Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:24

knooopje schreef:
Nikka schreef:
Heeft iemand gezien hoe het paard er op dit moment bijstaat? Nee? Dan vraag ik me af hoe je kunt oordelen en veroordelen. Typisch bokkers die hier een beetje de moraalridder uit hangen Misselijk
Ik neem aan dat de eigenaren het beste met hun paard voor hebben en hoop dat het tij zal keren voor het paard.


ik weet wel hoe hij erbij staat!
en geloof me,hij is heel wat kilo's kwijt.
hij ziet er net zo uit als een paard wat al 3 keer geopereerd is aan koliek,en die zien er allemaal hetzelfde uit!
ik heb er genoeg gezien met koliek die meerdere keren zijn geopereerd,en er was er geen 1 bij die er anders uit zag!
dus JA ik weet hoe hij er nu uitziet!
ok weet ik hoe zwaar de operatie is voor het paard,de enorme pijn wat het paard heeft,en het lange herstel!
afgelopen maandag hebben ze op mijn vriend zijn werk een 4 jarige hengst in laten slapen,hij stond op het punt voor de 3 de keer geopereerd te worden,hij was een veel belovende aes goedgekeurde hengst!
ik hoop ook voor het paard dat ie er door komt,maar ik weet ook door wat voor hell ze gaan.


Je kent het paard niet, je kent zijn karakter niet...nadda! Je weet niet of hij een enorme vechtersbaas is, hoeveel levenslust hij heeft...Je weet niet hoe zijn toestand is, of hij het naar omstandigheden goed maakt of niet...In het bericht staat dat de hartslag al omlaag is gegaan en de darmen weer lijken te functioneren...Dus...

En sja, heb ook eens een merrie gezien die een kilo of 100 was afgevallen door droes, das het ergste niet hoor, dat redden ze wel.

Gewoon afwachten maar vooral niet oordelen, dat mag je pas als je in EXACT dezelfde situatie bent geweest....En aangezien jij niet in bezit bent van Diamant lijkt me niet dat je daar over kunt oordelen...

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:26

knooopje schreef:
Nikka schreef:
Ik heb niet gevraagd of je het denkt te weten maar of je het daadwerkelijk gezien hebt Dromen


ik hoef het paard niet daadwerkenlijk te zien om te weten hoe hij er uit ziet,hij ziet er echt niet anders uit dan andere paarden,die zo ziek zijn geweest als hem!
zou niet weten waarom hij er dan wel anders uit zou zien.
beetje naiefe reactie van jou!
je hebt duidelijk geen ervaring met paarden met koliek!


Volgens mij jij ook niet...Weet je (zo eens even voor de grap) hoeveel verschillende vormen er van koliek zijn en in welke gradaties ze voor kunnen komen...? Lachen

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:27

Adil18 schreef:
Volgens mij jij ook niet...Weet je (zo eens even voor de grap) hoeveel verschillende vormen er van koliek zijn en in welke gradaties ze voor kunnen komen...? Lachen



Hoezo ook niet Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door Nikka op 26-06-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:28

Ik vind het een wat vreemde discussie. Zal wel aan mij liggen.

Laat de eigenaren alles lekker zelf bepalen. Die hebben het er al zwaar zat mee. Dekhengst of niet.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:32

Nikka schreef:
[quote="Adil18

Volgens mij jij ook niet...Weet je (zo eens even voor de grap) hoeveel verschillende vormen er van koliek zijn en in welke gradaties ze voor kunnen komen...? Lachen



Hoezo ook niet Nors opkijken[/quote]

Das waar...

Ehm, fout geformuleerd...

Correctie: Volgens mij heb jij er eerder geen verstand van Lachen

Sorry, Nikka Bloos

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:32

Sjoert schreef:
Ik vind het een wat vreemde discussie. Zal wel aan mij liggen.

Laat de eigenaren alles lekker zelf bepalen. Die hebben het er al zwaar zat mee. Dekhengst of niet.


Ja, dank je...Ik snap echt niet dat mensen de eigenaren zo een stempel op kunnen drukken...Zoals gezegd, Diamant zal voor hun ook wel echt meer betekenen dan een wandelende spermabank...

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:33

Haha! geintje.

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:17

Is er inmiddels een up-date?

Aziza_XX

Berichten: 362
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Frasnes-Lez-Anvaing

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:55

Nikka schreef:
Heeft iemand gezien hoe het paard er op dit moment bijstaat? Nee? Dan vraag ik me af hoe je kunt oordelen en veroordelen. Typisch bokkers die hier een beetje de moraalridder uit hangen Misselijk
Ik neem aan dat de eigenaren het beste met hun paard voor hebben en hoop dat het tij zal keren voor het paard.


idd, volgens mij weten de eigenaren goed genoeg, wat kan en wat niet Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 19:03

Op dit moment gaat het nog steeds redelijk met Diamant.