Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:L_Rivaldo schreef:belgie en duitsland moeten inderdaad via da wormenspuiten bestellen
HoezoHoe weet je dat dan? Ik ben zelf Belg en ik weet van niks
Tieneke schreef:Maar als het naar de Europese regelgeving is, waarom geldt de regel dan bv niet in België? Wat is het nut om dit enkel in Nederland in te laten gaan?
Zwerte schreef:@ eelco:
Ik kan niet anders dan het geheel met je eens zijn! 10-15 euro voor een receptje slaat echt helemaal nergens op, als mijn DA dit gaat vragen wil ik wel even weten waarom dat zo duur moet! Maar ik heb mensen ook al horen klagen over 2 euro en over 5 min in de auto om de kuur op te halen.... (niet zo zeer in dit topic trouwens)
Het is idd ingevoerd wegens de voedselveiligheid, betere controle op resistentie is gewoon een bijkomend voordeel maar niet de reden geweest van de wet.
Wat mij gewoon erg tegen de haren instrijkt is de voorbarige conclusies van veel mensen hier (en in soortgelijke topics die al langer lopen) Er zijn gewoon goede redenen geweest om deze wetgeving in te voeren en dat gebeurd heus niet om de dierenarts meer te laten verdienen. Als iets mensen niet uitkomt dan is het gelijk belachelijk en om meer te verdienen etc. Er komen argumenten voorbij waar ik van kan huilen (zoals het welzijn wat achteruit zal gaan)
Tieneke schreef:Ik ken echt niemand, geen enkele Belg, die zijn ontworming op voorschrift haalt.
En als ik naar de da moet om een voorschrift/ontworming te halen, ben ik 30 minuten onderweg, enkele reis. Kan voor sommigen een flauw argument zijn, maar ik heb door omstandigheden gewoon niet de mogelijkheden om daar zomaar te geraken.
Zwerte schreef:@ martine: Als je VA geen apotheek hebt moet je met het recept naar een apotheek/ruitersportzaak die de kuren verkoopt ja. Maar een VA zonder apotheek, bestaan die uberhaupt?
een DA zal het wel moeten noteren, anders is deze fout bezig (oei wat zullen er veel DA's zich niet aan regels houden nu ik me dit bedenk...) en als de stof wordt aangetroffen in het vlees en het staat niet in het paspoort....kan deze een aardig probleem krijgen!
En die kweekjes en dan pas ontwormen: ze zullen de middelen toch echt via de DA moeten halen dus keurig legaal. Je bent niet verplicht te ontwormen, de DA is wel verplicht het te noteren als het wel gebeurd (voor zover ik tot nu toe begrepen heb, misschien is het voldoende dat het in de comp van de DA staat??? De fijne details heb ik me nog niet in verdiept eerlijk gezegd)