runningkawa schreef:knap paard dat met een touwtje van de jas in het midden van de motor komt....
Een (opgewaaide) punt van een regen of zweetdeken kàn ook.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
runningkawa schreef:knap paard dat met een touwtje van de jas in het midden van de motor komt....
slimmerik schreef:Maar de ouders kunnen toch niet aansprakelijk worden gesteld voor een ondeugdelijke stapmolen?
Ik vind het ook triest voor die manege-eigenaar en heb zo'n idee dat dat bedrag nog wel bijgesteld gaat worden. Maar doordat stapmolen ondeugdelijk was, had ook een paardje kunnen verongelukken misschien.... en dàn was bokt te klein geweest.
slimmerik schreef:runningkawa schreef:knap paard dat met een touwtje van de jas in het midden van de motor komt....
Een (opgewaaide) punt van een regen of zweetdeken kàn ook.
runningkawa schreef:Dus hij was wel veilig voor de paarden
CharleyT schreef:Als de manegehouder aansprakelijk is voor de molen, dan zijn imo de ouders verantwoordelijk voor het rondlopen van hun kind.
slimmerik schreef:Als een speeltuin toestellen heeft staan waar wat aan mankeert zijn ze aansprakelijk bij ongelukken.
Als er een stoeptegel losligt waar je over struikelt is de eigenaar aansprakelijk.
Als er iemand van jouw paard afvalt, ben jij aansprakelijk.
Als jij als kok bedorven voedsel voorzet, ben je aansprakelijk... etc. etc.
Die stapmolen voldeed niet aan de eisen...simpel zat. De manege eigenaar is eigenaar dus aansprakelijk.
slimmerik schreef:Hij wordt ook niet aansprakelijk gesteld voor de dood van dat kind. Dan zou het bedrag belachelijk laag zijn. Hij wordt aansprakelijk gesteld voor een ondeugdelijke stapmolen.
slimmerik schreef:Ik vind het wel een terechte uitspraak. Manege eigenaar stelt zijn terrein open voor klanten. Hij is dan ook aansprakelijk voor ongelukken op zijn terrein veroorzaakt door zijn eigendommen. Zeker als hij daar een apparaat heeft staan wat bedienbaar is door kinderen. En om te zeggen de ouders een boete aan de kont hangen vind ik te misselijk voor woorden. Die zijn voor hun onoplettendheid voldoende gestraft.
Stennisje schreef:De stapmolen voldoet niet aan de eisen, maar zijn er wel duidelijke richtlijnen van?
Nu zijn die kinderen in de stapmolen gaan spelen, ze hadden ook de stal van een paard in kunnen rennen, moet er nu ook een kinderslot op stallen en weides?
Tuurlijk kan een kind aan de aandacht van zijn ouders ontsnappen, ze zijn watervlug.
Maar als er dan door samenloop van zulke omstandigheden een ongeluk gebeurt, want dat is dit naar mijn mening, vind ik dat de rechter de manegehouder had moeten opleggen dat hij de molen laat aanpassen van het geld waar ie nu de boete van moet betalen.
Dus geen schuldvraag, maar hoe kan dit in de toekomst voorkomen worden.
Snoevie schreef:hangt er bij veel maneges niet een bord met toegang op eigen risico
Ketaki schreef:Snoevie schreef:hangt er bij veel maneges niet een bord met toegang op eigen risico
je bedoeld, betreden op eigen risico
Agnes75 schreef:Ken toevallig deze manege en manege-eigenaar omdat ik er heb leren paardrijden.....En ik weet nog dat de stapmolen destijds werd gekocht. De stapmolen is oud ja, maar ik lees nergens hoe het kind in die stapmolen terecht gekomen is. Dat hij hem aanzet, okee, maar hoe kom je dan in hemelsnaam met je kleren in de motor terecht, die in het midden zit? Dat stuk is mij onduidelijk.
runningkawa schreef:Belachelijke uitspraak...
Krijgen de ouders ook een boete voor het niet opletten van hun kroost op een plaats waar wel meer gevaarlijk is dan een stapmolen (denkt aan paarden, rieken en hooi vorken)