Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Auks schreef:Hier in de stad was ook vrijmarkt.
Er liepen een pony en een ezel rondjes met kinderen op hun rug om geld te verdienen.
En ook was er een fellpony die rondjes liep met kinderen voor geld.
Alles redelijk midden in de menigte.
Al stonden de shet en ezel aan de rand van de menigte trouwens, de fell liep er middenin.
Dus grote kans op schrikken van de pony's.
Hier ging alles echter prima.
Maar zoiets zal het daar wel geweest zijn, een paard met kinderen op de rug ofzo.
Hopen dat ze snel herstellen.
Sneu hoor.
Auks
Caira schreef:En dit is dus precies de reden waarom ik vind dat ze ponyritjes moeten verbieden!
katiavl schreef:Liezel1 schreef:dat is mij dus ook nog niet helemaal duidelijk, de uitleg zal nog wel volgen...
ik vraag me dan af wat een paard op een vrijmarkt moet...
Vrijmarkt is geen paardenmarkt dan? Nog vreemder dan...
Kind snap ik dat die gewond raakt maar dan nog een volwassene erbij
Alabaster schreef:Thes01 Ik begrijp uit je berichten dat jij deze mensen kent. Het is vreselijk wat er gebeurd is zowel voor de paarden als voor de slachtoffers. Hoe is het eigenlijk met de paarden afgelopen?
ikenindi schreef:sorry, maar je springt toch niet uit een koets met als gevolg dat je paard zelf zijn route uit kan zoeken en dus over een klein kind heen kan rennen?
Echwel schreef:Citaat:Er was eigenlijk sprake van twee incidenten. Bij het eerste incident was een paard en koets betrokken, waarbij in de koets één vrouw zat die het paard mende. Tijdens de rit schrok het paard vanwege een tot dusverre onbekende oorzaak en sloeg op hol. In paniek sprong de vrouw uit de koets en kwam daarbij met haar rug op de trottoirband terecht. Zij is zwaargewond met de ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd.
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/74611
Heb toch echt wel goed gelezen.
thes01 schreef:Ik ken de mensen en was er zelf bij, zij zat echt niet alleen. En sorry dat ik dan misschien boos overkom maar zo bedoel ik het niet. Ik vind het alleen jammer dat er zoveel rare verhalen rond gaan over wat hier is gebeurd. De foto's van de vrouw die eraf sprong zijn hier te zien, je kan duidelijk zien dat ze niet alleen zat.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... recht.html
polly2 schreef:Echwel schreef:Mag ik als menner ook even reageren.
Uit de wagen springen terwijl je eventueel nog kunt sturen is not done.
Je gaat er pas af als de situatie dermate gevaarlijk wordt dat je niet veilig meer bent
De vrouw had er nooit af mogen springen daarbij lees ik dat ze alleen op de wagen zat dus waarschijnlijk geen groom bij zich, die je in dit soort situaties waarbij je moet wachten in een straat toch echt voor de wagen hoort te zetten om het paard rustig te houden.
Daarbij zijn veel leden van plaatselijke menverenigingen mensen die af en toe het paard voor
een ritje voor de wagen spannen of meedoen aan dit soort evenementen.
Met een basiskennis koetsiersbewijs wel op zak maar niet de nodige kilometers gemaakt, kun je van
menner en paard ook niet verwachten dat ze in dit soort situaties weten wat ze moeten doen
Wij deden ook wel eens mee aan dergelijke evenementen en het is mij ook opgevallen dat er soms mensen deelnemen die nauwelijks echte menervaring hebben. Wij zijn zelf fanatieke wedstrijdmenners, maar hebben ons wel eens verbaasd over wat er op dergelijke evenementen allemaal gebeurt: hoofdstel afdoen voor de koets...paard op hol...ging net goed...aftands tuig dat breekt etc.. Voor ons is dit de reden dat wij op bepaalde plaatsen niet meer hier aan mee doen, omdat we weten hoe daar gestunteld wordt.
Let wel: dit geldt natuurlijk niet voor alle ringsteekevenementen....wij hebben ontdekt dat een aantal plaatsen de kroon spannen in onveiligheid en onkunde van de deelnemers.
En juist zoiets moet je extra veilig maken, omdat het publiek dat dergelijke evenementen bezoekt vaak weinig van paarden weet.
Ik wil hiermee ook niet speculeren dat dit in Zwijndrecht het geval zou zijn geweest....maar het is wel iets dat wij zo ervaren hebben op bepaalde evenementen waar wij aan deelnamen.
Ik wil alle slachtoffers sterkte wensen...want het is natuurlijk erg vervelend....