mag je helemaal niet betalen als je iets test!

anhartpol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:44

En hoe zit het met drachtige merries?, ben niet zo gek op suplimenten (anders dan lichaamseigen stoffen tijdens een dracht of tijdens de dekperiode) Is daar iets over bekent?En wat kost het per paard per jaar? Lees graag duidelijk antwoord.grt An

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:41

Citaat:
hoezo te duur? Moest je dit betalen dan?
Volgens mij mag je helemaal niet betalen als je iets test!

@Jitske, er is bljkbaar iets verkeerd gegaan. Heb idd moeten betalen..Wil hier wel bij zeggen dat het uit alle goede bedoelingen is gegaan, gezien mijn paard er niet al te best aan toe was en ik mijn hoop op dit spul gevestigd had en heb gesmeekt om dit spul. Ik heb het als tester zijnde gekocht, omdat het op dat moment nog in productie was.
Heb inmiddels dhr Windt gesproken en hij betaald mij keurig mijn centjes terug, ook omdat bleek dat ik het 'testmiddel' heb gekregen wat nog niet afgerond bleek te zijn en de houdbaarheid blijkbaar maar ongeveer 3 weken bleek te zijn. Nu lijkt mijn paard elke keer zo suf te worden, maar leg nu de link met dit spul..althans, zal me niets verbazen, want de houdbaarheid is immers al 3 maanden verstreken..
Ik krijg dus nu keurig mijn centjes terug én het echte pakket..ik is dus blij.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:53

anhartpol schreef:
En hoe zit het met drachtige merries?, ben niet zo gek op suplimenten (anders dan lichaamseigen stoffen tijdens een dracht of tijdens de dekperiode) Is daar iets over bekent?En wat kost het per paard per jaar? Lees graag duidelijk antwoord.grt An

Hoi, onze merrie is ook behandeld (dan met andere niet lichaams eigen stoffen, maar dan andere Knipoog ) en het is geheel goed gekomen, ze is kerngezond en heeft nu een prachtige dochter. Ze is behandeld in de 8ste tot en met de 10de maand.

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:13

Hoi,

De testpaarden konden inderdaad gratis het middel proberen. Het middel wat na 3 weken was uitgewerkt is niet schadelijk of zo maar moest uit voorzorg weg, de paarden werden er niet ziek van maar de werking en kracht was er gewoon uit, verders niks. Ik heb netjes een ander paket omgeruild gekregen met het goeie middel. En nooit geen ziek paard gehad. Ik geef het ook aan mijn oude zieke paard en op haar heeft het een mega groot effect. Ze glanst weer is weer vrolijk en beweegt veel soepelere met haar oude gewrichtjes, dus het heeft een hele positieve uitwerking ook op het lichamelijke gestel van je paard. Ook met de dracht kunnen ze het gewoon hebben, het is niet schadelijk of wat dan ook voor de dracht en op komst zijnde veulen