Tweejarig kind raakt gewond in paardenwei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tweejarig kind raakt gewond in paardenwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:10

Ze kunnen idd altijd aan het oog ontsnappen.
Maar zoals jij stelt de ene de ene kant in en de andere de andere kant...dan vind ik ze toch niet zo lief Lachen
Dat er 1 op dat moment niet luisterd, oke, maar allebei bij je vandaan rennen op hetzelfde moment?
Denk dat dat zo vaak niet voorkomt Lachen

En verder heeft het niets met kinderloos te maken
Mijn moeder ergert zich ook bont en blauw aan de brutalen en niet luiterende kinderen van tegenwoordig, net zo als mijn schoonzus. En die laatste heeft er ook 2 Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:15

runningkawa schreef:
Ze kunnen idd altijd aan het oog ontsnappen.
Maar zoals jij stelt de ene de ene kant in en de andere de andere kant...dan vind ik ze toch niet zo lief Lachen
Dat er 1 op dat moment niet luisterd, oke, maar allebei bij je vandaan rennen op hetzelfde moment?
Denk dat dat zo vaak niet voorkomt Lachen

En verder heeft het niets met kinderloos te maken
Mijn moeder ergert zich ook bont en blauw aan de brutalen en niet luiterende kinderen van tegenwoordig, net zo als mijn schoonzus. En die laatste heeft er ook 2 Lachen

Ik ben bang dat dat vaker voorkomt dan je denkt... net zoals je al zegt: tegenwoordig misschien wel vaker dan vroeger. Mijn oudste was altijd heel braaf en bleef wel bij je. De jongste is ondernemender, wil alles onderzoeken, uitvinden, zelf ervaren. Als je je dan ingesteld hebt op zo'n braaf kind als mijn oudste, dan is deze wel even wennen hoor! We hebben haar niet voor niets met een tuigje en een touw mee op vakantie gehad.
En wat nou als je er nog meer bij je hebt? Er zijn moeders die hebben een tweeling, er zijn moeders die hebben 'gewoon' drie kinderen, noem maar op. Ik wil er geen meer, maar ik hoor moeders van 3 kinderen vaak verzuchten: '3 is een stuk lastiger. Bij 2 heb je nog voor ieder een hand, met 3 kom je altijd een hand tekort.' Zo werkt het natuurlijk wel.

Waar ik op doel is de reactie van bv. BCS, die denkt dat ze alles weet van kinderen hebben omdat ze een broertje heeft, of al die tieners die roepen 'das kei gevaarlijk! ouders moeten beter op hun kinderen passen!' Net alsof al die ouders geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel hebben, en er met een kind niks kan gebeuren of het ligt aan de ouders... Dat vind ik als moeder dus echt irritant, de beste stuurlui staan aan wal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:19

Gewoon een kwestie van opvoeden. Mijn broertje weet dondersgoed dat hij niet bij me vandaan mag rennen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:19

maar ze zijn toch nooit alle 3 tegelijk stout?
Dat er eentje niet luisterd en wegglipt, maar dan blijft de rest toch gewoon op de plek?
In jou voorbeeld moet je kiezen tussen 2 kinderen die beide weg glippen. Dat bedoelde ik meer Lachen
Als dat echt zo is zou ik ff naar de opvoeding van die ouders kijken Haha!

Maar je staat zonder kinderen niet altijd aan wal...
Dit omdat veel (lees dus niet alle) kinderen tegenwoordig alles mogen en je daar als kinderloze maar op moet letten.
Dus ik moet mijn weide zo afmaken dat de niet luisterende kinderen van andere er niet in komen...anders ben ik aansprakelijk...raar vind je ook niet? Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:22

@ BCS: Nu wel. Wist hij dat ook al toen hij 2 was? En deed hij dat toen ook?
En ik moet zeggen - ik voel me niet echt gevleid dat jij zegt 'gewoon opvoeden' terwijl jij mijn kinderen niet kent.

@RK: het steekt anders wel aan, lekker stout zijn. Dat heeft niks met opvoeding te maken. Als mijn oudste ervandoor gaat, zal de jongste ogenblikkelijk denken 'hee, leuk spelletje!' en er ook vandoor gaan. Andersom niet meer, dat weet de oudste nu wel. Maar als je nog 2 moet worden snap je dat nog niet. Dan is de wereld nog 1 grote speeltuin.

Ik heb al gezegd dat ik het vreemd vind dat dat in de wet zo geregeld is. Ik vind alleen dat er wel erg gemakkelijk over ouders geoordeeld wordt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:26

Inderdaad, zo is het vaak: de beste stuurlui staan aan wal. Bovendien weten we helemaal niet onder welke omstandigheden het 2-jarig kind de wei in is gelopen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Het zou zomaar kunnen zijn dat deze ouder altijd erg goed oplet, maar dat hun andere kind net iets riep en even omkeek wat er was. Tsjah dan zie je even niet wat de ander doet en we hebben nu eenmaal geen ogen in ons achterhoofd. Dus de ouder meteen de schuld geven van 'die moet beter opletten' vind ik een beetje ver gaan. Want we weten niet wat de situatie ter plekke is geweest en ik neem aan dat iedere ouder het beste met zijn kind voor heeft!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:27

slimmerik schreef:
Zo oordelen inderdaad heel veel bokkers onder ons. Vooral de kinderloze bokkers willen daar nog wel eens in doorslaan. Maar laten we ons realiseren dat je een wei niet kunt dicht timmeren voor kleine kinderen en kinderen kun je geen 24 uur per dag constant in de gaten houden.

Gewoon dom ongeluk waarbij de ouders zich zelf al genoeg verwijten zullen maken.

Hier ga ik volledig in mee.
Ik heb zelf een kleine rondlopen van drie jaar (broertje)
En ik weet hoe ontzettend vlug ze kunnen zijn.

Hier valt niemand iets te verwijten want dit is gewoon een ongeluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:31

Ouders zullen best allemaal het beste voor hebben...alleen komt dat soms wel raar tot uiting...

Hier zitten ze op een verjaardag binnen, kids buiten aan het spelen...denk je nu dat er 1 ouder eens buiten gaat kijken wat ze aan het doen zijn?

En ik heb vast een pokke knol of gevaarlijke hond als er wat gebeurd...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:32

BCS schreef:
Gewoon een kwestie van opvoeden. Mijn broertje weet dondersgoed dat hij niet bij me vandaan mag rennen...

Sorry?? Deze reactie vind ik heel kort door de bocht. Je kan een kind wel vetellen wat die niet en wel mag.. maar mijn ervaringen zeker met een kind van drie, is wat niet mag dat doe ik tog wel Bloos

Dit heeft zeker niks te maken met opvoeden. Kinderen willen ze wereld ontdekken, zien ze bijvoorbeeld een vlinder gaan ze daar achteraan (even bewijs van spreken)

Dit is gewoon een kwestie van opletten, maar helaas is een kind gewoon zo onwijs snel. Ik ben de kleine een keer kwijt geweest toen ik een sigaret aan stook!! even naar onder kijken naar de sigaret en weer naar boven, en weg was de kleine.

Dit is gewoon een ongeluk. Waar op dit moment niemand iets te verwijten valt.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:33

runningkawa schreef:
Ouders zullen best allemaal het beste voor hebben...alleen komt dat soms wel raar tot uiting...

Hier zitten ze op een verjaardag binnen, kids buiten aan het spelen...denk je nu dat er 1 ouder eens buiten gaat kijken wat ze aan het doen zijn?

Waarom scheer je iedereen over een kam?
Ik ken zat mensen die het wel doen wat jij nu zegt.

Wat wij doen niet anders dan de kinderen in de gaten houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:34

scheer ik iederen over 1 kam?
Ik zeg die hier op de verjaardag zitten, maar ik heb jou nog nooit gezien Haha!

Zit niet zo snel op die kast joh Tong uitsteken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:38

runningkawa schreef:

Soms zal dat best wel zo zijn ja. Hier worden de kinderen echt wel in de gaten gehouden.
En ik ben echt niet de enige ouder die er zo over denkt.
Of dat bij het kindje uit de OP nou wel of niet het geval was, zullen we nooit weten. Maar daarom vind ik het belachelijk om de schuld maar vast bij de ouders neer te smijten, die zullen wel niet opgelet hebben. Dat verwijt zullen ze zichzelf al genoeg maken.
Zo makkelijk zal je van mij ook niet te horen krijgen dat het aan het beest ligt, trouwens.... een stom ongeluk kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:41

Dat van de openingspost weten we idd niet.
Maar je kunt het wel hebben over wat je om je heen tegen komt.
Zoals het voorbeeld dat kinderen achter de moeder aan lopen ipv voor haar uit.
Zoals dat men hier op de verjaardag zit en denkt de gastvrouw kijkt er wel naar ofzo?
Dat ik ze op de pensionstal vrolijk rond zag sjeezen en moeders op het paard.
Dat er bij ons in de buurt een kindje van 3 op een traptractor altijd helemaal alleen de buurt rond fietste, bleef volgens moeder wel op het voetpad....

Dat heeft niets te maken met zelf geen kinderen hebben, maar wel angstige momenten hebben over de kinderen van andere

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:42

runningkawa schreef:
scheer ik iederen over 1 kam?
Ik zeg die hier op de verjaardag zitten, maar ik heb jou nog nooit gezien Haha!

Zit niet zo snel op die kast joh Tong uitsteken

haha sorry ik moet beter lezen Bloos

Verkeerd gelezen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:43

Maakt niet uit Haha!
Kom volgende keer maar een gebakje halen op mijn verjaardag Tong uitsteken
Dan heb jij er ook gezeten Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:45

runningkawa schreef:
Maakt niet uit Haha!
Kom volgende keer maar een gebakje halen op mijn verjaardag Tong uitsteken
Dan heb jij er ook gezeten Haha!

Daar hou ik je aan Haha!

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:48

een kind van twee verlies je geen moment uit het oog
die geef je een hand of wat dan ook.
Mijn zoontje van 7jr. gaat soms mee naar stal
maar hij weet precies wat hij wel en niet mag op stal
en uit het oog verliezen doe ik hem echt niet.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:50

ik als ouder zijnde wil toch even reageren
mijn kleine meid is pas 1 jaar maar kan lopen als een kiviet !!1
ik zal er altijd alles aan doen om er in de gaten te houden
maar soms is ze weg voor dat ik een stap gezet heb
bij de paarden zit ze vast in de buggy en ze komt er pas uit las ik klaar ben !!!!!!!!
maar sommige reacties die hebben dus over duidelijk geen kinderen en weten echt niet waar ze het over hebben

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:55

Dit is inderdaad een ongeluk waar niemand schuld aan heeft (al zullen beide partijen zich wellicht schuldig voelen dat ze niet goed hebben opgelet). Maar: voor de wet is de paardeneigenaar aansprakelijk te stellen voor de geleden schade. Dus verzekeringenwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:56

En dat blijf ik dus belachelijk vinden.
Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:58

Die van jou, ikbenfilou, is 7, dat vind ik weer wat anders. Die van mij van 5 zou ik ook gerust mee kunnen nemen.
Die van 2 niet, die kun je wel niet uit het oog willen verliezen maar die is watervlug. Wurmt zichzelf nog uit de buggy (dus maakt de gordeltjes los!) als je even afrekent bij de kassa. Maakt zichzelf los uit het fietsstoetje als je de buggy op de buggydrager aan het hangen bent. En ja, het kind moet mee boodschappen doen, ik kan haar moeilijk alleen thuislaten. Presteert het om met tuigje en al uit de kinderstoel te vallen als je even een opscheplepel uit de la pakt (in de keuken, waar zij ook zit!). Klimt over het traphek heen toch de trap op als je even op de wc zit. Ze is echt niet anders opgevoed dan haar zus, wel ondernemender van karakter. Je kunt er dus echt niks van zeggen of een kind nou slecht opgevoed is, als je hem/haar een keer voorbij ziet komen.

Zoals gezegd RK, er zijn ongetwijfeld mensen die het anders doen en aan wie het wel ligt (zoals in jouw voobeelden, vind ik ook niet fraai), maar daarom kunnen we in het geval van de OP nog niet zeggen dat het wel aan de ouders zal liggen. Wie weet had die kleine aap zich ook wel uit de buggy gewurmd terwijl moeder even iets uit de tas pakte of even de neus van haar andere kind afveegde. Er zijn zo ontieglijk veel situaties denkbaar dat zo'n ongeluk ineens kan gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:15

Ouders leren de kinderen "paadje aaije" en dan helaas als ze even niet kijken is zo een kleine weg, idd paardje aaien.... Huilen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:17

Ik heb het alleen die van mij nooit zo geleerd, die is gewoon erg geinteresseerd in alles wat beweegt... die loopt ook door de stad: 'Hai! Hai mevrouw! Hai meneer! Hai waf-hondje! Hai vogel!' En het liefst zou ze iedereen een handje gaan geven. Zou ze dus bij een paard ook doen. Angst kent ze niet. Maar ik heb het echt NIET aangemoedigd, integendeel.
Sommige kinderen zijn gewoon zo.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:24

jeetje mina zeg alweer!!!!
toch ben ik van mening dat je als ouders op je kinderen moet leten helemaal in de buurt van paarden...

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:25

Ja, een paard heeft aaibaarheidsfactor 200, en een hond 300.