Operatie Albert Zoer geslaagd * update pagina 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Operatie Albert Zoer geslaagd * update pagina 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:34

Ik blijf er in vertrouwen dat hij en Oki gewoon op de spelen verschijnen. Er wordt alles aan gedaan op medich gebied om hem zo snel mogelijk weer fit te krijgen.

10 dagen vind ik wel erg krap. Zeker als je bedenkt dat een normaal mens (niet dat hij niet normaal is hoor, maar tja voor topsporters wordt gewoon meer gedaan) er zo'n 6 weken over doet voordat het gips er af kan en het bot hersteld is.

Lijkt mij dat het bot ook wel tijd heeft om te genezen maar goed als het echt kan dan denk ik dat het, het proberen toch wel waard is.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:34

Hopelijk zijn ze niet te trots om het aanbod te accepteren.
Verder kunnen we er alleen maar het beste van hopen voor Albert.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:35

Ik denk wel dat hij er alles aan zal doen om het te kunnen halen. Maarja, als het gewoon niet kan, dan is dat natuurlijk heeeeeeeeeeel erg, maar dan kan het gewoon niet! Dan hopen we gewoon dat het goed geneest en dat hij er misschien over 4 jaar weer bij is. Maar ik zou het echt super vinden als hij wel mee kan doen!

Maar hij is degene die beslist, en dat moeten we respecteren.
Ik ben in elk geval benieuwd Lachen En wens hem heel veel sterkte!

Ik blijf heel erg hopen Lachen
Laatst bijgewerkt door GaitMonster op 09-07-08 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:36

Het is zeker snel, maar er kán best veel tegenwoordig.. Evt. ondersteuning met brace en/of tape.. Ik geloof nog niets, maar hoop op heeeel veeeel...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:41

corine1981 schreef:
DAt is een ware wonderdokter!
Zou het erg knap vinden bij een dubbele beenbreuk wil niet weten wat er gebeurt als het onverhoopt weer mis gaat...
En met springen komt er toch even een andere kracht op te staan dan met gas geven of motor rijden (circuit arts??)

Afijn, ik hoop wel oprecht voor Albert dat hij er snel bovenop is!

Nou ik weet niet of je wel eens goed gekeken hebt naar gp motorwedstrijden. Er komt echt wel wat meer bij kijken dan gas geven(wat ze trouwens met de handen doen).

kijk alleen maar naar deze afbeeldingen, en zo zitten ze om en om in de bochten. knie op de grond.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 09-07-08 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:44

Thats_Me schreef:
Ik blijf er in vertrouwen dat hij en Oki gewoon op de spelen verschijnen. Er wordt alles aan gedaan op medich gebied om hem zo snel mogelijk weer fit te krijgen.

10 dagen vind ik wel erg krap. Zeker als je bedenkt dat een normaal mens (niet dat hij niet normaal is hoor, maar tja voor topsporters wordt gewoon meer gedaan) er zo'n 6 weken over doet voordat het gips er af kan en het bot hersteld is.

Lijkt mij dat het bot ook wel tijd heeft om te genezen maar goed als het echt kan dan denk ik dat het, het proberen toch wel waard is.

even ene reactie uit de zeer recente praktijk. Zelf heb ik 2,5 weken geleden mijn bovenarm gebroken en ook bij mij is een pin door het bot geplaatst. Dan hoef je dus geen gips, en je kunt eigenlijk vrijwel meteen weer beginnen met bewegen. Maar ik mag dus absoluut nog niet belasten (leunen of zwaar tillen), ik vraag me dus af hoe dat bij hem gaat straks.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:02

nou ik hoop dat hij het doet als het niet wil jammer en anders is het gewoon super dat hij mee kan doen.Niet geschoten is altijd mis

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:04

malloesje schreef:
Klinkt als een positief bericht.. Laten we maar eerst afwachten wat Zoer zelf zegt.

De Spelen is natuurlijk belangrijk, maar je eigen lichaam is belangrijker en dat moet je niet koste wat kost kapot maken

Zo denk ik er ook over. Hij is nog veel verder van huis als zijn been niet goed geneest...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:07

ik zou er persoonlijk voor gaan, na de spelen heb je ruim genoeg tijd om je een paar maanden terug te trekken........... maarja dat ben ik met mijn kromme denkwijze Lachen

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:10

Nou zo denk ik ook hoor Tong uitsteken Maarjaa.. als het niet kan dan kan het gewoon niet.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:11

KiWiKo schreef:
ik zou er persoonlijk voor gaan, na de spelen heb je ruim genoeg tijd om je een paar maanden terug te trekken........... maarja dat ben ik met mijn kromme denkwijze Lachen

Zo denk ik er ook over, in oktober begint de WB pas weer en eventueel kan je daar ook wel de eerste wedstrijden van missen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:18

Dat zou ook mijn idee zijn. De Spelen zijn maar eens in de 4 jr., je paarden zijn in topconditie en het enige dat aan je palmares ontbreekt is een titel op de OS.
Als ik Albert was, zou ik me helemaal volplempen met pijnstillers voor zover het dopingreglement dat toelaat en er voor gaan.

OT: Wat heb jij gedaan, Lielle? Heb ik helemaal gemist ..

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:26

paardje2005 schreef:
corine1981 schreef:
DAt is een ware wonderdokter!
Zou het erg knap vinden bij een dubbele beenbreuk wil niet weten wat er gebeurt als het onverhoopt weer mis gaat...
En met springen komt er toch even een andere kracht op te staan dan met gas geven of motor rijden (circuit arts??)

Afijn, ik hoop wel oprecht voor Albert dat hij er snel bovenop is!

Nou ik weet niet of je wel eens goed gekeken hebt naar gp motorwedstrijden. Er komt echt wel wat meer bij kijken dan gas geven(wat ze trouwens met de handen doen).

kijk alleen maar naar deze afbeeldingen, en zo zitten ze om en om in de bochten. knie op de grond.

Het motorrijden vergt inderdaad veel van je benen. En niet alleen je benen maar je hele lichaam...Het is een heel intensieve sport. Dokter Costa is echt een "wonder"dokter...
Als je ziet hoe sommige GP rijders er aan toe zijn na een val en dan binnen zeer korte tijd toch weer op de motor stappen... Als dokter Costa er niet in zou geloven dat het kon zou het niet aanbieden neem ik aan Knipoog

Ik ben benieuwd of Albert op het aanbod ingaat...

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:36

_Lorette_ schreef:
malloesje schreef:
Klinkt als een positief bericht.. Laten we maar eerst afwachten wat Zoer zelf zegt.

De Spelen is natuurlijk belangrijk, maar je eigen lichaam is belangrijker en dat moet je niet koste wat kost kapot maken

Zo denk ik er ook over. Hij is nog veel verder van huis als zijn been niet goed geneest...

amen! Ik hoop natuurlijk op een wonder maar als ie nooit meer kan rijden slaat ie zichzelf zeker voor zijn kop!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:40

Volgens mij opereert deze wonderdokter ook motorcrossers, en die belasting is zeker te vergelijken met paardrijden, is nog zwaarder zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:43

KiWiKo schreef:

als het daardoor niet goed hersteld, dan is dat niet slim.. ik heb zelf mijn schouder gebroken gehad, mocht toen nog 2 weken niets doen, en ben toch gaan rijden, dat is ook niet slim geweest.. en dat is dan 'nog maar' een schouder..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:48

gewoon wat gaan rijden is wel iets anders dan de OS.........

in het allerergste geval moet de breuk opnieuw gebroken worden en duurt de revalidatie 2 maanden ......... IK zou dat risico nemen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:51

KiWiKo schreef:
gewoon wat gaan rijden is wel iets anders dan de OS.........

in het allerergste geval moet de breuk opnieuw gebroken worden en duurt de revalidatie 2 maanden ......... IK zou dat risico nemen Lachen

tuurlijk is dat anders, ik wil er alleen mee zeggen, dat als de breuk niet goed hersteld doordat hij wel gaat rijden, maar dat eigenlijk niet kan, en hij er last van blijft houden, dan zou ik het niet doen..
is de breuk wel bijna hersteld, dan zou ik dat risico ook zeker nemen, maar als het niet kan, dan kan het gewoon niet..
je lichaam is belangrijker dan de OS denk ik dan..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:52

gewoon een botbreuk richt ook bij verkeerd helen geen blijvende schade aan........ breuken aan gewrichten wel, dat blijft altijd gevoellig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:53

KiWiKo schreef:
gewoon een botbreuk richt ook bij verkeerd helen geen blijvende schade aan........ breuken aan gewrichten wel, dat blijft altijd gevoellig Lachen

weet je dat heel zeker? Nagelbijten / Gniffelen ik heb 5 jaar geleden mijn schouder gebroken, en die is dus nooit helemaal goed hersteld

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:01

Het wordt eng, ben het alweer met Kiwiko eens. Ik zou er volledig voor gaan. Draaide wel op de adrenaline.......Dan ben ik op mn best;-).

De Olympische spelen kan een eenmalige kans zijn. Daar wilde ik wel een paar maanden langer voor revalideren na die tijd.

Als het een gecompliceerde breuk zou zijn was het misschien een ander verhaal.....

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:03

Ik denk echt dat Albert gewoon rijdt op de OS.....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:04

dees_daan schreef:
je lichaam is belangrijker dan de OS denk ik dan..

Daarover verschillen de meningen.
Kijk maar naar bv turnsters. Die zijn ook *stuk* als ze 30 zijn. Haha!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:16

KiWiKo schreef:

zo denk ik er ook over,hij heeft/had nu alle kansen om hoog te eindigen.
ik hoop dat die arts hem weet te overtuigen,want het zou natuurlijk een ultieme kans zijn als hij binnen 2 weken weer wat kan doen,je moet natuurlijk toch ook weer even oefenen op het paard etc.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:23

idem hier, als het fysiek zou kunnen, zou ik ook starten. Maar ik zou er wel behoorlijk zeker van moeten zijn dat ik dan ook echt op topniveau zou kunnen presteren en voor een medaille kan gaan, alleen maar meedoen zou voor mij dan niet goed genoeg zijn.

Fitz, ben met een jong paard gevallen in de crosstraining en jezelf dan met je arm tegenhouden is geen goed idee Knipoog