Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ranna schreef:De PvdD slaat misschien door en weet niet waar ze het over hebben. Het KNHS l*lt ook uit haar nek.
Als zij beweren dat trainingen e.d. paardvriendelijker moeten zouden ze o.a. moeten verbieden dat 3 jarige paarden gestart mogen worden omdat dit als gevolg heeft dat ze als 2 jarige al worden ingereden. Bovendien zouden de verplichting om bit en vanaf de L dressuur, sporen, te moeten gebruiken af moeten schaffen.
In mijn ogen is het de pot die de ketel verwijdt.
ranna schreef:De PvdD slaat misschien door en weet niet waar ze het over hebben. Het KNHS l*lt ook uit haar nek.
Als zij beweren dat trainingen e.d. paardvriendelijker moeten zouden ze o.a. moeten verbieden dat 3 jarige paarden gestart mogen worden omdat dit als gevolg heeft dat ze als 2 jarige al worden ingereden. Bovendien zouden de verplichting om bit en vanaf de L dressuur, sporen, te moeten gebruiken af moeten schaffen.
DresslOver schreef:ranna schreef:De PvdD slaat misschien door en weet niet waar ze het over hebben. Het KNHS l*lt ook uit haar nek.
Maar dan l*l jij nu ook uit je nek! Het is nl. pas vanaf de M verplicht met sporen te rijden, en paarden mogen in de B starten bij een leeftijd van minimaal 3 jaar per 1 oktober van het betreffende jaar. Dus als ze dan vanaf 2 worden ingereden hebben ze 1,5 jaar de tijd om een paard B klaar te krijgen. Dat kan ook in een half jaar tijd, en dan zijn de paarden 3 - 3,5.
Mikkiej schreef:Jibbel schreef:Laat de PvdD zich eerst maar eens druk maken om alle opgehokte kippen, kalfjes die meteen bij hun moeder worden weggehaald en in een hok van 1x0,5m worden gestopt, varkens die snel opgefokt worden en nooit een straaltje zon hebben gezien, stieren die nooit het daglicht zien en altijd in een stand staan, hondenfokkers die hun dieren in dramatische toestand houden en verkopen en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Je wil toch melk, tja dan moeten de kalfjes meteen bij hun moeder weg. Alleen de stiertjes komen in zo'n klein hokje, maar die gaan na 1 week al weg, naar een andere boerderij (welliswaar een mesterij) waar ze het veel beter hebben.
Maargoed, even ontopic.
De pvdd slaat idd weer erg door, ik ben ook niet zo van doe Rollkur methodes enzo, maar zoals zij het omschrijven is het wel heel erg..