Zover ik begrijp zijnhier al mensen mee bezig en ik hoop dat er iets uitkomt. Zeuren over de gevolgen vind ik het niet, want een hoop paardenmensen zitten er mee in hun maag. Ikheb zelf helaas door gezondheidsredenen geen paard meer, maar ik leef nog steeds mee en vind het erg wat er gebeurt.
Rascha
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!
Overigens denk ik dat er met meerderen mailtjes en telefoontjes, meer kans gemaakt wordt op verbetering/aanpassing, dan wanneer een enkeling dit doet!! Het blijft in mijn ogen een feit dat de mensen van het gemeentehuis wakker moeten worden geschud!! En dat gebeurd niet echt als er geen geluid vanuit "het veld" komt... Als er geen klachten binnenkomen, kunnen ze dit ook niet weten... Zeker omdat blijkt dat de mensen leek zijn op gebied van paarden.... Misschien kunnen er meerdere mensen een mailtje of telefoontje eraan wijden.... Ik heb gemaild via www.middendelfland-site.nl... (en vraag om antwoord!!) Dus wederom mijn vraag: middendelfland-buitenrijders, sturen jullie ook aub een berichtje!!!
Echter wanneer je een koeien bedrijf heb mag je wel zo schuren bouwen he???? als je slim ben...doe je dit eerst voordat je over wil op een paardenstal...zo zijn namelijk meerdere bedrijven te werk gegaan.
De verschillende stallen moeten iets terug kunnen doen voor het MD gebied...zoals innovatie mogelijkheden, hier zijn ze sneller tevreden mee maar soms nog niet genoeg...ze doen echt heeel moeilijk!
Rascha
Ik heb een reactie op mijn email ontvangen.... Met als antwoord: 3x raden.......DIT HOORD NIET BIJ ONS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dus heb ik nu een email gestuurd aan: www.recreatiegebied-midden-delfland.nl.... Deze beloven mij binnen 4 weken een reactie!! Wederom wacht ik geduldig af!!!
Rascha
@texas Ik denk niet dat iemand die een paarden/pensionstal wil opstarten eerst verlegen zit om een kudde koeien... Uiteraard weet ik dat er erg veel veeboeren de omschakeling naar paardenbedrijf maken... Maar de startende paardenhouder krijgt het hier toch moeilijk mee lijkt mij... Het wordt makkelijker als er een boerenbedrijf aangekocht kan worden en aangepast tot gewenste accomodatie.. Weet je, het lijkt wel of in nederland wordt er een sport van gemaakt, wie het meeste, het beste en het langste de mensen dwars kan zitten... Omdat ik het gevoel soms krijg dat er verguningen afgewezen worden om behoorlijk onbenullige dingen.... Erg jammer!!
Dat is nu het probleem, ik heb een hele tijd terug ook al gemaild zonder antwoord en zo weet ik het van meer mensen die actief actie hebben ondernomen, het lijkt wel of ze sch..t aan ons hebben....
Rascha
Ik denk dat ik toch wel een grote longinhoud heb als het om dit soort dingen gaat!! Als ik idd over 4 weken niks gehoord heb, en er is ook nix ondernomen, ga ik dus wel bellen.. Kijken of ze een aangetekende brief ook weigeren... Zal er de da-nota's in meesturen..... (declaratie-formulier aanvragen..)
dit is de site die toen destijds in het leven is geroepen om je klacht achter te laten over het buitenrijgebied van de gemeente middendelfland. Ik zou zeggen mensen die het nog niet gedaan hebben..... hier is je kans....... wie weet dat het helpt?
Overigens denk ik dat er met meerderen mailtjes en telefoontjes, meer kans gemaakt wordt op verbetering/aanpassing, dan wanneer een enkeling dit doet!!
Ik heb de site van de gemeente eens even bestudeerd, omdat ik jullie contact-zoek-acties niet zo goed kan begrijpen. Als je naar een algemeen adres mailt, weet je toch bij voorbaat al dat het niet aankomt, of dat het eeuwig duurt voordat je reactie krijgt. Wat blijkt? http://www.middendelfland.nl/index.asp? ... PageType=1 De betreffende wethouder staat gewoon met huisadres, mobiele telefoonnummer en persoonlijk mailadres op de site Je kunt ook gelijk zien wat het probleem is. De portefeuilles van de wethouders zijn véél te groot en CDA is veruit het grootst in de gemeenteraad. Daar hebben jullie toch echt zelf voor gekozen.
Ik ga nu de gebiedsvisie lezen, dat zal ook wel het één en ander ophelderen.
p. 17/18 Midden-Delfland: Koe in de wei De koe is nog volop aanwezig in het landschap van Midden-Delfland. De melkveehouderijsector is een belangrijke economische drager als producent en als beheerder van het landschap. Er is een diversiteit aan melkveebedrijven, van zuiver melkproducerende bedrijven tot bedrijven met diverse nevenactiviteiten. De melkveehouderij speelt in op de directe nabijheid van de stad. De stedeling heeft de boer ontdekt.
p. 19/20 Maar waar in 2005 het onderscheid tussen al deze functies nog scherp was, is in 2025 veel meer een eenheid in verscheidenheid. De functies wonen, werken en recreëren passen naadloos in het open agrarisch cultuurlandschap met zijn natuurgebieden en versterken daarmee elkaar en het landschap. Boeren hebben een belangrijke rol bij deze integratie. Als landschapsbeheerders van huis uit zorgen zij ervoor dat het veenweidegebied de gewenste openheid behoudt.Iedereen in dit gebied is ervan doordrongen dat het landschap de sleutel is voor een gezonde toekomst.
p. 34 Streefbeeld 2025 - Koe in de wei De melkveehouderijsector is een belangrijke economische drager als producent en als beheerder van het landschap. Er is een diversiteit aan melkveebedrijven, van zuiver melkproducerende bedrijven tot bedrijven met diverse nevenactiviteiten. De melkveehouderij speelt in op de directe nabijheid van de stad. De stedeling heeft de boer ontdekt. Gericht beleid geeft individuele boeren de keuze over te gaan tot schaalvergroting of tot verbreding van de activiteiten. Schaalvergroting vindt altijd plaats binnen de randvoorwaarden die het landschapontwikkelingsplan voor Midden Delfland daaraan stelt. Koeien horen in de wei. Boeren initiëren op hun bedrijven alternatieve activiteiten, passend bij de plek waar zij zitten. Kinderen bezoeken Midden-Delfland en worden door boeren onderricht over het landschap en de daarin aanwezige bijzondere flora en fauna. De boeren worden betaald voor de groene en blauwe diensten die zij leveren om Midden-Delfland in stand te houden.
p. 38 Streefbeeld 2025 - Genieten Midden-Delfland is een aantrekkelijk gebied van zeer hoge kwaliteit om te genieten van de stilte en de ruimte. Het is goed en veilig te bereiken vanuit de steden. Openbaarvervoer verbindingen ontsluiten het gebied. Midden-Delfland biedt de recreanten veel mogelijkheden om door middel van skate, fiets-, wandel- en vaarroutes het landschap te beleven. Er is geen massale recreatie met uitzondering van grootschalige voorzieningen aan de randen, bijvoorbeeld aan de Waterweg, ontsloten door de daar lopende spoorlijn. Er is een fijnmazig netwerk van wandelpaden in het veenweidelandschap. Oude kerkpaden zijn in ere hersteld en nieuwe paden zijn aangelegd. Verder is er vooral sprake van dagrecreatie door bewoners uit de omliggende steden. Voor alle leeftijden is er een bij het landschap passend aanbod, dat past binnen het imago en de identiteit die Midden-Delfland als A-merk uitstraalt. De lokale ondernemers bieden een breed assortiment van producten en diensten aan, onder andere op het gebied van landschapsbeleving. Toegankelijke en aantrekkelijke horecavoorzieningen en streekproducten ondersteunen de dagrecreatie. Op één van de oude buitenplaatsen, is een kleinschalig conferentieoord, met activiteiten die passen bij de stilte en ruimte van het gebied.
Rascha
Nee, ik heb geen CDA gekozen... Ik ken die man ook, en weet ook waar hij woont... Maar omdat ik ook geen reactie krijg op mijn mail aan hem, kan ik altijd nog x langs rijden bij hem... Overigens lijkt het mij nog steeds beter om eerst via normale wegen contact te zoeken, ipv direct aan zijn prive-adres aan te kloppen... Die gebiedsvisie is ons allang bekend, want die heeft bijna de hele omgeving kunnen lezen in de md-krant.
Dan had je het ook daadwerkelijk moeten lezen en dan had je allang direct contact met de wethouder op moeten nemen, in plaats van hier oproepjes voor mails naar algemene mailadressen. Als je die gebiedsvisie leest, weet je dat dit niet gaat veranderen. Omgeving Den Haag is niet geschikt om paarden te houden, klaar. Hooguit kun je hopen dat er over een x aantal jaar een andere gemeenteraad komt met een wethouder die inziet dat melkkoeien niet onder de rook van Nederlands grootste industriestad gehouden kunnen worden zodat de visie herzien wordt.
Ik heb ook niet op de CDA gestemt? wat een onzin zeg er gaan juist steeds meer veehouderijen weg omdat er geen droog brood in te verdienen is. Maar nu begrijp ik het de gemeente loopt ze gewoon te spekken en dat vinden die boeren vast niet erg.
Omg. den haag is WEL om paarden te houden alleen vind de gemeente blijkbaar van niet? Het gaat heel goed zolang de gemeente geen rare dingen gaat verzinnen om "paardenhouderijen" in te korten op het land. de strijd om het land bij onze pensionstal is in iedergeval nog niet gestreden en de boer gaat ook door tot op het " t einde
Rascha
Zoals je in mijn berichtjes kan LEZEN heb ik alleen gesproken over de kwaliteit van de pas onderhouden ruiterpaden..... Ik heb niet gesproken over koeien in de wei!!! Er zijn hier in de omgeving enorm veel paardenmogelijkheden en volop buitenrij-mogelijkheden!!!!!!!!!! Tot aan het strand toe... Overigens heb ik de burgemeester van md gesproken!! Deze heeft mij toegezegd met de betreffende wethouder naar het probleem te gaan kijken. Ook ter plaatse!!