En och zo'n witte broek went ook wel

Maar ben zeker wel benieuwd naar de uitkomsten. Als het maar geen stropdas/plastron wordt. Dan start ik echt definitief nooit meer in de endurance.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Als er goed rekening wordt gehouden met praktisch nut en comfort, dan heb ik op zich geen problemen met kledingreglementen. Wat ik al eerder zei, eventingruiters en marathonrijders mogen in de 'veldonderdelen' ook in 'vrijetijdskleding' verschijnen - ook daar gelden bepaalde regels, maar met name ten aanzien van eenheid en veiligheid.
Ruudjw schreef:Moet zeggen dat ik lekkerde rij met m'n laarzen, dan met m'n Ariat endurance schoenen.
En och zo'n witte broek went ook wel
Maar ben zeker wel benieuwd naar de uitkomsten. Als het maar geen stropdas/plastron wordt. Dan start ik echt definitief nooit meer in de endurance.
Karin schreef:*verwijst maar weer eens naar de veldonderdelen van eventing & aangespannen*
Jorie schreef:Ik vind wel de prijsuitrijking een zooitje.....Van CEI's dus. Sommige komen, desnoods met rubberen laarzen, heel keurig in pinguin tenue. En sorry, maar ik vind dat toch heel netjes staan. Alleen dan weer wel met gekleurd hoofdstel, cap en dekje..........
Neem dan ook even de moeite om een leren hoofdstel in te hangen. Heb je al voor 20 pleuro!!
En wat kost een wit dekje nou helemaal.
En je kan ook nog wel eens wat lenen of zo.
Karin schreef:Allemaal hetzelfde hoofdstelletje was leuk geweest, maar IMO niet noodzakelijk. .
malloesje schreef:Hier een NIET endurance ruiter.. Vond het wel leuk om jullie reacties te lezen.. Sommige iets overtrokken en overdreven.![]()
Ik denk dat het (iedere) tak van paardensport beter maakt als er regels komen voor wat betreft de kleding. Dat hoeft echt niet te betekenen dat je in een jasje en witte broek hoeft te verschijnen. Hetzelfde geldt dat dressuurruiters niet in endurance-tenue komen. (ik zie het al voor me Anky met een knalgeel hoofdstel en paarse kleding oid)
Daarbij denk ik dat de geleerden echt wel rekening houden met comfort e.d. De kledingtechnologie wordt ook steeds beter.
Poohbeer schreef:Fijne is nou net dat daar alles nog mag. Die stomme apepakkies met dressuur, welke "geleerde" heeft verzonnen dat een witte rijbroek hoort?
Als ze iig maar niet dezelfde gebreken als bij dressuur gaan toepassen met betrekking tot bit in hoofdstel en soorten zadels verplicht stellen e.d.