Eerste nakomeling van gekloonde hengst Pieraz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sheilarianne

Re: Eerste nakomeling van gekloonde hengst Pieraz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:15

haha een petitie tekenen kan wel blue dreamer, maar of je het wint is een ander verhaal dan zou tog die petitie de hele wereld rond moeten gaan!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:18

We kunnen het proberen (A) En als het lukt worden we wereldberoemd, haha. Haha!

Hihi, nee, ik vind het toch wel het proberen waard, als we hiermee kunnen tegengaan dat we straks alleen perfecte paarden overhouden Knipoog

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:19

Ik vind dit werkelijk waar belachelijk! willen ze dit straks ook bij mensen gaan doen?
Oh dokter,, doe mij maar een baby met blauwe ogen en blond haar, maar niet te blond hoor, nee er tussen in! Huilen van het lachen

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:23

haha ja.... daarom ben ik ook bang dat als dit lukt... je over paar jaar idd je eigen paard kut samenstellen!!

nee ik wil een paard die 1.70m is met lief karakter, goede dressuurbouw, bles op het hoofd, 1 wit sokje, geen kuren heeft, betje springaanleg, goed voor beginners, en een super goede conditie!!

nou ik zou zeggen.... mensen WORD EENS WAKKER EN GA MET MEDICIJNEN ONDERZOEK AAN DE GANG INPLAATS VAN EEN PAARD TE GAAN BOUWEN DAT MOET JE AAN DE NATUUR OVERLATEN!!!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:23

sorry moest er ff uit Bloos

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:42

Tegenstanders hebben zeker nog nooit gehoord van therapeutisch klonen? Dat kan mogenlijk uitkomst bieden bij orgaan vervanging in de toekomst. En nee, daar komt geen kind bij van pas.
Bedenk ook even dat een kloon niets anders is dan een paar jaar vertraagde identieke tweeling en die kennen we genoeg in de natuur.
En een kind bouwen naar eigen wens? Daar ben je zelf bij als je dat doet.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:57

ja dat is zo!! is wel handig, maar dan begint het leven wel heel erg te lijken op die film!

The Island!

daar klonen ze ook mensen en stoppen ze op een eiland en elke dag verdwijnt er wel iemand van het eiland, en die blijkt gebruikt te worden voor transplantatie voor het identieke echte persoon waarvan de kloon vanaf is gekloont!

best eng dus!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:02

Ach dat is weer typesch angst voor het onbekende. De eerste treinen en auto's kwamen ook van de duivel. Wat te denken van vaccineren en IVF. Voorlopig (en ik denks zelf voor altijd) is fokken een stuk machtiger dan klonen. Met fokken kun je namelijk veel eenvoudiger een eigenschap beinvloeden dan met genetische modificatie. Iedereen is nu bang voor monsters terwijl we al heel goed instaat zijn geweest om dodelijke vechthonden te maken door domweg kruisen.
Het mensen doden voor organen gebeurd nu ook al in bepaalde landen, dus dat is ook niets nieuws.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:05

jaa dat is waar!! maar goed.... blijf het vinden dat je niet moet gaan spotten of klooien met de natuur!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:11

Doen we dat niet allemaal al op dagelijkse basis. Hoeveel mensen zijn hier pilgebruikers? Hoe vaak stoppen we een van nature onlevenvatbaar kind in een couveuse. Hoe graag wil jij dat jouw leven gered wordt als je wat mankeert? We spuiten de lucht vol met benzine en roet, houden dieren voor vermaak ipv voedsel.
De wereld is zo onnatuurlijk als wat momenteel. En het principe is eenvoudig geen vraag=geen aanbod. Commercie is niet te stoppen. Wat heeft de natuur in vredesnaam aan een dresuurpaard van 1.80m Helemaal geen ene klap. Moeten we de fok van dat soort tegenatuurlijke mislukkelingen dan ook maar verbieden vind ik.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 14-05-08 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:12

OKE je hebt gelijk als je het zo bekijkt idd...

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:13

Nee het is niets nieuws dat er mensen gedood worden voor organen, maar dat het niets nieuws is wil nog niet zeggen dat het goed is! waar gaat het heen met deze wereld? natuurlijk is het op het eerste gezicht niet verkeerd als je er iets Goeds mee kan bereiken, maar uiteindelijk komt het er nog van dat we onze eigen kinderen mogen 'uitzoeken'. En dat is niet de bedoeling van deze wereld. Daar wil ik niets mee te maken hebben!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:16

Jij hoeft je kind ook niet uit te zoeken Mloei. Dus niets om je over op te winden. klonen kost idioot veel eicellen die ze nu gewoon uit het slachthuis halen. Bij mensen gaat dat uiteraard niet en cellen winnen uit een vrouw is een behoorlijk pijnlijke ingreep. Geen hond die daar dus aan begint waarschijnlijk.
En kinderen selecteren is ook niet nieuw. We kunnen al jaren geslacht selectie doen of screenen voor een erfelijke aandoening.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:21

hmm.... ik weet ff niets meerhierop te zeggen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:49

gelukkig! Knipoog niet dat ik me daar zorgen over maakte.
Maar waar houd het op? ze beginnen hiermee maar waar eindigt het? we kunnen en mogen niet voor God spelen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:54

Mloei schreef:
gelukkig! Knipoog niet dat ik me daar zorgen over maakte.
Maar waar houd het op? ze beginnen hiermee maar waar eindigt het? we kunnen en mogen niet voor God spelen!

Misschien kun je dat ook even herhalen in het topic over doodstraf. Dat vind ik persoonlijk erger dan klonen als we het toch over voor God spelen hebben.
Ik heb zelf ook echt wel mijn bedenkingen bij klonen hoor, maar het is niet meer dan een kunstje die enkel een paar mensen kunnen betalen en waarvoor de intresse maar matig is. Iedere fokker begrijpt dat klonen stilstand is en fokken vooruitgang (of helaas ook terugval soms). Die hengst is al 3 jaar oud. Als mensen echt intresse hadden liepen er nu wel al 100 kloons rond, maar dat is dus niet het geval.
Pieraz CZ zal vast niet oud worden, maar dat worden al die trieste kruisingen van totaal verkeerd gebouwde merries met de 'hengst van de buurman' met dikke artrose ook niet.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:56

dat is zo sizzle daar heb je gelijk in

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 15:35

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:41

wat een nek Bloos