Lusitana schreef:Overigens was Annemarie Keijzer bij mijn weten ook zestien toen ze naar de OS ging met Amon.
Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat Brazilië een of ander geitenland is. Waar ze dan geen DA begeleiding etc zouden hebben. In Brazilië is paardrijden een elite sport. Meestal kopen ze een paard en gaan dan privélessen nemen, van een (internationale) trainer die het paard ook rijdt. Of ze komen al uit een familie van fokkers/ruiters en treden gewoon in de voetstappen. Krijgen dus ook privé lessen op een door hun trainer opgeleid paard, vanaf hun zesde ofzo...Ze hoeven niet te beginnen op een manegepaard. Ze geven SMAKKEN GELD uit aan paarden, training, verzorging etc.
Paardenmensen zijn daar gewoonlijk stinkend rijk. Goede paarden zijn niet weggelegd voor het gewone volk. Overigens is er ook nog een geval bekend van een karrepaard daar dat in de internationale springsport terecht kwam met een meisje. Dus dat is zelfs niet helemaal uitgesloten, maar in het algemeen is paardensport daar iets voor de upperclass, mensen die zich bewegen in de wereld van sterren en royalties en niet kijken op een paar duizentjes.
De Lusitanos daar zijn vaak van Portugese fokkers die op de Amerikaanse markt mikken. Amerikanen kopen makkelijker in Brazilië dan in Portugal.
De Lusitano is een allround paar dat zeer geschikt is voor alle takken van paardensport, ik begrijp een opmerking als :En nog wel met een Lusitano, dus ook totaal niet. Dat is zwaar onderschatten van de mogelijkheden van paarden binnen dit ras.
Ze heeft vorig jaar al in de Pan Amerika gestart (de equipe werd getrained/vorbereid door de zweed Eric Lette) . Het was wel een verrassing dat ze daar door de voorselectie kwam want de andere ruiters waren MEER ERVAREN (dus het is niet zo dat ze de beste was van de slechteren). Ze was Junioren kampioen van het land, ook met sterke tegenstand, etc.
Heeft al heel wat overwinningen op haar naam staan, en is dus niet zomaar een geluksvogel ofzo.... het is een gevolg van een systematische carrière (waar internationale trainers mee gemoeid zijn).
Idd
!