Anky wint kür, maar Sisther de Jeu steelt de show

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Re: Anky wint kür, maar Sisther de Jeu steelt de show

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:50

Het is een gruwelijk fijne bok maar dat uitstrekken van gister heeft imo niets met dressuur van doen. Ik vond het paard van stefan erg fijn wat heeft dat beest een motor van achteren zeg

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:00

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:30

sporter schreef:
Het is een gruwelijk fijne bok maar dat uitstrekken van gister heeft imo niets met dressuur van doen. Ik vond het paard van stefan erg fijn wat heeft dat beest een motor van achteren zeg

Inderdaad... Er werd wel met de voorbenen gezwaaid maar verder

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:53

Ik vind het inderdaad wel echt een Edward Gal-paard. Onwijs veel voorbeen, maar absoluut geen achterbeen wat daarmee in balans is. Maar goed, ik ben sowieso geen fan van (dressuur)mannen te paard. Ik mis altijd het gevoel van eenheid met het paard wat ik wel bij Anky en die nieuwe goede vrouw, hoe heet ze, die van de week ook zo goed reed.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:03

Nou, ik denk dat Sisther en Edward wel een ijzersterke combinatie kunnen gaan worden, Sisther is wat te heet, dominant en sterk voor een vrouw ben ik bang.
Alleen gister wilde hij volgens mij té graag. Het was over the top, als ie alles wat meer op safe had gedaan had ie hoog kunnen scoren.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:06

Ik denk dat Edward zelf ook liever op safe had willen rijden, maar dat dat er gewoon niet inzat.
Het gaat helaas niet altijd even goed, zelfs bij de toppers niet.

Ik ben het helemaal met je uitgestrekte draf eens _10_.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:46

Wat moet die jongen nu straks in Londen?
Sisther of Totilas?

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:58

Gelukkig wordt er punten door jury's gegeven, dan hoeft hij alleen maar te kijken welke het meeste punten telkens haald Knipoog

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:40

sporter schreef:

Inderdaad. Ik snap niet dat iedereen zo lovend doet over die uitgestrekte draf. Het was helemaal geen correcte draf, achterbeen deed niks. De galop van Sister de Jeu is ook niet echt geweldig, ook niet tijdens de Grand Prix van donderdag toen er niet zoveel spanning was. Het paard van Stefan - ook nog maar 9 - is wel een echte belofte voor de toekomst.

@Jethafa
Volgens mij hebben fijngevoeligheid van de ruiter en man/vrouw zijn niks met elkaar te maken. Vond bijvoorbeeld Hans Peter wel fijngevoelig, hij beloonde zijn paard donderdag zelfs met een aai na de correcte wissels om de pas, en dat op zo'n belangrijk moment want het ging toen om een observatiemoment voor de olympische spelen. Als je op zo'n moment nog bezig bent met de africhting van je paard (door middel van belonen) ben je volgens mij een fijngevoelige ruiter. Ook reed er donderdag een Fransman Boblet met een negenjarig paard. Paard was misschien niet zo'n topper maar de combinatie was heel mooi en ontspannen en absoluut een eenheid. Hetzelfde geldt voor genoemde Stefan van Ingelgem. Ik vond bijvoorbeeld maar 1 ruiter grof donderdag bij de Grand Prix en dat was toevallig een vrouw.
Die "nieuwe vrouw" heet trouwens Adelinde Cornelissen en die vind ik ook heel fijn rijden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 06:13

Jethafa schreef:
Ik vind het inderdaad wel echt een Edward Gal-paard. Onwijs veel voorbeen, maar absoluut geen achterbeen wat daarmee in balans is. Maar goed, ik ben sowieso geen fan van (dressuur)mannen te paard. Ik mis altijd het gevoel van eenheid met het paard wat ik wel bij Anky en die nieuwe goede vrouw, hoe heet ze, die van de week ook zo goed reed.

Ik zou eens goed kijken naar die fijngevoeligheid van Anky. Nogal eens zijn haar paarden op de grens van hysterie, worden met doorgeslagen stang in het gareel gehouden. Vasthouden die handel, en aan het einde van een verruiming terughangen in het zadel, steun op de beugels, en remmen maar. Ja ja, die fijngevoelige vrouwen te paard.
Je kunt niet generaliseren, en zijn zowel mannen als vrouwen die mooi en met veel gevoel rijden, OOK in de proef.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:34

helemaal mee eens!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:15

Go jij! Go jij!
joepie, eindelijk weer eens een Belgische combinatie aan de top Hyper!

Hopelijk kan Stefan nog lang blijven vorderen met Whitney, hij is jong zat Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:56

CGJ12 schreef:
Wat moet die jongen nu straks in Londen?
Sisther of Totilas?

Is je onderschrift weer van toepassing? Tong uitsteken
Vind Sisther toch echt het betere paard, (dat wil niet zeggen dat hij daar dan ook beter mee scoort aangezien Totilas bloedjemooi is en erg best met zijn voorbenen kan zwaaien) zie daar meer in als toekomstig Olympiade paard.

Ik ben een paar keer op een drukke avond geweest, en ik erger mij zo aan het gedrag van het publiek, vreselijk.
Ze weten nergens van, flitsen inderdaad als een gek, zelfs als Anky zelf aangeeft dat ze dat liever niet heeft.
Ze lopen vaak heen en weer, met het hele gezin en constant zitten vreten; cola,patat, suikerspinnen, popcorn Rolleyes

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:05

Maar dat flitsen is bij iedereen hoor! Het valt me trouwens op dat bij bijv.Jumping Amsterdam pas wat wordt gezegd over het flitsen als Anky rijdt. Terwijl iedereen daar last van heeft
Laatst bijgewerkt door zipje71 op 09-06-08 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:08

CharleyT schreef:
Ik zou eens goed kijken naar die fijngevoeligheid van Anky. Nogal eens zijn haar paarden op de grens van hysterie, worden met doorgeslagen stang in het gareel gehouden. Vasthouden die handel, en aan het einde van een verruiming terughangen in het zadel, steun op de beugels, en remmen maar. Ja ja, die fijngevoelige vrouwen te paard.

Getuigd weer duidelijk van veel onwetenheid... Lips are sealed

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:23

zipje71 schreef:
Maar dat flitsen is bij iedereen hoor! Het valt me trouwens op dat bij bijv.Jumping Amsterdam pas wat wordt gezegd over het flitsen als Anky rijdt. Terwijl iedereen daar last van heeft

Verm. omdat Anky het aandurft om de ideale omstandigheden te proberen te creeeren Lachen
Zij zal wel iemand sturen om te zeggen tegen de omroeper dat de mensen niet moeten flitsen ofzo Haha!

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:46

Wow ik heb echt zitten genieten!!!!
edward had inderdaad heel veel fouten.
maar daar in tegen hadd hij ook super dingen!!!!!!!
dat paard heeft laten zien wat het in zijn mars heeft. en met edward komt het er helemaal uit!

ook anky reed heel mooi!!!!!
en hans peter was ook erg verbeterd zin het NK!

ps. voor londen wordt het ook al druk....(aan topper enz die kans maken)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:27

CharleyT schreef:
Jethafa schreef:

Je kunt niet generaliseren, en zijn zowel mannen als vrouwen die mooi en met veel gevoel rijden, OOK in de proef.

ook ik sluit mij hier echt bij aan, kan vaak heel moeilijk van een anky-proef genieten Bloos

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:28

Verm. omdat Anky het aandurft om de ideale omstandigheden te proberen te creeeren Lachen
Zij zal wel iemand sturen om te zeggen tegen de omroeper dat de mensen niet moeten flitsen ofzo Haha![/quote]

Het wordt eens hoog tijd dat deze "paardenmensen" eens zelf gaan nadenken. Als ze zelf een rondje door de bak rijden schreeuwen ze al moord en brand als er iemand te hard praat of met zijn opvallend gekleurde jas te dicht bij de bak komt. Maar wel flitsen op belangrije wedstrijden.Stelletje helden

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:51

VValar schreef:
CharleyT schreef:

Ach, op dit forum vol toptrainers en paardenkenners is onwetendheid soms een verhelderende ervaring. Maar, verklaar je nader, leg het uit, breng licht in mijn onwetende duisternis. Of kan kritiek betreffende onfeilbare Anky je goedkeuring niet verdragen?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:53

Urielle schreef:
zipje71 schreef:

Zij zal wel iemand sturen om te zeggen tegen de omroeper dat de mensen niet moeten flitsen ofzo Haha!

Of heeft het te maken met Sterrenstatus??

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:57

Balko schreef:
Ja ik was er ook! het was super en Sister, nou ik zat nog net niet te kwijlen fantastisch mooi paard! maar er zaten veel foutjes in, dus ik ben het eens met wat de punten achteraf waren! Anky zette ook een nette proef neer en ben ik het dus ook mee eens Tong uitsteken

Nette proef? zwieber zwabber de hoek om, effe linksaf na de pirouette om de bocht te kunnen halen, series niet recht. Taktfout en nog een taktfout, onrustige aanleuning tja PB dacht natuurlijk dat de neusriem nog los zat na de clinic. Hapie reed TERECHT voorop in de ereronde alleen jammer dat hij niet de bijbehorende hoogste punten kreeg die hij deze keer toch echt verdiende!!

Missysop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:26

Leuk berichtje van de site van Edward,
Het was inderdaad een mooie show alleen jammer van de fouten....Boos!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:28

CharleyT schreef:
VValar schreef:

Ach, op dit forum vol toptrainers en paardenkenners is onwetendheid soms een verhelderende ervaring. Maar, verklaar je nader, leg het uit, breng licht in mijn onwetende duisternis. Of kan kritiek betreffende onfeilbare Anky je goedkeuring niet verdragen?

Neu volgens mij ben je wel bijster genoeg om te begrijpen wat ik hiermee bedoel Knipoog