Amazone zwaar gewond gevonden in rijbak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Amazone zwaar gewond gevonden in rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:55

Wat naar zeg. Hopelijk komt ze er snel weer bovenop.

Ik mocht op mijn paarden in het begin ook nooit alleen rijden. Bij mijn merrie die ik drie en een half jaar heb gehad is dat inderdaad op een gegeven moment afgezwakt (vertrouwensband was zo groot op een gegeven moment), maar met m'n jonge pony ben ik er inderdaad alleen op gestapt als er iemand aanwezig was.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:59

scoxxx schreef:
Paula1990 schreef:
Ik zorg daarom dat ik altijd een telefoon bij heb ... ik rijd nl altijd alleen in de bak ... bijde club niet dan zet ik hem gewoon uit of alleen t geluid...

Mensen, mobiele telefoon helpt echt niet hoor (ik spreek helaas uit ervaring). Als ge op deze manier van uw paard afvalt, hebt ge standaard een (zware) hersenschudding. Gevolg van een hersenschudding is dat je 1. geheugenverlies hebt 2. gedesorienteerd ben in plaats-tijd-hoe-wat-waarom 3.je dan echt niet kan bellen Knipoog, maar wel rondjes kan lopen... je hoeft niet bewusteloos te zijn om niet te kunnen bellen.

Daar weet ik jammer genoeg alles van Knipoog je hebt inderdaad gelijk!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:00

gedverderrie!
t zal je maar gebeuren ...
ik heb mn gsm ook niet altijd bij me.. maar als ik t paardje ga rijden die nog doorgereden moet worden, doe ik dat alleen als er meer mensen in de buurt zijn (en met bodyprotector en cap)

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:03

En dan te bedenken dat sommige ouders hun kids alleen laten rijden (en dan ook nog langs de weg)
Van mij mogen ze echt niet alleen rijden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:04

Bah, wat erg. Hoe zal het nu met haar zijn?

Heb ook altijd mijn mobiel mee, toch fijn om te weten dat het je kan redden, ook al zou je hem misschien niet kunnen gebruiken.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:09

Denk maar zo: je kunt er beter meeverlegen dan onverlegen zitten Knipoog

moniqueder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:17

Tja das ook weer zo, maar aan de andere kant als je wel in staat bent om te bellen is het toch een voordeel als je hem bij je hebt en hij niet door de val kapot is gegaan want dat kan ook nog gebeuren....

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:19

Mijn collega's hebben de mobiels in een hoesje zitten; je kunt er mee gooien wat je wil, maar kapot gaan............

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:31

Wat verschrikkelijk zeg!
Ik hoop niet dat ze er te lang heeft gelegen en natuurlijk maar weer hopen dat ze er niks aan over houdt.

Ja, Cayenne, die cap zou dan inderdaad de uitkomst moeten bieden.

Toen ik 5,5 jr. terug bij mijn verzorgpaard was, is ook zoiets gebeurd: altijd iemand thuis en altijd beltegoed. Nou ja, je kan het waarschijnlijk al raden...
Ik viel dus echt goed en geen beltegoed en niemand thuis. Gelukkig had de overbuurvrouw mij op zien stappen en daarna zag ze het paard los door de bak rennen, dus zij heeft toen haar man er op afgestuurd.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:38

Citaat:
Ik zorg daarom dat ik altijd een telefoon bij heb...

Die telefoon helpt je anders niks als je ergens bewusteloos (met hersenletsel?!) ligt Scheve mond ....

Vreselijk voor die vrouw; ik hoop dat ze snel weer hersteld!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:41

natuurlijk helpt het niet als je buiten bewustzijn bent, maar er zijn genoeg situaties waarin het wel heel erg nuttig kan zijn. Ik let er idd wel op dat ik mijn telefoon bij me heb als ik alleen aan het rijden ben, ik ben er ooit in de buitenbak zo hard vanaf gevallen dat ik niet meer kon lopen (kniebanden) en gelukkig hoorden ze me roepen op stal. Anders had ik daar toch nog wel even gelegen Knipoog

/edit
en het belangrijkste vergeten, hopelijk komt het voor deze amazone weer helemal goed.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-05-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:51

rij altijd alleen, zelden dat er iemand bij is, heb alleen bij mijn ervaren paard een telefoon bij me (omdat ik met haar altijd de weg op moet) met mijn jong paard nooit een telefoon bij me.
Gek eigenlijk als je erover nadenkt. Maar ja, gelukkig nog niet in de situatie gezeten dat ik bewusteloos ben na een val. Op twee keer na altijd kunnen opstappen en opnieuw wegrijden. Die betreffende twee keer was er iemand bij. (zul je net zien dan wel).

Hopelijk komt alles goed met deze vrouw.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:56

als ik buiten ga rijden laat ik altijd iemand weten waar ik naartoe ga en hoelaat ik terug ben
mijn paard heeft aan zadel en hoofdstel een naamplaatje met tel. nr.
In debak.... ja, als ik eraf val hoop ik dat mensen het zien en me komen helpen maar meestal ben ik alleen

1 keer heb ik mn moeder moeten bellen, was eraf gegooid en op mn rug geland en kon me niet meer bewegen
zij is meteen gekomen, net zoals de ambulance.
gsm bij hebben kan wel handig zijn, onder ice staan mijn ouders hun nr, en mijn gegevens heb ik ook altijd bij me, zodat ze weten wie ik ben

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:49

Ik ben afgelopen maandag nog gelanceerd, ik had een goede aanvaring met de bakrand, gelukkig waren er meer mensen aanwezig en zagen me vliegen. Op een paar schaafwonden, blauwe plekken en wat spierpijn na is er niks aan de hand met me- gelukkig maar (mijn engeltjes zorgen goed voor me want dit is niet de eerste keer).
Ik rijd altijd met cap en gsm, zonder deze 2 stap ik niet eens op.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:22

ook al heb je geen beltegoed kan je altijd 112 bellen he

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:57

Ik ben ook erg benieuwd wie het is geweest.. Aangezien ik erg veel mensen ken daar in die omgeving..

Ik heb aan de ene kant wel een vermoede.. Heb ook een tijdje een paard onder me gehad in whel.. en die kreeg toen der tijd (na mij een nieuwe amazone van toen 30 jaar.. ) Dat paardje was inderdaad geen makkelijke Lachen Ben der ook verschillende malen mee door de lucht gegaan (gelukkig blijven zitten) Maar dat ik dacht als ik nu val ga ik voor een goede..

Maar voordat ik ga speculeren over wie het is.. wil ik eerst zekerheid weten.. want dit wens je niemand toe..
het is iig niet op de (meerenbroek) die manege? gebeurt.. anders had ik daar wel wat van gehoort... Ik ken verschillende mensen ie daar op pension staan..

en verder.. ik heb ook altijd een telefoon op zak.. altijd.. maar geloof me dat helpt vaak niet als je van je paard af valt.. wat jezelf betreft.. Ik heb helaas al 5 keer mijn telefoon moeten begraven toen ik van het paard af klapte...

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:58

Idd, wat is een telefoon dan toch een uitvinding zeg!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:59

hilden1971 schreef:
miep1979 schreef:
Daarom lang leve de mobiele telefoon, ga nooit naar de paarden zonder en breng altijd iemand op de hoogte omdat ik zelf ook een half uur voor ape gapen heb gelegen dus als men denkt wat horen we lang niets, dan bellen ze om te checken Haha!

En ben je dan in staat als je op ape gapen licht om zelf te antwoorden? Dacht het niet. Altijd visuele controle, en anders rijd je maar niet toch. Veiligheid gaat voor alles.

Maar mocht je ergens in het bos liggen, dan kan men toch aan de hand van jouw telefoon die afgaat jou nét wat sneller opsporen. (Als je zelf dus niet meer kunt antwoorden.)[/quote]

Moet niet gekker worden, een bosrit in je uppie. Degene die dit werkelijk doen vindt ik zeer onverantwoordelijk bezig. Wat je antwoord betreft daar heb je gelijk aan. Maar liever onder begeleiding of vergezeld van een mederuiter

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:12

Wat triest voor de amazone. Hopelijk valt het allemaal mee.

@hilden: jij rijd nooit in je uppie dus?
Ik kan hier niet anders als alleen met de paarden erop uittrekken. Ik vind het heerlijk en doe van kleins af aan al niet anders eigenlijk. Ik heb mijn telefoon op zak dus als ik val en bij kennis ben kan ik altijd iemand bereiken.
Mocht ik bewusteloos gaan heb ik inderdaad een probleem, maar ik kan ook met mijn fiets vallen of zelfs te voet.
Als ik zo moet redeneren zou ik mijn paarden die aan huis staan nooit kunnen rijden omdat er geen toezicht is Lachen

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:29

heee bah, dan is dit misschien niet zo ver bij mij vandaan gebeurd hooguit 5 minuten fietsen, maybe weet verywell wel wie het is, zij heeft ook een tijdje bij het meerenbroek gestaan.
Als het meerenbroek tenminste is, het kan evengoed bij arno klijntjes zijn er zijn meerdere stallen/pensions in wehlcity!
Hopelijk is de amazone niet te ernstig gewond geraakt, beterschap in elkgeval toegewenst!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:12

Esther_20 schreef:
heee bah, dan is dit misschien niet zo ver bij mij vandaan gebeurd hooguit 5 minuten fietsen, maybe weet verywell wel wie het is, zij heeft ook een tijdje bij het meerenbroek gestaan.
Als het meerenbroek tenminste is, het kan evengoed bij arno klijntjes zijn er zijn meerdere stallen/pensions in wehlcity!
Hopelijk is de amazone niet te ernstig gewond geraakt, beterschap in elkgeval toegewenst!

als het bij kleintjes was hadden we het al gehoort denk je niet Lachen Mischien even navraag doen of er iemand al gehoort heeft van "het ongeluk" Aangezien ze in whel elkaar toch allemaal kennen Knipoog

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:19

that's right!! valt dit nu onder nieuwsgierigheid of onder belangstelling!!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:36

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wie het is, is wel erg dichtbij.

Hopelijk komt het allemaal goed met de amazone.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:44

Esther_20 schreef:
that's right!! valt dit nu onder nieuwsgierigheid of onder belangstelling!!

Allebei! Maar geen hatelijke nieuwschierigheid.. meer uhm ja hoe zeg je dat.. Medelijden nieuwschierigheid.. vind het echt erg.. wat er gebeurt is zo.. En aangezien de amazone alleen gereden heeft.. meerenbroek is geweest is er zeker iemand anders bij.. Angezien je de buienbak vanaf de stallen ziet etc..

Maar ik denk wel dat ik een klein beetje een vermoede heb.. althans waar het gebeurt is... maar ga daar niks over lopen speculeren.. Tis al erg zat. maar wat ik nog erger zal vinden, als ik de amazone zou kennen, gewoon als kennissen en ik niet eens een kaartje kan sturen..

Dus vandaar die nieuwschierigheid

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:46

_Madelon schreef:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wie het is, is wel erg dichtbij.

Hopelijk komt het allemaal goed met de amazone.

btw.. Ik ga even heel erg offtopic.. Heb ik jou laatst niet gezien in het reisburo in zevenaar Clown Ik wist het namelijk niet zeker of je het nou was of niet..