Zadeldiefstal in Ouderkerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

staroo

Re: Zadeldiefstal in Ouderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:08

Er wordt wel zo makkelijk neergeschreven, dat de politie er niets aandoet, omdat de verzekering toch wel uitkeert, maar niets is minder waar hoor! Wij zijn zelf ook slachtoffer geweest van zadel roof en hebben inderdaad het zadel vergoed gekregen door de verzekering. De verzekering betaalt alleen uit als je het zadel hebt laten meeverzekeren op je inboedelverzekering en als er bekend is dat je het zadel niet thuis bewaart. Het zou heel verstandig zijn als de polis er op nagekeken wordt, bij mij keert de verzekering niet uit omdat Centr. Beh. wel goed is in het maken van de reclame en een belachelijk bedrag voor de inboedel dekt 100.000 Euro, een keuze voor een lager bedrag is er niet eens, wie heeft er nou zoveel in huis? Alles wat buiten het huis is dus tuin, schuur en ook de zaken die je nodig hebt voor je hobby buitenshuis, die mag je mooi nog apart erbij verzekeren. Bij andere Mij. kan je kiezen uit varianten van bijv.brons tot goud, m.a.w. van eenvoudig tot duur maar dan heb je nog een keuze. Nu had ik de mazzel dat mijn zadel niet gestolen was, ik had alles nog thuis ivm vakantie maar mijn zus had haar zadel, keurig schoongemaakt en ingevet, op de manege gebracht. Grote mazzel dat zij zo goed verzekerd was en er is uitgekeerd, maar wat heb je er aan. Het zadel zat zo fijn en nu heeft ze precies zo'n zelfde maar het zit gewoon niet meer zoals het oude. Kortom je hebt er altijd de naweeën van, je schiet er echt niks mee op en de politie heeft echt wel zijn best gedaan met het opmaken van P.V.'s maar wat kunnen ze nog meer, het gaat allemaal zo gehaaid en je hoort zoveel rare verhalen, mij is ter ore gekomen dat de zadels ook naar het Oostblok gaan om gebruikt te worden als barkruk in sexclubs! In het begin struin je alles af, het zadel had een nummer, maar nooit een aanknopingspunt gevonden, als je lang genoeg gewacht hebt en de moed opgeeft dan komt het misschien wel op MP, maar ik kan het me niet voorstellen want dan waren er al lang mensen voor opgepakt, het komt zo vaak voor die diefstallen dat kan niet onopgemerkt blijven. Helaas te triest voor woorden dat er "mensen" zijn die zo gemakkelijk aan andermans spullen gaan zitten, die er keihard voor moeten werken.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:55

jollyjoker schreef:
Ik schrik me helemaal de titatakke!! Ik sta ook op Zeinstra en zit nu ziek thuis. Ben net door een vriendin gebeld haar zadel is ook weg! Mijn kastje (tegenover die van Princess) is ook dicht gebleven.
Vreselijk dat mensen zo aan je spullen komen!!

Wij hebben idd geluk gehad! Maarre mijn zadel ligt voorlopig even niet op stal, maar thuis, ik neem het risico niet, eerst moeten alle kasten maar vernieuwd worden!

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:49

vraag me af of vernieuwing aan de kasten zin heeft. het zijn toch stalen kasten? teminste dat hoorde ik van lia. ik dacht dat die heel veilig waren....snap er niks van. en lady,rocka en andere honden lopen die niet los 's avonds/ 's nachts?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:54

Volgens my lopen die honden wel los maar eerlijk gezegd zijn die honden niet anders gewend dan de hele dag verschillende mensen te zien dus of ze echt waaks zijn??
Er zijn een aantal mensen die van die extra strips op hun kast hebben en die schijnen ze over te slaan.
Ik ga maar eens kijken hoe mijn kastjes beter beveiligd kunnen worden en tot die tijd gaat zadel de auto maar in.
Denk dat als ze zo'n mooie buit hebben uit 1 rij kasten, ze wel terug willen komen voor de rest!!!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:09

De honden liepen wel los, maar die waren vooraan en ze zijn via het land binnen gekomen. Ook waren de honden erg rustig, misschien hebben ze daar iets mee gedaan.

Sjors is zelf aan het kijken voor strips voor alle zadelkasten en dan aan de scharnier kant kan je er ook nog iets van boutjes tussen zetten, dit maakt het open breken een stuk moeilijker! Afgesloten zadelkamers zouden nog fijner zijn.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:00

Vanmiddag ging het verhaal dat ze afgelopen nacht bij Anydale geweest zouden zijn! Weet niet wat er van waar is???

Er zou van de week iemand komen kijken naar de kastjes hoorde ik. Tot die tijd ligt mijn zadel in de auto!

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:06

Dat van Anydale heb ik ook gehoord inderdaad.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:25

jollyjoker schreef:
Vanmiddag ging het verhaal dat ze afgelopen nacht bij Anydale geweest zouden zijn! Weet niet wat er van waar is???

Er zou van de week iemand komen kijken naar de kastjes hoorde ik. Tot die tijd ligt mijn zadel in de auto!

ik neem mijn zadel ook gewoon mee naar huis. wel een gedoe trouwens maar beter dan dat ie gejat word natuurlijk. bij wennekers zijn ze ook al iets van 2 of 3 x geweest. wel raar trouwens dat ze nu in 1x in een korte tijd de stallen in deze omgeving afgaan....... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:55

Princess schreef:
De honden liepen wel los, maar die waren vooraan en ze zijn via het land binnen gekomen. Ook waren de honden erg rustig, misschien hebben ze daar iets mee gedaan.

Sjors is zelf aan het kijken voor strips voor alle zadelkasten en dan aan de scharnier kant kan je er ook nog iets van boutjes tussen zetten, dit maakt het open breken een stuk moeilijker! Afgesloten zadelkamers zouden nog fijner zijn.

Wat een ellende zeg, weer zoveel zadels gestolen. Een jaar of vier geleden zijn ze ook al een keertje langs geweest en toen hebben ze van mij ook twee zadels meegenomen. Het is echt superellendig als het je overkomt.

Het lijkt me alleen niet zo heel handig om uitgebreid op internet te vertellen wat de maatregelen zijn, waar de honden verblijven, wat voor soort kasten er zijn en hoe de camera's ingesteld zijn. Je weet maar nooit wie er wat aan heeft Knipoog.

Staroo, het kan per verzekering verschillen, er is altijd veel verwarring over in hoeverre zadels verzekerd zijn in de inboedel en wanneer een aparte verzekering zin heeft. Het heeft absluut zin om het goed na te gaan in de eigen polis en zéker niet zomaar af te gaan op half kloppende verhalen van anderen. Door de jaren heen heb ik al heel veel verkeerd uitgelegde bepalingen langs zien komen, laten we het daar maar op houden.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:13

Logisch dat ze alles in een korte tijd afgaan, ze geven mensen niet de tijd om maatregelen te nemen.
Maar laten we idd niet teveel in dit topic bespreken over de verschillende maatregelen die er getroffen worden, want ik weet bijna zeker dat die eikels zitten mee te lezen!!

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:02

Lovely schreef:
Het lijkt me alleen niet zo heel handig om uitgebreid op internet te vertellen wat de maatregelen zijn, waar de honden verblijven, wat voor soort kasten er zijn en hoe de camera's ingesteld zijn. Je weet maar nooit wie er wat aan heeft Knipoog
Daar heb je gelijk in, maar dat doet niemand hier toch. Ja, dat er maatregelen komen, maar dat mag iedereen weten Lachen (en is ook te verwachten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:43

Iza, als ik de stal niet kende en dit topic las, dan had ik toch al aardig wat informatie bij elkaar gehad Knipoog. Hopelijk pakt de stal het nu weer goed aan met de beveiliging, na de vorige keer zijn er een paar goede maatregelen getroffen, maar tegen dit soort boeven is haast geen kruid gewassen. Heel veel sterkte voor iedereen op stal en als ik nog iemand blij kan maken met een leenzadeltje, dan hoor ik het wel Lachen.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:35

Lovely schreef:
Iza, als ik de stal niet kende en dit topic las, dan had ik toch al aardig wat informatie bij elkaar gehad Knipoog. Hopelijk pakt de stal het nu weer goed aan met de beveiliging, na de vorige keer zijn er een paar goede maatregelen getroffen, maar tegen dit soort boeven is haast geen kruid gewassen. Heel veel sterkte voor iedereen op stal en als ik nog iemand blij kan maken met een leenzadeltje, dan hoor ik het wel Lachen.

Denk dat ze ndat ze binnen zijn geweest al weten wat ze willen weten!!
Heb mijn 2de zadel ookal te leen aangeboden. Knipoog

StefPiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:37

jollyjoker schreef:

Ze zijn wel bij Anydale geweest, maar dat is alweer een tijdje geleden.. Een vriendin van mij stond daar...

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:48

Princess schreef:
Ik heb hier vroeger gereden en ook een tijdje les gegeven, het moest er een keer van komen. Het terrein is niet afgesloten, je kan overal zo bij, tuurlijk moeten mensen van andermans spullen afblijven, maar je moet het ze ook niet te makkelijk..

Nu is er dus ook op een andere stal in Ouderkerk ingebroken en als ik forum goed volg dus nu ook bij jou op stal. Ben je het dan nog steeds eens met de quote die je vorige week had geschreven.
Dit zijn duidelijk dieven die gewoon doen wat ze willen, met of zonder hek.Wel of niet afgesloten, met of zonder waakhond. En wat voor kasten dan ook, ze breken ze gewoon open!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:16

waar dan?

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:07

haasje20 schreef:
Princess schreef:
Ik heb hier vroeger gereden en ook een tijdje les gegeven, het moest er een keer van komen. Het terrein is niet afgesloten, je kan overal zo bij, tuurlijk moeten mensen van andermans spullen afblijven, maar je moet het ze ook niet te makkelijk..

Nu is er dus ook op een andere stal in Ouderkerk ingebroken en als ik forum goed volg dus nu ook bij jou op stal. Ben je het dan nog steeds eens met de quote die je vorige week had geschreven.
Dit zijn duidelijk dieven die gewoon doen wat ze willen, met of zonder hek.Wel of niet afgesloten, met of zonder waakhond. En wat voor kasten dan ook, ze breken ze gewoon open!

niet lullig bedoelt maar heb je je nou alleen aangemeld om dit berichtje te sturen?? ik zag dat je je net had aangemeld met maar 1 berichtje. ik was gewoon benieuwd. Bloos

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:18

Sorry princess, bedoelde dat er nu op 2 stallen in ouderkerk is ingebroken. En Mychinook, nee hoor Knipoog Ben alles nog beetje aan t verkennen.. Maar las het berichtje omdat het allemaal ook op t nieuws was vandaag.

konijntje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:18

Princess schreef:
waar dan?

Ze zijn toch ook bij zeinstra geweest... en daar sta jij toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:19

Oh kijk, haasjes en konijntjes, dat worden er vlot meer Haha!.

Het is inderdaad zo dat er tegen dit soort dieven weinig te doen is, ze hanteren een hitlist en als grote stal sta je daar gewoon op omdat de buit meestal de moeite wel waard is. Dat maakt het voor de gedupeerden niet minder erg natuurlijk.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:13

hoorde ook dat het op het nieuws was, zadels gaan richting de oostblok landen, daar trekt niemand zich wat aan als die een gestolen zadel koopt...waarschijnelijk verkopen ze ze nog voor een prikkie ook.

Hoorde van me moeder dat mensen uit oostblok landen, bijv roemeniers enzo, vaak wisseldienst draaien met elkaar, dan komen ze een week naar nederland om zakken te rollen en na een week de andere ploeg weer.... echt gewoon te erg voor woorden!!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:20

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:40

Ja wij waren in de nacht van 24 op 25 april aan de beurt Verdrietig bij manege Spaarnwoude.
Kruiwagens volgeladen dekjes losgesneden.
Mijn zadel hebben ze laten liggen, dat is "maar" een wintec (die verdomd lekker zit hihi)
Maar het is te triest voor woorden. Ook wij vermoeden dat ze de hond wat gegeven
hebben, want die was die dag erg van slag.

Ik word toch helemaal gek bij de gedachte dat ze je dure zadel tot barkruk kunnen
gaan verbouwen Boos! had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.