'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:45

Vooral verplichten dat idiote ding. Ja En lekker veel ongelukken veroorzaken door op hol slaande paarden. Ja Is toch leuk? Ja

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:45

hoe sarcastisch Clown

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:46

Wuis schreef:
Vooral verplichten dat idiote ding. Ja En lekker veel ongelukken veroorzaken door op hol slaande paarden. Ja Is toch leuk? Ja

En dan bedenken dat de enige oplossing hiervoor is elke ruiter een verplicht ruiterbewijs Ja

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:49

Marjo_x schreef:
Wuis schreef:

En dan bedenken dat de enige oplossing hiervoor is elke ruiter een verplicht ruiterbewijs Ja

ROFL lang leve de knappe koppen die alleen naar de theoretische kant kunnen kijken van het poepoverlast verhaal... toch jammer dat er kennelijk niemand in de tweede kamer buitenritten maakt Clown

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:50

Om paardenpoep met hondenpoep te vergelijken vind ik nogal wat, volgens mij blijft hondenpoep véél langer liggen dan paardenpoep, omdat honden vleeseters zijn.
Ik begrijp het wel dat brabant de hopen van de fietspaden wil hebben. Het kan ongevallen verorzaken en het fiets niet prettig als je constant dingen moet ontwijken. Maargoed, om een poepzak tussen de benen van je paarden te hangen? Nee, lijkt mij nogal gevaarlijk, mijn paard zou het zowieso niet accepteren.
Hoe dan de stront opruimen? Schep mee nemen onderweg, nee, lijkt me ook niet handig. Aan de kant 'schoppen' dan maar? Misschien wel het beste idee.
En zoals Chakkie al zegt, je ziet nauwelijks hopen op fietspaden liggen.. Dan worden hier in de buurt weinig buitenritten gemaakt, maar zelf op ruiterpaden waar ik rij zie ik er weinig...
Ik zag ook iemand zeggen dat mensen met dit idee waarschijnlijk uit de stad komen en het plattelandsleven niet gewend zijn met die 'aparte luchtjes' Clown . Ik ga hier wel in mee, volgens mij moet straks iedereen alle rotzooi opruimen die ze op straat tegen komt.. als dit zo door gaat..
Nee volgens mij is dit nou niet echt een probleem :S

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:54

Marjo_x schreef:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=35696
Ik kan jouw link niet openen Zammetje Knipoog .
Maar is het deze? 100 euro? en dat moet verplicht worden?

wat mij trouwens ook opvalt is dat die riempjes behoorlijk kunnen gaan schuren Nagelbijten / Gniffelen Als je zoals mij makkelijk meer dan 4 uur onderweg bent dan kan dat aardig gan schuren lijkt mij... kunnen we daar ook nog eens een hoop bontjes en zalfjes voor gaan halen en komt het hele spul nog duurder uit (om nog maar te zwijgen over het comfort van het paard Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:58

Marjo_x schreef:
Wuis schreef:

Dus als je een ruiterbewijs hebt betekent het dat je paard niet op hol slaat van zo'n zak?

Tjee, handig zeg!

Dus wat dat betreft hoef ik mij nooit meer zorgen te maken. Bij deze kan mijn paard niet op hol slaan! Cool

Edit: Oeps, hoef mij sowieso al geen zorgen te maken, waar wij rijden komt toch nooit een mens Haha! Haha! Haha!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:00

Wuis, Beredeneerd als mensen die niet rijden Knipoog Zover kwam je toch wel? Knipoog

Ik zie ze al zitten.. "Maar als alle ruiters nou een soort rijbewijs halen voor op hun paarden, dan zullen ze toch een poepzakpaard makkelijk onder controle moeten houden"

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:00

Wat moeten al die endurance ruiters dan straks wel niet Clown Allemaal poepzak om Tong uitsteken Goooh wat zijn ze ineens allemaal snel terug Clown Allemaal veel te hoge hartslag van het rennen Vork

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:01

ik heb een idee, we gaan protesteren dat áls het moet dat de honden dan ook met poepzakken moeten lopen! Haha! ~

nee, sirieus, paardenpoep valt uit elkaar en ruikt echt niet zo als hondenpoep...
en blijft ook nog eens veel langer liggen, en dan nog maar te zwijgen over de drollen van honden die zooi als frolic ofzo te eten krijgen!!!!! zooooo dat stinkt!! Misselijk
écht goed voer scheelt heel erg veel in de stank.
(ervaring mee, dierenpension, je kan de frolic of pedigree klanten er zo uitpikken, o.a. oranje schijt!)

paarden gaan dat niet acceperen hoor... en zo duur ook nog..
nee over 5 jaar lopen alle paarden met een opvangbakje om hun hoofd voor het slijm en snot en weet ik wat, en slofjes om te voorkomen dat er zand of zooi op het fietspad komt! Ja

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:02

Ik heb een verslag gezien over koetsiers (die een degelijke opleiding hebben gehad) in Wenen, , waar de poepzak-kwestie ook speelt: Ik zie nog de hoef-vormige gaten in de schulp, door een paard dat niet zo blij was met de poepzak...

Nee, botweg een poepzak aan een paard binden, en de straat op is niet slim. Binnen 24 uur opruimen zou wel schelen.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 22-06-08 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:03

pff ik ruim dat echt niet op! ik loop dan wel in de berm dat t niet midden op t fietspad ligt..
ik vertik t om zo'n poepzak te kopen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:04

Moonfish13 ik protesteer mee!!

Bij het zien van de poepzak met tevens het meest overschatte papiertje als rijbewijs voor op je paard Moet Het Goed Gaan Komen met poepend Nederland hihihi!!!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:05

Een mevrouw hier uit de buurt had een leuk ideetje bedacht voor dit probleem! Gewoon een plasticzakje mee nemen om het mee op te ruimen! Met de vraag van mij waar ik het dan moest laten had ze bedacht dat ik het wel in een rugzak mee kon dragen.. Dat het een uur in de wind zou stinken maakte natuurlijk niks uit Clown

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:06

moonfish13 schreef:
ik heb een idee, we gaan protesteren dat áls het moet dat de honden dan ook met poepzakken moeten lopen! Haha! ~

nee, sirieus, paardenpoep valt uit elkaar en ruikt echt niet zo als hondenpoep...
en blijft ook nog eens veel langer liggen, en dan nog maar te zwijgen over de drollen van honden die zooi als frolic ofzo te eten krijgen!!!!! zooooo dat stinkt!! Misselijk
écht goed voer scheelt heel erg veel in de stank.
(ervaring mee, dierenpension, je kan de frolic of pedigree klanten er zo uitpikken, o.a. oranje schijt!)

paarden gaan dat niet acceperen hoor... en zo duur ook nog..
nee over 5 jaar lopen alle paarden met een opvangbakje om hun hoofd voor het slijm en snot en weet ik wat, en slofjes om te voorkomen dat er zand of zooi op het fietspad komt! Ja

haha ik protesteer ook mee Haha!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:10

lottehorse schreef:
Een mevrouw hier uit de buurt had een leuk ideetje bedacht voor dit probleem! Gewoon een plasticzakje mee nemen om het mee op te ruimen! Met de vraag van mij waar ik het dan moest laten had ze bedacht dat ik het wel in een rugzak mee kon dragen.. Dat het een uur in de wind zou stinken maakte natuurlijk niks uit Clown

en dan te bedenken dat mijn paard helemaal flipt op buitenrit als ik een rugzak draag (hij kan het eeecht niet verdragen )

Zoolgangster schreef:
Binnen 24 uur opruimen zou wel schelen.

Als ik 4-5 uur weg ben op buitenrit dan ga ik echt niet de hele weg weer affietsen Nagelbijten / Gniffelen er dan nog eens rekening mee houdend dat ik op plekken kom waar je met de fiets echt niet zo makkelijk door komt (denk aan modder, of zwaar zand...)

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:10

misschien moeten ze een soort prulllenbak hebben waar je de poep met een schepje er in kan doen

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:13

ramboe schreef:
misschien moeten ze een soort prulllenbak hebben waar je de poep met een schepje er in kan doen

dat is wel handig, maar wat als je niet in de buurt van zo'n bakje bent ?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:13

Paljassofie, ik heb het dan over de poep in woonwijken dichter bij huis, waar regelmatig paarden komen, en dus over overlast geklaagd wordt, niet over uren rijden in het bos.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:15

Om hier waar ik woon van pietluttig klein bosje naar nog kleiner bosje te gaan, dan moet je spijtig genoeg wel door woonwijken gaan. Mijn eigen weide ligt oa midden in een sociale woningwijk...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:20

veerlefellow schreef:
en eigenlijk moet je alleen op de ruiterpaden rijden en horen de voetgangers daar niet te komen dus zou er eigenlijk helemaal geen overlast horen te zijn...

En als je nou op het hele eiland waar je woont (Eiland Tholen in Zeeland) niet 1 ruiterpad te vinden is???? Hoe los je dat dan op?

Maar an sich als er ruiterpaden zijn, ben ik het met je eens, daar horen geen voertgangers oid te komen die last hebben van paardenmest!

Maar ook ben ik het er weer mee eens dat niemand overlast hoeft te hebben van mijn paard(enmest). Net zoals ik niet blij ben met een drol voor mijn deur, of het nu hond of paard is. Alhoewel ik liever in paardenpoep stap dan in een hondendrol... Haha! (En ik heb ook 2 honden!)

Nu mag ik hopen dat de mijne een poepzak zal acepteren, anders sta ik er vaker naast dan ik erop zit. Gemiddeld poept meneer tijdens een buitenrit van ong 3 kwartier een keer of 8!!!!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:31

Zouden al die mensen zich nou ook zo druk maken over stationair draaiende auto's die met hun uitlaatgassen je de adem pas echt benemen? Nee, natuurlijk niet, want dat zie je niet Knipoog
De auto/ brommer is een echte vervuiler, maar dat vind niemand vies. Wel een hoopje ( zeer organisch verantwoorde) paardenmest.
Ik kan me best voorstellen dat paardenmest in een woonwijk niet gewenst is, maar zolang het niet om tonnen gaat, lijkt het me weer eens wat overdreven oer-hollandse reactie. Cool

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:34

ga je draven, galloperen met stront erin...lekker hoor.. Knipoog

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:39

Tja, als er hier een paard voor mijn deur iets dropt, gooi ik het lekker bij de rozen, dan komen er ook geen katten meer in mijn tuin "mesten". Vork

Maar als de hele manége + pensionstal hier langs komt met mest, ben ik bang dat mijn man me toch gaat vragen, of de rozen inmiddels al genoeg hebben gehad, en of ik de rest maar liever wil laten liggen. Haha!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:41

Weet je waar ik me pas aan erger?
Van die kinderen van een jaar of 16 die al fietsend hele PETflessen van 1,5 liter van zich afgooien, mensen die langslopen en hun lege koffiebeker die leeg is maar van zich af mikken, werkelijk waar alles ligt vol rotzooi, echt niet normaal...
Ik vraag me echt af wat voor opvoeding hier achter zit, ik stak als kleuter al mijn droppapiertjes in mijn broekzak en doe dat nog steeds..

Mest regent met een dag of wat weg en doet geen schade aan de natuur..
Al het lakse en vervuilende gedrag van de mensen tegenwoordig daarentegen wel..

Overigens laat ik mijn paard door de berm lopen als hij wil gaan mesten, zo valt het niet op het pad.