Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:38

Bij een koe is het net zo gevaarlijk of ongevaarlijk als bij een paard, om een touw om de nek te doen. En bovendien weet elke lompe boer wel hoe het touw moet zitten, doe je het verkeerd en gaat trekken, dan is het dier binnen een minuutje gestikt.
Een koe wordt nog wel eens aan de voorpoten uit een sloot getrokken, wat ik zelf een stuk minder fijn vind ogen. Bij een paard is dat zowiezo gevaarlijk.
En we kunnen nu wel massaal heel hard roepen dat er een touw achter de kont van het paard had gemoeten, maar dan moet je daar ook bij kunnen.
Ik las laatst ergens op bokt een post, dat het steeds vaker voorkwam dat paarden in sloten belanden. Is niks van waar, alleen het komt nu vrijwel altijd in de krant omdat voorbijgangers niet eerst de eigenaar gaan waarschuwen, maar gelijk 112 bellen waarna het hele media circus op gang komt met camera's en toeters en bellen.
Ik kom zelf oorspronkelijk "van de boerderie" en er lag vaak zat een paard, pony, hokkeling of koe in de sloot. Kwam geen brandweer aan te pas, maar 80 pk en een lang dik touw...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:38

@Zap: Oh please. Kom bij mij niet aan met het woord zieeluughh want dat slaat als een tang op een varken. Rolleyes

En natuurlijk, als de keus is: verdrinken of aan de nek eruit, hoppa, aan die nek eruit en snel een beetje.

Maar op de een of andere manier krijg ik toch een beetje het gevoel dat hier ietsje meer aan de hand was.

Missysop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:39

Nou eerlijk gezegd blijf ik het een vreemd verhaal vinden...
Of de brandweer kon niets meer doen waarna de eigenaar uit nood zijn paard met een touw aan zijn jeep heeft gebonden, of de eigenaar wilde dat niemand aan zijn paard zat en nam het heft in eigen handen..

Gelukkig is het paard waarschijnlijk ongedeerd, dat is het belangrijkste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:40

Ik zou mijn broer wel eens willen zien als hij een brandweerauto op zijn land zou aantreffen met de hele media eromheen, bij een zwempartij van een koe of een paard.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:42

suleilitha schreef:
Citaat:
Toeschouwende hulpverleners konden niet anders concluderen dan dat er sprake was van dierenkwelling. Daarop hield de politie het tweetal aan.

Toeschouwende hulpverleners? Iemand die met de handen in de zakken staat toe te kijken, kun je in dit verhaal toch echt geen hulpverlener noemen Clown

Precies mijn eerste gedachten Ja

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:43

Dit is bij mij in de buurt gebeurd.
Ik heb er niets over gehoord, heeft ook niets in de krant over gestaan.
Maar ik vind het allemaal maar beetje vaag, want de brandweer kon het paard er toch uithalen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:44

suleilitha schreef:
Ik zou mijn broer wel eens willen zien als hij een brandweerauto op zijn land zou aantreffen met de hele media eromheen, bij een zwempartij van een koe of een paard.

Ik zie het helemaal voor me... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:46

Eef1400 schreef:
Dit is bij mij in de buurt gebeurd.
Ik heb er niets over gehoord, heeft ook niets in de krant over gestaan.
Maar ik vind het allemaal maar beetje vaag, want de brandweer kon het paard er toch uithalen.

Hihi, nee dat was al mislukt... (eerste nieuwsbericht)
Je weet verder de motieven van de boer ook niet, en dan doel ik op het karakter van het paard. Je hebt er exemplaren bij die bij een dergelijke achtie nog de kans zien om keihard met voorbenen te meppen naar vreemden en ik kan me voorstellen dat een paard meer flipt van brandweermannen in reddingspakken dan van zijn eigen baas in een jeepje...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:49

Snap best dat die boer boos is staan weet ik t hoeveel mensen om heen die NIKS doen en je paard ligt daar in de sloot de brandweer kreeg t dier er ook niet uit. Ja dan moet je toch wat verzinnen. En over die jeep had t minder erg geweest als er een mini voor had gestaan dan. Kom op dat red je toch niet met je blote handen die boer was in ze EENTJE de rest deed NIKS.
En ja boeren zijn nou eenmaal hard maar weten heus wel wat ze doen hoor en zo niet had t paardje t niet gered. Echt schande dat ze een PV krijgen. Dat zouden die toeschouwers moeten krijgen voor t niks doen in een geval van nood.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:50

Was je erbij?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:51

Wij hebben al zovaak paarden uit de sloot getrokken en hierbij heel vaak door middel van een touw om het hoofd. Puur omdat het niet anders ging. Probeer bij een jonge hengst van 3 jaar die in paniek is maar eens een band om zijn buik of kont te krijgen: vaak helaas onmogelijk!
Onze buurman fokte erg goede KWPN'ers en ook hij trok paarden die over de 30.000 euro kosten, gewoon aan het hoofd eruit. Hij riep: liever met risico eruit dan verzuipen (ook paarden die niks kosten trokken wij er zo uit hoor....).

In dit geval zijn de broers misschien wel (maar wie kan me dat vertellen?) wat te hard met de jeep wezen trekken en ja, voor omstanders kan dat erg eng / kwellend lijken. Maar ook zij wilden uiteindelijk maar 1 ding: hun paard er weer levend uit hebben! Anders hadden ze het wel laten verdrinken toch?!

En toeschouwende hulpverleners...dat vind ik een raar woord....mensen die kijken verlenen geen hulp, maar leveren alleen commentaar of staan in de weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:54

Als ze harder dan stapvoets hadden gereden, was het paard wel stukgegaan, Frisiangirl, verder ga ik volledig met je mee!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:54

Hm ja aan het hoofd eruit trekken is niet echt diervriendelijk nee maar goed... Er was geen andere oplossing waarschijnlijk, anders had het de brandweer zelf ook wel gelukt.
Mijn paard werd er toen aan zn voorbenen uitgetrokken, ook niet echt ideaal maar het was toen de enige oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:56

Net zo diervriendelijk als aan de nek, die van jou had een beenblessure kunnen oplopen maar soms is er geen tijd te verliezen en moet je roeien met de riemen die je hebt, SuzanneF en dan ben je allang blij dat je paard weer op de kant staat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:56

Ik denk dat het de hele gang van zaken is geweest ook omdat die eigenaar meteen stampij begon te maken en een touw om de nek van het paard en dan met de jeep eruit trekken, dat had ook anders af kunnen lopen.
Ik denk toch dat er hier details niet bekend zijn gemaakt want de politie geeft hier meestal niet zo snel een pv voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:01

Citaat:
Vroegah, toen we nog geen brandweer hadden, haalden we altijd onze paarden zo uit de sloot.

Gelezen op Fok.nl

De politie moet maar eens boeven gaan vangen en geen PV uitdelen aan iemand die een paard gezond en wel op het droge trekt. En jij vind dat het niet met de jeep had gemogen, hoe dan wel, Jesito?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:03

En ja waar heeft de journalist zijn bronnen vandaan.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:04

Maanling schreef:
Was je erbij?

pardon.
jij toch ook niet.
Dacht dat iedereen ze mening kon geven hier

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:05

Ik denk dat ik ook aardig wat stampij zou maken als er mensen staan te kijken alla "arm paardje". Als je dan bedenkt dat als het dier het niet overleefd ze thuis enthousiast zullen vertellen wat ze hebben meegemaakt die dag en jij je dier verliest...Gut "stampij" zou dan niet meer het juiste woord zijn vrees ik Nagelbijten / Gniffelen En ja, als ik uberhaupt een rijbewijs had, zou ik die van mij er desnoods met een vishaak aan der neusgaten uitrukken (als dat mogelijk was wel te verstaan). Als het beest er maar uit is! Ik denk dat je beter eventuele letsels kan oplossen (en daarbij het risico nemen dat het niet meer op te lossen is) dan je paard gewoon laten verzuipen...Imo neem ik dan liever het risico dat ik hem moet laten inslapen als ik hem op het land heb, wetende dat ik iig alles geprobeert heb om het beest te laten overleven, dan bij die omstaanders gaan staan en denken "arm paardje" Rolleyes Vind het een beetje krom, ook na het lezen van het tweede bericht.

me dunkt dat die toeschouwers niets te zeggen hebben tenzij ze met zijn allen hebben aangeboden om in het water te hupsen en paniekerige rondvliegende hoeven ontwijkend het beest er eigenhandig met een stuk of twintig uit te duwen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:07

ecyoj schreef:
Maanling schreef:
Was je erbij?

pardon.
jij toch ook niet.
Dacht dat iedereen ze mening kon geven hier

Ik was er niet bij nee.

Maar jouw post klonk gewoon echt alsof je erbij was, dus vandaar mijn -oprechte- vraag. Al wordt dat weer heerlijk 'boks' opgenomen. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:07

Hahaha, die Pharagirlke, weet je niet, dat je niet meer mag vissen met levend aas??? Ik denk, dat je een enorme boete krijgt met een paard aan je haak en je visakte terstond wordt ingenomen Haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:08

Ik vermoed, maar was er niet bij, dat de pv mede te danken was aan de, terecht of onterecht, grote mond van de broers, en niet eens zozeer aan de actie zelf. Denk dat de politie oordeelde dat de reddingsactie door de brandweer werd belemmerd door de broers, daar kun je een pv voor krijgen, voor zover ik weet. En als de aktie van de broers er niet zo leuk uitziet, tja, dan heb je een dubbel probleem en des te sneller een pv aan de broek.
Feit is dat het paard NIETS mankeert. Dan hebben ze het toch niet al te slecht aangepakt, lijkt me.
Ondertussen loopt bijna iedereen die dat verhaal heeft gelezen die mensen te verketteren, ik ken een boer die tijdens een eigenwijze aktie helaas op de foto werd gezet door een bekend blad, en uiteindelijk zelfs moest emigreren door de zware bedreigingen. De pers kan iemand maken of breken, en het tupperware-volkje dat paarden alleen van Sinterklaas kent, slikt alles voor zoete koek en wil zelfs voor eigen rechter spelen, lees de reakties nav van het krantenbericht op die site.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:12

suleilitha schreef:
Hahaha, die Pharagirlke, weet je niet, dat je niet meer mag vissen met levend aas??? Ik denk, dat je een enorme boete krijgt met een paard aan je haak en je visakte terstond wordt ingenomen Haha!

Haha! Voordeel is dat ik dan wel mijn paard op het land heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:16

Op de site van Telstar heeft de eigenares van dit paard gereageerd Haha! met de mededeling dat het echt wel om paardenmannen gaat, waar ik al niet aan twijfelde. Verder een hoop onzin, zoals iemand die zegt dat het de boeren alleen maar om geld gaat OMDAT ze het paard er aan een touw om de nek hebben uitgetrokken.
En nog wat opmerkingen dat de politie niks te doen heeft en er wordt nog ergens gemeld dat ze het paard ook een praam op de neus hadden gezet.
Paard schijnt nadat het uit de sloot is getrokken meteen te zijn opgestaan en naar de andere paarden toegelopen, waar ze meteen ging staan grazen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:21

suleilitha schreef:
Citaat:
Vroegah, toen we nog geen brandweer hadden, haalden we altijd onze paarden zo uit de sloot.

Gelezen op Fok.nl

De politie moet maar eens boeven gaan vangen en geen PV uitdelen aan iemand die een paard gezond en wel op het droge trekt. En jij vind dat het niet met de jeep had gemogen, hoe dan wel, Jesito?

Denk aan je bloeddruk, ik denk alleen dat er meer gebeurd is en dat ze anders wel een heel kort lontje hebben gehad die politieagenten.
Ik denk dat het op een iets grovere manier is gegaan dan hier wordt beschreven.