Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mork schreef:Met andere woorden het blijft dus een vizueuze cirkel die niet verbroken wordt?
De Roma's hebben zo hun leven alleen past het dus niet meer in het leven van alledag. De roemenen vinden ze maar lastig en achten dus alles geoorloofd om dan niet goedschiks maar dan kwaadschiks wat te doen?
Roemenie is een een complex land, vooral veel armoe. een neef van mijn man woond daar en is getrouwd met een roemeense vrouw. als je hoort hoe ze leven. Ik zou het gewoonweg niet kunnen denk ik.
Dat kennen wij hier in nederland niet.
henkb schreef:Marijkjuh schreef:Ik welke tijd leven we? Zijn we terug naar de middeleeuwen gegaan om zoiets vreselijks te doen met hooivorkenNormale mensen zouden erover praten en als dat niet helpt gewoon de hele boel voor de rechter slepen. Je kan natuurlijk nu ook wel een wraakactie van de getroffen zigeuners verwachten. Echt heel triest dat de paarden hier de dupe van worden!
Blijkbaar is dit land alleen op monetaire gronden beoordeeld om te kunnen toetreden tot de EU. Hoe het ook zij, de mensen daar hebben nog een lange ontwikkeling te gaan. Enerzijds koopt men voor gigantische bedragen jonge veulens in holstein op en elders in Europa voor de fok en de verkoop aan de nieuwe rijken. Anderzijds staat de mensen het water aan de keel wat honger en andere noden aangaat en verlaagt men zich daarom waarschijnlijk tot zulke acties. Acties die niets anders zijn van een gemeenschap die niet de algemene maatschappelijke normen (kan) aanneemt van onze eigen samenleving.
Zammie schreef:Denk dat er nu teveel wordt gedaan alsof het om de Roma's gaat. Deze reacties had je net zo goed gekregen als het iemand van het koninklijk huis (bij wijze van..) was geweest...
Ninx schreef:De toestroom van illegalen zal absoluut gaan toenemen (logisch, wie zou niet een betere toekomst gaan zoeken voor zijn hongerige kinderen? Zouden wij nederlanders even goed doen), de vraag is waar dat toe leidt
Nicolletje schreef:Zammie schreef:Denk dat er nu teveel wordt gedaan alsof het om de Roma's gaat. Deze reacties had je net zo goed gekregen als het iemand van het koninklijk huis (bij wijze van..) was geweest...
wsundayl schreef:Heel erg wat ze die dieren hebben aangedaan. Maar dat een stel mensen dit hebben gedaan maakt niet gelijk het complete roemeense volk asociaal. Waar halen jullie het lef vandaan om een compleet volk te veroordelen op basis van wat een aantal mensen hebben gedaan.
Hoe kan je zeggen dat een land niet tot de EU mag toetreden omdat een stel mensen zoiets gedaan heeft.
femmiel schreef:Haleloeja,zigeuners weereen probleem veroorzaakt krijgen paarden de shuld .
Beaux schreef:Feit blijft dat ondanks dat het daar armoe en ellende is ik vind dat je zoiets niet kan doen. Punt.
Zammie schreef:Navidad... Een paard of dier kan zich niet verdedigen...en blaamt geen schuld, omdat het een dier is en daar wordt heengezet om te grazen. Doet ieder dier... Mensen kunnen zich verdedigen en dit heeft voor mij persoonlijk totaal niets te maken over welke bevolking het gaat.. Wat er op de rest van de aardbol gebeurd is minimaal net zo erg, daar wordt ik ook "kwaad" om... Denk dat er nu teveel wordt gedaan alsof het om de Roma's gaat. Deze reacties had je net zo goed gekregen als het iemand van het koninklijk huis (bij wijze van..) was geweest...
femmiel schreef:Haleloeja,zigeuners weer een probleem veroorzaakt krijgen paarden de shuld .
dierenbeulen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mindim schreef:ook al leef je in armoe, dan is het geoorloofd dit soort wandaden te plegen? En nogmaals de vraag: wie consumeert nu de paarden? Of hebben ze ze gewoon laten liggen? Naar aanleiding van onderstaande.Citaat van Blue eyesCitaat:Hm... zit alleen 1 probleem aan... straf jij de zigeuners zelf - en ze weten donders goed dat jij het bent geweest - dan heb je dikke kans dat je de morgen niet haalt.
Echt, jongens, vingerwijzen heeft totaaaal geen nut in dit geval, want je kunt je gewoon niet voorstellen hoe het daar werkt! Paard dood? Jammer. Maar dan heb je tenminste wel te vr*ten komende winter.
Zammie schreef:Omdat er een paar bokkers wat uitspreken over de roma, houdt dat niet meteen in dat IEDEREEN dat zegt/bedoeld. Het maakt mij nl. niet uit van wie of wat die paarden waren... alleen ben ik dus van mening dat onschuldige dieren WEER eens de dupe zijn van het menselijk ras... En ik kan me niet voorstellen dat die paarden zijn vermoord om op te eten, maar puur om wraak te nemen...
Als je nl een dier wilt eten, dan zorg je dat het dier zo weinig mogelijk lijd en zo snel mogelijk dood is. Kan me dat met een hooivork niet voorstellen, alleen maar een hele grote vechtpartij waarbij de dieren net zoals in een stierengevecht worden mishandeld....
Ik denk dat ik maar als onderschrift ga plaatsen: De wereld zou een stuk vreedzamer zijn als de mens er niet op had rondgelopen...
Bron schreef:De bemoeienis van de EU met minderheden in Europa
Bij de uitbreiding stelt de Europese Unie aan de kandidaat-lidstaten de voorwaarde dat zij de
rechten van minderheden respecteren. Dat doet de EU om verschillende redenen. Op de eerste
plaats presenteert de Europese Unie zich als een ‘waardengemeenschap’. Daarmee wordt
bedoeld dat alle EU-lidstaten en de burgers die daar leven belangrijke waarden zoals
democratie, de rechtsstaat, antidiscriminatie en gelijkwaardigheid, culturele verscheidenheid en
het respect voor de rechten van de mens en de minderheden met elkaar delen en dat juist die
gemeenschappelijke waarden het gezicht van de Unie bepalen. Wil je dus als land tot die Unie
toetreden dan zul je die waarden moeten onderschrijven en naleven.
Op de tweede plaats hebben de bloedige conflicten op de Balkan vooral in de jaren negentig
van de vorige eeuw duidelijk gemaakt op welke wijze conflicten tussen bevolkingsgroepen in één
land kunnen escaleren tot volkerenmoord en bloedige (burger)oorlogen. Wanneer de EU wil
uitbreiden met landen in Midden- en Oost-Europa en wanneer die uitbreiding moet bijdragen
aan de vrede en politieke stabiliteit in Europa, zal de EU aandacht moeten besteden aan de
positie van minderheden in de toetredende landen, zo luidt het argument.
Relaxed schreef:Vreselijk dat die paarden hier de dupe van moeten worden, maar ik kan er wel inkomen.. Ze hadden beter die zigeuners kunnen neersteken..
horselover97 schreef:die zigeuners zijn ook mensen hoor! En ik kan begrijpen dat ze hun paarden niet willen vastzetten, dat zou ik
ook niet willen!
russel schreef:Het kan wel nieuws zijn, maar zulke stukjes zie ik niet graag op bokt..