Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

se7entje

Re: Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:46

Als ze het verhaal er nou meer in de zin van :
Wij hebben ze gered als veulen, hebben ze lekker op de wei gehad en zijn niks tekort gekomen en hebben lekker gespeeld met elkaar maar zijn nu op zoek naar nieuwe baasjes voor ze zodat ze kunnen laten zien hoeveel liefde ze je geven.
Of iets dergelijks, dat komt al heel anders over.
Ik geloof ook wel dat het met de beste boelingen is gedaan maar een beetje naief om te denken dat die hengstjes voor de rest van hun leven gezellig met z'n allen op de wei staan zonder al te veel te kosten.
Denk trouwens dat het voer ook wel een beetje overdreven kan zijn.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:54

ik zie ze niet op marktplaats staan, best apart al vraag je het mij (of ik moet beter zoeken)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:01

Black_White schreef:
Beetje appart dat bokt tegenwoordig advertenties neerzet als voorpagina nieuws, maar goed voor die mensen beste publiciteit (behalve voor hun naam dan).

Het verhaal wat de advertentie bevat heb ik mijn vraagtekens bij. Volgens mij rammelt dan echt langs alle kanten. Maar goed de foto is leuk en heeft een hebbe hebbe hebbe gevoel, en zal de volgende penny ook aanspreken.

Haha! hun telefoonnummer kan je in de link vinden hoor....

eigenlijk is dit dus een verkapte MP advertentie en die mogen niet op Bokt.....

Vergissing van de nieuwsredactie waarschijnlijk

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:10

amondi schreef:
Haha! hun telefoonnummer kan je in de link vinden hoor....

eigenlijk is dit dus een verkapte MP advertentie en die mogen niet op Bokt.....

Vergissing van de nieuwsredactie waarschijnlijk

TEMmen!!!!! Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:27

Tsja.... wat kun je hier nou nog van zeggen....

Op Marktplaats staan ze al erg lang elke keer weer...
Sneu voor die dieren en vooral sneue mensen... Arme sjielughe veulentjes redden en ze vervolgens net zo sjielugh alsnog naar de slacht brengen.. Knipoog Feit blijft dat ze bij de slacht nog steeds geen drol opbrengen aangezien het worstenvlees is en geen biefstukkenvlees en dus er geen gouden bergen aan verdiend worden. Beesten hebben wel vast een leuke tijd gehad met zn allen donderjagen op de wei, dus wat dat betreft een commentaar...

Ik snap werkelijk niet wat mensen bezielt wanneer ze heel bewust op zoek gaan naar 10 veulens en er vervolgens uit zijn dat het toch niet is wat ze hadden verwacht. wat al eerder is gezegd... voederbiet, kuil en nog meer van dat soort voer, is hartstikke slecht voor die koudbloeden, idd een geluk dat het niet allemaal bevangen knollen zijn( als dat al niet zo is). Gras en hooi is meer dan voldoende voor zulke knollen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:34

Craignethan schreef:
Bezint, eer gij begint ......

En dan op de emotie van de lezer inspelen die een puberhengst moet kopen die waarschijnlijk nog niks kent Nagelbijten / Gniffelen

idd...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:44

guenivere schreef:
Dat dacht ik ook 750 voor castratie:S....
Oke die van mij was welles waar geen belg, maar een gewoon paard.. maar maakt dat verschil dan?
Ik heb een paar maand geleden 120 euro betaald inclusief voorreikosten antibiotica en verdoving, de castratie zelf natuurlijk ook.

Castreren als veulen zou ik zowiezo niet doen, ik vind dat ze wel een beetje de mogelijkheid mogen krijgen om uit te groeien, wat dat betreft vind ik dat ze op dat gebied geen fouten gemaakt hebben.

En ik denk dat er toch best wel liefhebbers voor die dieren zijn, als ik de ruimte en het geld had, dan had ik er zo 2 willen over nemen.

Het is maar wat je wil... als veulen is idd jong, maar op tijd ruinen betekent dat ze de hoogte in gaan, hengst laten brengt meer spierontwikkeling met zich mee...
Soms kunnen ze de energie die ze besparen door het 'niet meer hengst' zijn, juist goed in de groei stoppen....

Heel goed bedoeld van deze mensen, maar niet slim wanneer je zo onervaren bent en verder nauwelijks middelen hebt. Er zitten wel wat prachtige exemplaren tussen, hopelijk komt er een oplossing!

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:47

Ze zeggen toch zelf ook dat ze het hebben onderschat? Zijn zo eerlijk om het toe te geven. En als je dit op emoties van lezers inspelen noemt, daar is de lezer altijd nog zelf bij.
Ik geloof niet dat deze dieren tot nu toe erg geleden hebben. Voer kan misschien beter, wij eten natuurlijk ook nooit veel suikerhoudende dingen Clown en zitten allemaal op het ideale gewicht.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:10

Ach er zijn wel weer 10 penny's die denken dat ze een driejarige hengst kunnen opvoeden Clown Komt helemaal goed Huilen van het lachen

Ik vind het maar slap gezemel hoor. Zet gewoon die beesten te koop, klaar..

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:28

Wel slim *LOL*. 10 boerenknollenveulens kopen en na 3 jaar denken goh wat zijn ze groot en duur Wow!. Als je zo iets doet moet je eerst informeren maar ach Lachen.

Als ik de foto zo bekijk zie ik wel 10 gelukkige paarden die goed zijn verzorgt dus zo slecht hebben ze het er in ieder geval niet van af gebracht *LOL*.

Maar ik vind wel dat ze dan beter gewoon een advertentie plaatsen in plaatst van zo'n artikel te schrijven. Ik denk dat er veel mensen zo'n paard wel zouden willen hebben.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:03

Eerst nadenken en dan kopen. Je weet toch dat veulens geen veulens blijven.
Ze zien er wel goed uit en ik denk dat ze wel een fijne tijd hebben gehad bij deze mensen.
Als ze een beetje moeite doen en de prijs niet te hoog drijven dan moeten ze toch verkoopbaar zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 14:17

Dit soort nieuwsberichten zijn gewoon toegestaan, mits er geen telefoonnummers e.d worden genoemd.
Bovendien is het gewoon een nieuwsartikel Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:33

Maar er stond toch een tel.nr. in de openingspost?

EDIT: Ah nee, 19 min. geleden verwijderd Clown

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:44

Citaat:
mits er geen telefoonnummers e.d worden genoemd.

Citaat:
Maar er stond toch een tel.nr. in de openingspost?

EDIT: Ah nee, 19 min. geleden verwijderd

ROFL ROFL ROFL

Ben wel benieuwd wat hij gaat doen met die 7 bunder land als de paarden allemaal weg zijn. Of is het hooi de afgelopen twee jaar veel meer waard geworden Clown Knipoog

7 ha. hooi, daar haal je ongeveer 300 balen hooi (grote rondbalen) vanaf, keer € 20,- = € 6000,- Heb je toch vast zo'n € 2000,- winst op. Hoe die man op € 100,- is gekomen voor 7 ha is voor mij ook een vraag, misschien in overleg met dezelfde man die voor € 750,- castreert?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:50

Idd zeg!
En die grote ronde balen (300 kg) kosten hier bij ons maar liefst 50 euro, dus dat zou voor 300 balen zelfs € 15.000,- zijn Nagelbijten / Gniffelen

Vreemd verhaal..

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:59

Hadden ze dan niet beter elk seizoen een paar paarden kunnen ruinen? En door een iets goedkopere manier te vinden ipv die €750,- rekenende man?? Lijkt mij dat de kosten gespreid worden, en het probleem met het haantjes gedrag toch stukje bij beetje afneemt...
Maar die voerkosten zijn net zo onbegrijpelijk als de rest van het verhaal....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:18

De dieren castreren is een optie. "Dat kost 750 euro per dier dus dan ben je 7500 euro verder. En dan nog: ze zouden iets te doen moeten hebben. Maar wij kunnen dat niet met alle tien", zegt Jeanet. Ze zouden daarom het liefst dieren verkopen. Wim: "Binnen zes weken zijn ze af te richten voor de koets. Ze kunnen ook onder het zadel. Ze hebben nu de leeftijd om afgericht te worden."

Als zich niemand meldt, wacht de gechipte heren met stamboek, misschien alsnog de worstfabriek. " Het zou een ramp zijn, maar wat dan?", aldus de Den Hartogs.

Belangstellenden kunnen zich melden via 0344-69**59.

Wat nou telefoonnummer verwijdert?.... Cayenne, beter opletten hoor, het staat nl gewoon in het artikel en dat zal je niet aan kunnen passen

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:43

klinkt als een echte boer,kan dat er maar voor krijgen dan de fik erin,of 10 veulens kopen !!
goed hooi is altijd te verkopen en goede paarden ook,maar trekpaarden zijn niet favoriet,maar een kleine groep liefhebbers,dus trekt hij uiteindelijk aan het kortste eind heeft een hoop gekost al die jaren en nu...

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:02

Hoop ophef over die paarden!
Ik vind het wel slim dat hij het zo speelt. Hij moet er van af, dus waarom niet op deze manier. Wij mensne zijn nogal vatbaar voor zielige verhalen.

Ben wel benieuwd hoe snel ze weg zijn. Het zijn mooie paardjes om te zien!!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:09

Het zijn absoluut mooie paarden! Maar al tijden staan ze op Marktplaats en blijkbaar verkoopt het toch niet goed... Weet uiteraard ook niet wat ze ervoor vragen...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:18

Jeetje, mooie beesten, dat allereerst!

En tja, ze hebben het 3 jaar mooi gehad, leuk toch?
Gaan we ons nu druk maken over 10 paarden die naar de slacht gaan?
Ik zou er graag één kopen voor de slachtprijs, maar mijn verstand zegt me dat dit even gedeleted moet worden en ik verder moet met bokken. Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:24

KiWiKo schreef:
Dit is echt een spoedcursus voor de beginnende handelaar Lachen Lachen

U gaat naar de markt, pleurt het spul 3 jaar op het land, en ga dan vooral een snielug verhaal ophangen......... succes gegarandeerd Knipoog

Wanneer is zuidlaren ook alweer Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:34

Tjaaa.... Beetje dom.. Vind ook wel dat ze gigantisch bijvoeren zeg.. Lijkt me redelijk overdreven.. Maar goed, hadden ze ook maar shetties moeten aanschaffen ipv meteen 10 van belgen.. Dat kon je op je klompen aanvoelen lijkt me

Armaris

Ik vraag me eigenlijk af waarom die paarden 3 jaar geleden naar de slacht moesten?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Cowgirl schreef:
Wanneer is zuidlaren ook alweer Bloos

Al honderden jaren de derde dinsdag in oktober.