Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:Het is voor ons makkelijk te zeggen hoe het niet moet, maar hoe moet het dan wel...
Mii_Jessica schreef:Het vreemde is alleen vroeger had de natuur ons toch ook niet nodig om te zorgen dat alles goed gaat? Waarom nu dan wel?
vikki schreef:Niks mis met Australiers hoor, mijn bf is best een aardige vent...
En tsja... ik denk dat een hoop mensen die hier reacties hebben geplaatst de realiteit niet helemaal onder ogen zien. Want hoe zouden jullie in hemelsnaam denken dat het anders kan? Enig idee hoe groot Australie (en het gebied waar de brumbies lopen) is? Daar kan je dit soort problemen niet zo simpel even vanaf de grond aanpakken. En een probleem is het helaas wel; de brumbies brengen schade aan aan de natuur waardoor het leefgebied van andere inheemse dieren wordt vernield en waardoor deze weer niet kunnen overleven... Ik vind het ook niet leuk, maar ja, soms moet er helaas gekozen worden tussen 2 kwaden. Met het soort amunitie dat ze daar gebruiken kunnen ze trouwens heel goed vanuit een helicopter een dodelijk schot lossen. Ook niet leuk, maar imo wel dier"vriendelijker" dan een te grote groep paarden laten verhongeren, een onnodige strijd met elkaar aan te laten gaan, andere inheemse dieren te laten (uit)sterven doordat hun leefgebied (en dus ook hun eten) vernield is...