Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Manon073 schreef:Oke filmpje had ik nog niet gezien
SaintAissa schreef:Ik krijg hier ook kippenvel van, maar dan op een totaal andere manier.
Ik vind dat filmpje verschrikkelijk om te zien! hebben jullie die pony al eens bekeken als ze hem opnieuw leren lopen? Wat een triest hoopje ellende is dat.
Ik vind dit hele gebeuren helemaal niet in het belang van het paard. Het beestje heeft vreselijk afgezien en wie zegt dat hij dat nu niet meer doet? En waarom.... omdat de eigenaar geen afscheid kan nemen? Of het zielig vindt om hem te laten inslapen?
Ik denk dat de paarden op deze wereld meer geholpen zijn als er eens vanuit HUN oogpunt beslissingen zouden worden genomen en niet vanuit het persoonlijke.
De mensen kunnen misschien de beste bedoelingen hebben gehad, maar ik vind dit absoluut niet paardwaardig en inderdaad iets typisch Amerikaans!
Peelie schreef:Ik vind het heel erg stoer dat ze zoeits gedaan hebben ipv het beestje in te slapen. Daarbij vind ik het nog een super mooie pony ook.
is dit eigenlijk de eerste keer een pony met een prothese? volgens mij wel he?
SaintAissa schreef:Ik krijg hier ook kippenvel van, maar dan op een totaal andere manier.
Ik vind dat filmpje verschrikkelijk om te zien! hebben jullie die pony al eens bekeken als ze hem opnieuw leren lopen? Wat een triest hoopje ellende is dat.
Ik vind dit hele gebeuren helemaal niet in het belang van het paard. Het beestje heeft vreselijk afgezien en wie zegt dat hij dat nu niet meer doet? En waarom.... omdat de eigenaar geen afscheid kan nemen? Of het zielig vindt om hem te laten inslapen?
Ik denk dat de paarden op deze wereld meer geholpen zijn als er eens vanuit HUN oogpunt beslissingen zouden worden genomen en niet vanuit het persoonlijke.
De mensen kunnen misschien de beste bedoelingen hebben gehad, maar ik vind dit absoluut niet paardwaardig en inderdaad iets typisch Amerikaans!
geluksvogel schreef:Ik vind het juist een erg mooi fimpje, mensen gaan revalideren, waarom zouden we paarden daarvoor niet de kans geven? Als Molly er echt zo slecht aan toe was, dan hadden ze haar wel laten inslapen. Maar ze gaven haar een kans en die kans heeft haar wel een waardevol leven opgebracht. En ik denk persoonlijk dat de beslissing om haar een protese te geven, een goede beslissing was
jillie1994 schreef:Maar een dier heeft evenveel gevoel als een mens.
Waarom mag een mens niet zeggen van: ik wil dood, doe dit en dat maar.
Maar waarom beslissen wij altijd over het dier?
Dit paard kan nog een lekker plekje op de wei krijgen.
En de wereld veranderd.
Over 2 jaar is er weer een nieuwe methode, waar het steeds moderner en beter wordt.
Juul schreef:jillie1994 schreef:Maar een dier heeft evenveel gevoel als een mens.
Waarom mag een mens niet zeggen van: ik wil dood, doe dit en dat maar.
Maar waarom beslissen wij altijd over het dier?
Dit paard kan nog een lekker plekje op de wei krijgen.
En de wereld veranderd.
Over 2 jaar is er weer een nieuwe methode, waar het steeds moderner en beter wordt.
Een nepbeen eraan plakken is net zo goed beslissen over het dier. Als je er niet over wil beslissen moet je haar laten liggen met z'n open been en wachten tot ze dood gaat. Als je het zo natuurlijk mogelijk wil houden zodat het beestje geen pijn meer heeft laat je het inslapen. Maar dit beestje heeft echt geen leven zo neem ik aan.. een beetje stappen de hele dag..
Juul schreef:'De oude pony's van tegenwoordig' is nogál een breed begrip. Ik verzorg een 26-jarig 'oudje' en die moet niks weten van alleen maar stappen. Heb eerlijk gezegt nog nooit een 'oudje' gezien die alleen maar stapte. Elke pony wil wel eens uit z'n dak gaan. En Molly is een 15-jarige(!!) pony ook nog eens.
jillie1994 schreef:Juul schreef:'De oude pony's van tegenwoordig' is nogál een breed begrip. Ik verzorg een 26-jarig 'oudje' en die moet niks weten van alleen maar stappen. Heb eerlijk gezegt nog nooit een 'oudje' gezien die alleen maar stapte. Elke pony wil wel eens uit z'n dak gaan. En Molly is een 15-jarige(!!) pony ook nog eens.
Ik zie mijn oude verzorgpony's niet uit hun dak gaan hoor.
Die genieten van hun pensioen.
Ze zijn gezond, gaan jaarlijks naar de DA.
En dan zijn die paarden 23 en 25.
En als Molly echt tekenen gaat geven van: dit lukt me gewoon niet'.
Dan zullen ze echt wel ophouden.
want die mensen zijn er om dieren te redden, en niet om pijn te laten lijden.
Ze weten echt wel wat ze doen.
annepaardoes schreef:jillie1994 schreef:Ik zie mijn oude verzorgpony's niet uit hun dak gaan hoor.
Dit zeg jij uit je eigen oogpunt. Daarentegen zijn er nog genoeg oude pony's en paarden die nog wel uit hun dak gaan en zo nu en dan nog met een lekker drafje of galopje de wei verkennen.
Zoals ik al heb gezegt, ik vind dit te veel vermenselijking van het dier. En wie zegt dat je het beest nou er plezier mee doet... Dat het beestje maar mee sjokt en de oortjes zo nu en dan naar voren heeft wil niet zeggen dat het dier er ook plezier aan beleefd.
jillie1994 schreef:Juul schreef:'De oude pony's van tegenwoordig' is nogál een breed begrip. Ik verzorg een 26-jarig 'oudje' en die moet niks weten van alleen maar stappen. Heb eerlijk gezegt nog nooit een 'oudje' gezien die alleen maar stapte. Elke pony wil wel eens uit z'n dak gaan. En Molly is een 15-jarige(!!) pony ook nog eens.
Ik zie mijn oude verzorgpony's niet uit hun dak gaan hoor.
Juul schreef:Ja als je een paard 24 uur per dag in een stal zet, voert en poetst hoor je hem ook niet klagen. Paarden klagen niet. Het is alleen de vraag of het beestje het naar z'n zin heeft, en dat geloof ik bij deze toch niet.