Paarden in Roemenië afgemaakt met hooivorken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: Paarden in Roemenië afgemaakt met hooivorken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 03:04

Ik kom een keer per jaar in roemenie.. Zowel bij de roma's als bij een goede roemeense vriend van me die in boekarest woont..

Roemenie is een onwijs arm land wat alles betreft, dat maatje van me werkt zich bijna dood om alles te kunnen behalen (lees school, en zijn eigen kamer) En dan heeft die nog geen cent te makken.

De roma's zijn een grote zigeunerstam.. En zijn allemaal familie van elkaar.. ik spreek hun taal ook genaamd zincalo, dat is een mengeling van roemeens / spaans. De roma's worden op het zachts gezecht uitgescheten door de bevolking daar, de regering heeft niks maar dan ook niks over voor die mensen en die mensen leven nog echt in de (voor ons ouderwetse tijd) Die kunnen niet naar de winkel, etc omdat daar het geld niet voor is. Die mensen moeten hun eigen kleren maken, en komen ook nergens aan het werk. Die mensen leven allemaal stuk voor stuk een zeer moeilijk bestaan, hebben meestal ook nog kinderen (minimaal 4) en leven eigenlijk uit liefde en geluk. die mensen hebben ondanks alles, dat ze zon moeilijk leven hebben toch nog hun trots, en zijn gelukkig met de kleinste dingen.. geef een roma kind een knoopje en hij gaat helemaal uit zijn dak. Serieus hoor. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om in zon krot te wonen en zo te moeten leven.. Als ik daar ben, voel ik me gewoon echt rijk, en heeel maar ook heel erg verwent.

De regering van roemenie steekt geen geld in de roma's. en laten de roma's maar een beetje aanflutteren en ze moeten het zelf ook allemaal maar uitzoeken...

Ook kunnen de roma's niet een twee drie aan een stuk land komen om de dieren op te laten grazen, en om zon beest een hele dag vast te zetten? Nee, dat vinden ze gewoonweg zielig puur omdat het echte dierenvrienden zijn. Een stuk afzetten word niet mogenlijk gemaakt door de regering, en dan krijg je dit soort acties.. boze burgers, omdat ze op hun gras grazen etc.. Helaas tis waar.. Maar als de regering er wat meer aan zou doen, en zich wat meer zou verdiepen, en de roma's niet zo liet lanteflanteren zouden al meerdere problemen voorkomen zijn..

Met een vinger wijzen heeft geen nut.. die heeft het gedaan of die heeft het gedaan, dat kan ook niet met dit verhaal. puur omdat de regering van roemenie een hele grote rol hierin speelt.

Wel vind ik het afschuwelijk dat die paarden zo op een brute wijze zijn afgemaakt, terwijl die paarden er niks aan kunnen doen.

tevens voor de mensen die me nu gaan vertellen dat de roma's dan maar geen dieren moeten hebben.. de dieren zijn hun leven, de dieren zijn hun trots net zoals de familie en hun vrienden. De paarden zouden ondanks alles, en ondanks de omstandigeheden waar de roma's in leven niks te kort komen.. ik kan me trouwens nog een ding erg goed herinneren.. mijn opa is zelf half Roma!!! en die vertelde mij altijd, de dieren zijn ons heilig, kom je aan de dieren, kom je aan ons.. De dieren zijn ons leven, onze reddingen elke keer weer. hun moeten daar leven van melk, graan en eventuele kleinschalige landbouw die ze zelf illigaal neer moeten zetten omdat ze geen grond van de regering kunnen krijgen of kunnen kopen..

Vind het trouwens echt erg wat er hier over de zingeuners word gezegt.. ze kunnen dan wel in een ander land wonen... aar dit raakt me toch allemaal wel erg.. Zoals bijvoorbeeld "steek dan de zigeuners neer" en "Vecht dan met de zigeuners" Ik denk dat de desbetreffende eigenaren van de paarden die hier door zijn gestoken helemaal ten eine raad zijn en zeker, maar dan ook echt zeker in de rouw zijn, dan dat wij ooit in nederland om een een dier zouden doen..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 03:52

Met andere woorden het blijft dus een vizueuze cirkel die niet verbroken wordt?
De Roma's hebben zo hun leven alleen past het dus niet meer in het leven van alledag. De roemenen vinden ze maar lastig en achten dus alles geoorloofd om dan niet goedschiks maar dan kwaadschiks wat te doen?
Roemenie is een een complex land, vooral veel armoe. een neef van mijn man woond daar en is getrouwd met een roemeense vrouw. als je hoort hoe ze leven. Ik zou het gewoonweg niet kunnen denk ik.
Dat kennen wij hier in nederland niet.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 04:26

Mork schreef:
Met andere woorden het blijft dus een vizueuze cirkel die niet verbroken wordt?
De Roma's hebben zo hun leven alleen past het dus niet meer in het leven van alledag. De roemenen vinden ze maar lastig en achten dus alles geoorloofd om dan niet goedschiks maar dan kwaadschiks wat te doen?
Roemenie is een een complex land, vooral veel armoe. een neef van mijn man woond daar en is getrouwd met een roemeense vrouw. als je hoort hoe ze leven. Ik zou het gewoonweg niet kunnen denk ik.
Dat kennen wij hier in nederland niet.

Kijk teminste iemand die het snapt hoe het werkt in roemenie Lachen
Nu weet ik niet precies of alle roemenen tegen de roma's zijn... Maar meerendeel wil er iig niks mee te maken hebben en zien ze liever vertrekken als komen.. Zo ook de regering..

Dat is net zo als hier in nederland met de regering en woonwagen wetten.. de mensen die na 1972 geboren zijn mogen best een woonwagen aanschaffen maar krijgen alleen geen staanplek meer..

alles is hier gelukkig de mentaliteit anders.. van de mensen..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:14

Navidad... Een paard of dier kan zich niet verdedigen...en blaamt geen schuld, omdat het een dier is en daar wordt heengezet om te grazen. Doet ieder dier... Mensen kunnen zich verdedigen en dit heeft voor mij persoonlijk totaal niets te maken over welke bevolking het gaat.. Wat er op de rest van de aardbol gebeurd is minimaal net zo erg, daar wordt ik ook "kwaad" om... Denk dat er nu teveel wordt gedaan alsof het om de Roma's gaat. Deze reacties had je net zo goed gekregen als het iemand van het koninklijk huis (bij wijze van..) was geweest...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:32

henkb schreef:
Marijkjuh schreef:
Ik welke tijd leven we? Zijn we terug naar de middeleeuwen gegaan om zoiets vreselijks te doen met hooivorken Normale mensen zouden erover praten en als dat niet helpt gewoon de hele boel voor de rechter slepen. Je kan natuurlijk nu ook wel een wraakactie van de getroffen zigeuners verwachten. Echt heel triest dat de paarden hier de dupe van worden!

Blijkbaar is dit land alleen op monetaire gronden beoordeeld om te kunnen toetreden tot de EU. Hoe het ook zij, de mensen daar hebben nog een lange ontwikkeling te gaan. Enerzijds koopt men voor gigantische bedragen jonge veulens in holstein op en elders in Europa voor de fok en de verkoop aan de nieuwe rijken. Anderzijds staat de mensen het water aan de keel wat honger en andere noden aangaat en verlaagt men zich daarom waarschijnlijk tot zulke acties. Acties die niets anders zijn van een gemeenschap die niet de algemene maatschappelijke normen (kan) aanneemt van onze eigen samenleving.

Bedankt Henkb, ik denk dat je de spijker hier behoorlijk op zijn kop slaat! Men is altijd geneigd richting Afrika te kijken wanneer we van een derde wereld land spreken, de realiteit is dat er een derde wereld land om de hoek ligt: Roemenië... (net als Bulgarije, etc...).
Het doet je afvragen waar toetreding van deze landen toe zal leiden.... ik voorzie een enooooooooooooooorme toestroom van mensen die hebben moeten overleven met het mes tussen de tanden, ik weet niet of dat tot veel goeds zal leiden.
Tot slot wil je je geen beeld vormen van paarden die geslacht worden met hooivorken, wat een langzame gruwelijke dood.
(toch komen de paarden in de slachthuizen in Mexico, waarvan het vlees voor onze NL snacks bedoeld is, niet veel beter aan hun eind. Je dit heel erg aantrekken en straks lekker gaan snacken om de hoek snijdt iig geen hout)

ps: wil aan mijn verhaal toevoegen dat Europa meer energie had moeten steken in het 'op de rails' krijgen van deze landen. Nu hebben ze ze 'erbij geschaakt' met het oog op toekomstige groeimarkten (nog meer mondjes waar straks coca cola in gegoten kan worden). De toestroom van illegalen zal absoluut gaan toenemen (logisch, wie zou niet een betere toekomst gaan zoeken voor zijn hongerige kinderen? Zouden wij nederlanders even goed doen), de vraag is waar dat toe leidt. Ik vind het onbegrijpelijk dat er altijd zo weinig aandacht is geweest voor landen die nota bene om de hoek liggen!
Laatst bijgewerkt door Ninx op 18-06-08 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:48

Boos! Boos! Boos!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:17

Zammie schreef:
Denk dat er nu teveel wordt gedaan alsof het om de Roma's gaat. Deze reacties had je net zo goed gekregen als het iemand van het koninklijk huis (bij wijze van..) was geweest...

Nou nee... De haat tegen de Roma's zit héél diep....

Ninx schreef:
De toestroom van illegalen zal absoluut gaan toenemen (logisch, wie zou niet een betere toekomst gaan zoeken voor zijn hongerige kinderen? Zouden wij nederlanders even goed doen), de vraag is waar dat toe leidt

Er is al een afname van het aantal Polen, die gaan weer terug of willen niet meer hier werken omdat ze ergens anders een beter loon krijgen.
Maar van de Roemenen (en Bulgaren) wordt verwacht dat ze komen en niet meer weggaan, omdat het hier hoe dan ook beter is dan daar.
Dat lijkt mij een probleem gaan worden ja Scheve mond

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:18

Haleloeja,zigeuners weer een probleem veroorzaakt krijgen paarden de shuld .
dierenbeulen Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Huilen
Ik hoop dat het met de gewonde paarden nog goedkomt(L)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:21

Hoe verzinnen ze het

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:22

OMG

Ik snap niet dat mensen zo hartenloos kunnen zijn damn
zulle we hun is zon ding in hun lijf steken

DAT SNAP JE TOCH NIET!

Verdrietig

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:24

Nicolletje schreef:
Zammie schreef:
Denk dat er nu teveel wordt gedaan alsof het om de Roma's gaat. Deze reacties had je net zo goed gekregen als het iemand van het koninklijk huis (bij wijze van..) was geweest...

Nou nee... De haat tegen de Roma's zit héél diep....

Daar ja, maar niet hier op bokt... Het gaat erom dat je het blijkbaar niet erg mag vinden hier op bokt...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:25

Lekker zoiets, weer eens onschuldige dieren de dupe van iets wat eigenaren veroorzaken.....

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:47

wsundayl schreef:
Heel erg wat ze die dieren hebben aangedaan. Maar dat een stel mensen dit hebben gedaan maakt niet gelijk het complete roemeense volk asociaal. Waar halen jullie het lef vandaan om een compleet volk te veroordelen op basis van wat een aantal mensen hebben gedaan.
Hoe kan je zeggen dat een land niet tot de EU mag toetreden omdat een stel mensen zoiets gedaan heeft.

De discussie over toelating ging meer over de sociale wanstanden, waar dit soort situaties uit voort komen. Nu zijn het dieren, maar bijv. (stelselmatige) kindermishandeling is voor wat betreft oorzaken een vergelijkbare zaak. Dan gaat het dus niet meer over deze daad richting de paarden, maar allerlei factoren binnen de samenleving..
En wat dat betreft durf ik te zeggen dat er veel kapot gegaan is om toelating mogelijk te maken.

femmiel schreef:
Haleloeja,zigeuners weereen probleem veroorzaakt krijgen paarden de shuld .

En híer gaat de hele discussie over, dat je deze conclusie niet zomaar kunt trekken..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:34

Feit blijft dat ondanks dat het daar armoe en ellende is ik vind dat je zoiets niet kan doen. Punt.
Ik weiger een poging te doen om te begrijpen dat het op 1 of andere manier een soort van gerechtvaardigd zou zijn om zoiets te doen..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:28

Beaux schreef:
Feit blijft dat ondanks dat het daar armoe en ellende is ik vind dat je zoiets niet kan doen. Punt.

Dat is iets wat je niet kan begrijpen, omdat je zelf nog nooit in die miserie hebt gezeten. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het helemaal niet goed wat ze gedaan hebben, maar op één of andere manier kan ik het wel begrijpen.

En het belangrijkste aspect in dit verhaal is enerzijds die miserie, anderzijds de Roma. Ik ben nog niet in Roemenië geweest (hoewel ik in Juli wel voor een maand naar ginder ga), maar ik heb ik Litouwen en Hongarije al wel mogen meemaken hoe Roma behandeld worden... Ze wonen in krottenwijken, mogen blij zijn als ze een dak boven hun hoofd hebben, geloof dat gemiddeld 1/10 stromend water heeft, hun kinderen worden in scholen weggepest, zelf vinden ze nergens werk omwille van hun afkomst, ze worden nagekeken, nagespuwt, gediscrimineerd tot en met, uitgescholden. Dat de nationale bevolking Roma's 'lastig' vinden is heel zacht uitgedrukt, liefst blijven ze gewoon zo ver mogelijk weg van Roma's, dat is echt een héél diep gewortelde haat. Vraag een Roemeen/Hongaar/Litouwer naar de roma en je krijgt meteen van een hele hoop mensen een hele scheldtirade om je heen, in een taal die je niet verstaat, maar met een uitdrukking en kracht die je meteen begrijpt. En dat is niet alleen zo bij plaatselijke bevolking, ook bij plaatselijke regeringen. In Roemenië (Hongarije al in mindere mate) is een plaatselijke burgemeester of gemeenteraad zo ongeveer het meest corrupste orgaan van het hele dorp. Ik vermoed dat de kans héél groot is dat de Roemenen waar het over gaat klacht zijn gaan indienen, maar dat er met die klacht absoluut niets gebeurt is. Gemeente denkt 'los het zelf maar op, wij komen niet in de buurt van die Roma'. Kans is dus heel groot dat die Roma in eerste plaats zelfs van niets wisten.

Daarnaast de miserie waarin Roemenen leven... Velen onder hen leven nog uitsluitend van landbouw, om hun eigen kleine veldje, waarbij ze net rondkomen zodat ze niet verhongeren. Stel je dan eens voor dat er telkens paarden op jou veldje komen, die al jou gewassen naar de kl*te helpen, paarden van een volk dat je veracht nota bene.. Ik geloof dat het niet zo een prettige gedachte is, wetende dat de kans groot is dat door zulk soort incident je je kinderen die winter geen eten zal kunnen geven.

Tuurlijk zijn er altijd betere manier om het op te lossen. Maar door die frustratie, haat, armoede kan ik wel begrijpen dat het tot zoiets geleid heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:30

Jammer dat onschuldige dieren altijd het slachtoffer worden van de koppigheid van de mens Verdrietig

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:07

Zammie schreef:
Navidad... Een paard of dier kan zich niet verdedigen...en blaamt geen schuld, omdat het een dier is en daar wordt heengezet om te grazen. Doet ieder dier... Mensen kunnen zich verdedigen en dit heeft voor mij persoonlijk totaal niets te maken over welke bevolking het gaat.. Wat er op de rest van de aardbol gebeurd is minimaal net zo erg, daar wordt ik ook "kwaad" om... Denk dat er nu teveel wordt gedaan alsof het om de Roma's gaat. Deze reacties had je net zo goed gekregen als het iemand van het koninklijk huis (bij wijze van..) was geweest...

Klopt. Ik weet ook dondersgoed dat een paard zich niet weet te verdedigen. Maar hier worden de roma's degelijk wel uit gemaakt voor iets. Lees anders even terug. terwijl die mensen er niks aan kunnen veranderen.

femmiel schreef:
Haleloeja,zigeuners weer een probleem veroorzaakt krijgen paarden de shuld .
dierenbeulen Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Huilen

Zooo jij durft om zo te oordelen over een situatie waar je nooit wat van zal begrijpen Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:08

Waarom vallen we de roma aan? Dat doen we volgens mij helemaal niet, de dieren waren van de roma en daar nemen we het toch juist voor op?

Het gaat er om, ongeacht welke bevolkingsgroep, dat er verhaal is gehaald middels onschuldige dieren. Terwijl je beter de eigenaren van de paarden kunt aanspreken. Dat vind ik barbaars en laf. Als dit verhaal zich in ierland, afrika og nederland had afgespeeld, had ik het net zo hard veroordeeld.
Ik schrijf dit nu heel simpel, maar het heeft niets met de roma of roemenen te maken, hoe men hier in dit topic reageert, maar men reageert op de brute afslachting van 4 paarden op een paardenforum.

ook al leef je in armoe, dan is het geoorloofd dit soort wandaden te plegen? En nogmaals de vraag: wie consumeert nu de paarden? Of hebben ze ze gewoon laten liggen? Naar aanleiding van onderstaande.

Hm... zit alleen 1 probleem aan... straf jij de zigeuners zelf - en ze weten donders goed dat jij het bent geweest - dan heb je dikke kans dat je de morgen niet haalt.
Echt, jongens, vingerwijzen heeft totaaaal geen nut in dit geval, want je kunt je gewoon niet voorstellen hoe het daar werkt! Paard dood? Jammer. Maar dan heb je tenminste wel te vr*ten komende winter.
Citaat van Blue eyes

@ Navidad: Volgens bedoelt femmiel de mensen die de paarden hebben doodgestoken en niet de zigeuners Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:17

Omdat er een paar bokkers wat uitspreken over de roma, houdt dat niet meteen in dat IEDEREEN dat zegt/bedoeld. Het maakt mij nl. niet uit van wie of wat die paarden waren... alleen ben ik dus van mening dat onschuldige dieren WEER eens de dupe zijn van het menselijk ras... En ik kan me niet voorstellen dat die paarden zijn vermoord om op te eten, maar puur om wraak te nemen...
Als je nl een dier wilt eten, dan zorg je dat het dier zo weinig mogelijk lijd en zo snel mogelijk dood is. Kan me dat met een hooivork niet voorstellen, alleen maar een hele grote vechtpartij waarbij de dieren net zoals in een stierengevecht worden mishandeld....

Ik denk dat ik maar als onderschrift ga plaatsen: De wereld zou een stuk vreedzamer zijn als de mens er niet op had rondgelopen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:45

Mindim schreef:
ook al leef je in armoe, dan is het geoorloofd dit soort wandaden te plegen? En nogmaals de vraag: wie consumeert nu de paarden? Of hebben ze ze gewoon laten liggen? Naar aanleiding van onderstaande.

Citaat:
Hm... zit alleen 1 probleem aan... straf jij de zigeuners zelf - en ze weten donders goed dat jij het bent geweest - dan heb je dikke kans dat je de morgen niet haalt.
Echt, jongens, vingerwijzen heeft totaaaal geen nut in dit geval, want je kunt je gewoon niet voorstellen hoe het daar werkt! Paard dood? Jammer. Maar dan heb je tenminste wel te vr*ten komende winter.
Citaat van Blue eyes

Dat zullen we wel nooit weten. Die paarden zijn daar in ieder geval niet blijven liggen - paard kun je ook eten, maar of de eigenaren van het land ze geslacht hebben of dat ze door de zigeuners opgehaald zijn...
Ja, degenen die die paarden hebben afgemaakt, kunnen ook heus wel represailles verwachten waar ze niet blij van worden. Een grote vicieuze cirkel waar, vrees ik, de Roemeense bevolking en met name het Romadeel daarvan niet meer uit zal komen. De haat tegen de Roma zit er zo diep dat die mensen zelfs geen paspoort krijgen als ze weg willen, want ze bestaan niet volgens de overheid - als je een probleem ontkent, gaat het vanzelf weg. Kinderen krijgen slechts met grote moeite onderwijs. Kinderen van 8, 9 jaar die de kleuren niet kennen zijn er eerder regel dan uitzondering. Vormen? Wat is dat? Bewegen? Dat lijkt nergens op, het hadden peuters kunnen zijn.
Die kinderen komen in navolging van hun ouders op het verkeerde pad, en hun kinderen daarna, etc. etc. De Roemeense bevolking heeft er dus heus wel last van. Dit soort dingen - de paarden eten het eten voor hun koeien op, dus de koeien gaan dood en de mensen hebben geen eten deze winter (waarin het -40 wordt en je echt wel wat te eten nodig hebt om niet helemaal dood te vriezen).
Buiten dat het Oost-Europese temperament...
Maar goed, deze dingen zijn al veeeeeel vaker verteld in dit topic.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:48

Zammie schreef:
Omdat er een paar bokkers wat uitspreken over de roma, houdt dat niet meteen in dat IEDEREEN dat zegt/bedoeld. Het maakt mij nl. niet uit van wie of wat die paarden waren... alleen ben ik dus van mening dat onschuldige dieren WEER eens de dupe zijn van het menselijk ras... En ik kan me niet voorstellen dat die paarden zijn vermoord om op te eten, maar puur om wraak te nemen...
Als je nl een dier wilt eten, dan zorg je dat het dier zo weinig mogelijk lijd en zo snel mogelijk dood is. Kan me dat met een hooivork niet voorstellen, alleen maar een hele grote vechtpartij waarbij de dieren net zoals in een stierengevecht worden mishandeld....

Ik denk dat ik maar als onderschrift ga plaatsen: De wereld zou een stuk vreedzamer zijn als de mens er niet op had rondgelopen...

Hier ben ik het zeker mee eens wat je zegt..
Maar ik reageer op die reacties tegen de zigeuners.

kijk je mag best weten. ik ben zelf ook een zigeuner / woonwagenbewoner van oorsprong.. En kan het gewoon niet bevatten dat het op de zigeuners word verhaald.
Ik accepteer de reacties niet van bijvoorbeeld vecht dan met de zigeuners, en die zigeuners zorgen weer voor problemen etc.. Want nee dat is niet zo.. Want wat dat betreft gaat het verhaal gewoon veel en veel meer dieper.. ik kan er gewoon niet tegen dat bepaalde mensen de Roma's en de zigeuners veroordelen op iets waar hun niks aan kunnen doen?? Als ze een omheining plaatsen word het zo weer afgebroken, klaar en dat heeft hier zeker mee te maken omdat ze niet achter een omheining kunnen staan Knipoog

Het neemt bij mij absoluut niet weg dat ik het gewoon achterlijk vind en barbaars vind dat die paarden op zo'n wijze afgeslacht worden. En dat de paarden uberhaupt hier het dupe van moeten worden..

Maar om met het vingertje te gaan wijzen. zoals hier dus door bepaalde mensen gebeurt, en waar ik onderandere ook op reageer. Nee dat vind ik niet kunnen, Zeker niet als je weet hoe de situatie daar in elkaar zit!!;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:25

Was het maar zo makkelijk, Navidad. Het houdt elkaar in stand, maar ook: voor elke partij is wat te zeggen.
De Roma's accepteren van hun kant ook geen integratie en hebben alle gratis (!) aangeboden huizen tot de bodem gesloopt en daar waar een ghetto is, kan je de was nog niet buiten hangen of je kleren worden van de lijn gejat.
Anderzijds wordt de discriminatie ook in stand gehouden en zo houdt iedereen de hele situatie in stand.

Dit is in elk geval geen goed nieuws wat er is gebeurd en het heeft imo wel degelijk te maken met 'dat zo'n land nog wordt toegelaten tot de EU?' (wat eerder gezegd is):

Bron schreef:
De bemoeienis van de EU met minderheden in Europa
Bij de uitbreiding stelt de Europese Unie aan de kandidaat-lidstaten de voorwaarde dat zij de
rechten van minderheden respecteren. Dat doet de EU om verschillende redenen. Op de eerste
plaats presenteert de Europese Unie zich als een ‘waardengemeenschap’. Daarmee wordt
bedoeld dat alle EU-lidstaten en de burgers die daar leven belangrijke waarden zoals
democratie, de rechtsstaat, antidiscriminatie en gelijkwaardigheid, culturele verscheidenheid en
het respect voor de rechten van de mens en de minderheden met elkaar delen en dat juist die
gemeenschappelijke waarden het gezicht van de Unie bepalen. Wil je dus als land tot die Unie
toetreden dan zul je die waarden moeten onderschrijven en naleven.
Op de tweede plaats hebben de bloedige conflicten op de Balkan vooral in de jaren negentig
van de vorige eeuw duidelijk gemaakt op welke wijze conflicten tussen bevolkingsgroepen in één
land kunnen escaleren tot volkerenmoord en bloedige (burger)oorlogen. Wanneer de EU wil
uitbreiden met landen in Midden- en Oost-Europa en wanneer die uitbreiding moet bijdragen
aan de vrede en politieke stabiliteit in Europa, zal de EU aandacht moeten besteden aan de
positie van minderheden in de toetredende landen, zo luidt het argument.

horselover97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:54

Relaxed schreef:
Vreselijk dat die paarden hier de dupe van moeten worden, maar ik kan er wel inkomen.. Ze hadden beter die zigeuners kunnen neersteken.. Lips are sealed

die zigeuners zijn ook mensen hoor! En ik kan begrijpen dat ze hun paarden niet willen vastzetten, dat zou ik
ook niet willen! Bloos

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:08

horselover97 schreef:
die zigeuners zijn ook mensen hoor! En ik kan begrijpen dat ze hun paarden niet willen vastzetten, dat zou ik
ook niet willen! Bloos

Verward Ben ik even blij dat je niet bij mij in de buurt woont dan... geeft zo'n troep al die loslopende paarden...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:10

russel schreef:
Het kan wel nieuws zijn, maar zulke stukjes zie ik niet graag op bokt..

Ja ik ook, heel bkt vind het toch erg en ik wil het eerlijk gezegt niet wete aangezien ik er vanaf hier niks aan kan veranderen en me er alleen maar aan kan ergeren.... arme paardjes Ach gut