Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:38

Citaat:
Kleine dingen zijn dit maar, en ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat dit representatief is voor de topsport hoor!! laten we daar even heel duidelijk over zijn.......

dit zijn veelal praktijken die voorkomen bij de mensen die het NET niet hebben om in de top mee te draaien....... De topsporters hebben paarden die dit soort dingen niet nodig hebben, en hebben zelf ook de kennis in huis om niet met dit soort praktijken aan de gang te gaan.....

het is echt net die onderlaag die het graag wil zijn, maar het niet is en het juist om deze instelling nooit zal worden

Ja

idd, het zijn vak de wanna bees

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:42

CharleyT schreef:
Arabesk schreef:
Misschien kun je je beter eens achter je oren krabben als zoveel mensen commentaar hebben.

[Lees; jaloers en gefrustreerd zijn....!!]

Bovendien als je zó goed bent als Anky kan je vast ook wel zonder die rollkur

Juist daarom is ze zo goed, en presteren haar paarden tot op hoge leeftijd!

Hoezo achter je oren krabben? Die 'mensen'zijn geen jury, en de jury vindt nog steeds dat Anky het verdraaid goed doet met haar training, want de jury zet haar op 1!!!

En dat is dan een pluim voor de jury omdat ze dan de beste bovenaan geplaatst hebben! Cool

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:43

Ik weet ook genoeg dingen die gebeuren op een springstal maar kan ook iemand die bij anky kwam en daar gebeuren ook wel eens dingen dat je denkt...

De filmpjes die je op you tube ziet over de rollkur kunnen gewoon niet. Ik ben er ook mee eens dat het een erg onnatuurlijke houding is voor een paard om met zijn kin op zijn borst te lopen waardoor hij moeilijk kan slikken en hierdoor dus flink gaat schuimen. Dat schuimen heeft niks te maken met het kauwen op het bit maar puur omdat hij door die houding niet normaal kan slikken. Dit is al iets wat niet moet kunnen.

Aan de andere kant presteert Anky supergoed en doet het proffesioneel. Heeft inderdaad het beste met haar paarden voor alleen mijn methode zal de rollkur niet worden maar daar zijn de meningen over verdeeld.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:43

Arabesk schreef:
Albert Voorn neemt in elk geval geen blad voor de mond.

'meedraaien aan de top' is nog geen bewijs dat het ook góed is voor de paarden.

http://www.youtube.com/results?search_q ... arch_type=

Ik zie hier eerlijk gezecht geen Anky voorbij komen. Misschien slim om als je beeldmateriaal bij je woorden stopt er voor te zorgen dat de beelden je woorden ondersteunen.

Verder, niet slim van Anky om op dezelfde manier (persoonlijke aanval én in de publiciteit) te reageren. Ookal heb je er genoeg van, meld dan rustig dat Voorn is uitgenodigt om een dag mee te draaien tijdens de trainingen bijv.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:52

OoappeloO schreef:
Arabesk schreef:
Albert Voorn neemt in elk geval geen blad voor de mond.

'meedraaien aan de top' is nog geen bewijs dat het ook góed is voor de paarden.

http://www.youtube.com/results?search_q ... arch_type=

Ik zie hier eerlijk gezecht geen Anky voorbij komen. Misschien slim om als je beeldmateriaal bij je woorden stopt er voor te zorgen dat de beelden je woorden ondersteunen.

Verder, niet slim van Anky om op dezelfde manier (persoonlijke aanval én in de publiciteit) te reageren. Ookal heb je er genoeg van, meld dan rustig dat Voorn is uitgenodigt om een dag mee te draaien tijdens de trainingen bijv.

daar misschien niet

hier wel

http://www.youtube.com/watch?v=YODFSUs8 ... re=related

het is een serie van meerdere filmpjes, dit is 1a

WIe nu nog durft te zeggen dat hyperflexie slechts 'even' wordt gebruikt...

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:55

KiWiKo schreef:
Ga er nou maar van uit dat ALLE topruiters ergens wel een skelet in de kast hebben........ ALLEMAAL!

Wat in godsnaam bedoel je daarmee?
Ik snap er geen hol van Tong uitsteken

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:56

Ik vraag me altijd af hoe het toch komt dat die paarden van anky zo presteren, ik weet uit de eerste hand hoer er daar op stal getraind en gereden wordt en hoe ze met de paarden omgaan.
theoretisch zou ieder paard daar ongelukkig van worden maar dat gebeurt dus niet; hoe dat komt is voor mij een raadsel

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:56

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:57

Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 09-07-08 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:59

Jongens, toppaardensport stinkt vrijwel altijd. Het doel heiligt vaak de middelen en wat de ruiters zelf als professioneel en rechtvaardig zien daar wordt de gemiddelde hobbyruiter kotsmisselijk van als hij het ziet.
Ik heb ook wat dingen gezien bij 'topruiters' waar ik goed schrik van had zoals: rijden met een varkensprikker als zweep, vastbinden tussen de palen en dan blijven tikken totdat het paard piaffeert, slofteugels aan dressuurstangen, bloederige monden etc etc. Walgelijk. Ik veroordeel geen Anky maar bij deze voorbeelden zaten ook mensen die op bepaalde gebieden alles wonnen. En dan zeggen dat het paard het niet voor je zou doen als je niet goed voor hem was, nou echt niet hoor.....paarden kunnen meedere redenen hebben...helaas...

Die filmpjes vind ik ook walgelijk hoor, ik zou zo nooit en te nimmer willen(wrs ook niet kunnen) rijden.
Laatst bijgewerkt door Vala op 09-07-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:00

Ik geloof ook niet dat Anky of iemand in dit topic heeft gezegd dat ze het maar 'even' gebruikt??

Anky weet echt wel waar ze mee bezig is, meer dan de helft die zo loopt te schreeuwen dat het slecht is komt niet verder dan de B of kan maar beter buitenritje blijven rijden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:01

casperrr schreef:
Ik geloof ook niet dat Anky of iemand in dit topic heeft gezegd dat ze het maar 'even' gebruikt??

Anky weet echt wel waar ze mee bezig is, meer dan de helft die zo loopt te schreeuwen dat het slecht is komt niet verder dan de B of kan maar beter buitenritje blijven rijden.

ze weet niet waar ze mee bezig is, dat dit ze dit 'welzijn' voor haar paarden noemt is gewoon schandalig!

Ze heeft zelf ooit gezegd dat rollkur maar 'even' wordt toegepast

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:03

@Casperrrrrrr:Ik rij Z1 en ook weleens op het strand of in het bos Haha! Haha! !
Maar zo zou ik niet willen rijden en wrs ook niet kunnen idd!
ik vind haar proeven fabuleus om te zien maar haar trainingsmethode kan ik niet aanzien.
Laatst bijgewerkt door Vala op 09-07-08 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:04

Je gaat mij echt niet vertellen dat het schadelijk is Arabesk. Aangezien jij blijkbaar maar op 1 manier daarnaar kan kijken. Anky staat gewoon aan de absolute top, en dan hebben mensen commentaar op je en proberen ze je onderuit te halen. Helaas voor hun is het nooit gelukt. En denk ook niet dat dat gaat lukken. Lachen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:05

Ja maar om er niet kritisch naar te kijken omdat het Anky is is ook zo kortzichtig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:08

Als er 1 ruiter ter wereld is die kritisch is op zichzelf is het Anky wel...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:10

Ben het helemaal met je eens beaux. En het is ook wel een beetje blind als je ervan uitgaat dat iemand die aan de top rijd ook meteen de meest paardvriendelijke en beste methode te pakken heeft. In de ring laat ze toch schitterende dingen zien met een paard dat NIET met de kin op de borst loopt en met de training kan dat ineens niet meer.

Wildgirl

@casperrr, ja klopt ze staat aan de top en daar heb ik respect voor; de manier waarop ze die top echter haalt met haar paarden niet.
Dan heb ik het nog niet eens alleen over haar trainingen maar ook over het feit dat haar paarden nooit samen met vriendjes lopen te dollen op het land etc etc
Als jij dat een goede manier vind van omgaan met je paard; prima
Ik niet; alhoewel ik helemaal geen natural ben en het ook zeer vaak oneens ben met arabesk Haha! moet ik haar toch gelijk geven.
het doel heiligt de middelen, en het enige waarnaar helaas wordt gekeken is het doel hier....

daffene

Tijdje terug op Jumping Amsterdam heb ik Anky Salinero zien losrijden. Serieus, daar werd ik misselijk van. Terugtrekken en tegelijk sporen erin. Ging erg echt lomp aan toe. Het zag er zo ontzettend onvriendelijk uit. Heb nog 1 foto terug kunnen vinden, en dit was dan nog een van de beschaafdste...

http://img505.imageshack.us/img505/9906/p1250050th6.jpg

Edit. En daarna 1ste worden met een super kur.......
Laatst bijgewerkt door daffene op 09-07-08 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:11

@Urielle: Het gaat erom dat je zelf kritisch mag zijn en best een mening mag vormen en niet domweg alles goed moet vinden omdat het Anky is die alles wint!
Ik vind haar proeven schitterend om te zien, sta ook te juichen als ze wint maar van die trainingsfilmpjes krijg ik het gewoon een beetje benauwd, mag toch. Dus mijn mening is: zo wil ik niet rijden, en als ik dan niet ver kom nou jammer dan!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:12

silfie35 schreef:
In de ring laat ze toch schitterende dingen zien met een paard dat NIET met de kin op de borst loopt en met de training kan dat ineens niet meer.

Beetje kortzichtig, trainingshouding of wedstrijdhouding is een behoorlijk verschil.
Altijd opgericht rijden staat ook garant voor de rug van je paard naar de rasmodee rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:13

Beaux schreef:
@Urielle: Het gaat erom dat je zelf kritisch mag zijn en best een mening mag vormen en niet domweg alles goed moet vinden omdat het Anky is die alles wint!
Ik vind haar proeven schitterend om te zien, sta ook te juichen als ze wint maar van die trainingsfilmpjes krijg ik het gewoon een beetje benauwd, mag toch. Dus mijn mening is: zo wil ik niet rijden, en als ik dan niet ver kom nou jammer dan!

Het ging neit over jou, Albert Voorn zegt in het artikel dat Anky en Sjef niet (meer) kritisch op zichzelf zijn.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:14

Als het aan mij ligt wint ze nooit meer!
Ik heb er echt geen goed woord voor over.
Nou ik dit gezien heb en weet dat ze zo omgaat met haar paarden!

Waikiki

Tuurlijk doet Anky dingen die niet kunnen, ik zeg niet dat ze altijd goed rijd. Ik heb ook wel eens dingen gedaan die echt níet kunnen, en ik ben echt niet de enigste hoor. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er een hoop mensen in dit topic zijn die hun paard ook is een schop met wiel en al hebben gegeven, of een keer 'geflost' te hebben. Kan iemand dit wel ontkennen, maar bijna iedereen is wel een onredelijk geweest. Anky is echt kritisch opzichzelf. Maar blijf het een topwijf vinden!

Wildgirl

om even terug te keren op het oorspronkelijk feit dat voorn zegt dat anky niet heel veel doet aan het welzijn van haar paarden; mee eens.
Geen enkel paard vind het fijn de hele dag op stal te staan,iedere dag serieus en zonder veel afwisseling te trainen,kilo's krachtvoer te krijgen en vervolgens tot bloedens toe met s&t ingehouden te worden etc etc
In de springsport gaat het er ook niet altijd even leuk aan toe; denk aan erwt onder de neusriem en bierkurken in bandages maar naar mijn gevoel mogen de paarden daar wel 'meer' paard zijn