WowAmigo schreef:Wij waren in Zuid Spanje 2 jaar terug, daar was een paard doodgegaan in een natuur"park". Mijn man had hem zien liggen en ging met mij 2 dagen later weer kijken. Hele paard hol! Alleen nog maar botten en vel, compleet afgevreten. Lijkt mij een goede situatie, nou schijnen ze in Spanje ook de karkassen weg te moeten halen ivm dierziektes, maar als de natuur zo te werk gaat heb je daar volgens mij helemaal gfeen kans op.
Vraag me trouwens af hoe dat gaat als ze hele karkassen gaan voeren, volgens mij worden de "restjes" in de natuur door de gieren e.d. opgevreten. Of mogen die dan ook even op de lunch bij de leeuwen?
Vindt het verder wel een ok plan.
Die restjes verdwijnen ook wel zonder gieren (en zelfs zonder leeuwen).
Vanmorgen nog een college gehad over successie van (voornamelijk) insecten op kadavers.
Er werd ook een onderzoek besproken (met foto's!) waarin vers geschoten zwijnen in een bos en in een stuk open veld op de Veluwe waren neergelegd. De kadavers waren goed afgeschermd tegen vossen en andere grotere aaseters, maar ze waren toch (in augustus) binnen 7 resp. 9 dagen gereduceerd tot botten en wat restjes droge huid.
On topic: Als de paarden al dood zijn lijkt het me wel een goed plan.
Als er bij de ingang van de dierentuin gewaarschuwd wordt voor de mogelijk schokkende aanblik hebben de bezoekers zelf de mogelijkheid om hun kinderen thuis te laten of om ze te waarschuwen, of om een stukje om de roofdieren heen te lopen.
Als mensen alleen "lieve" dieren aan hun kinderen willen laten zien dan zijn daar ook wel prentenboeken of disneyfilms voor. (maar zelfs in de Lion King maken dieren elkaar dood.)