Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GvdT schreef:http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=86130
rtvnh.nl
heb ook al menigeongelukken met paarden op buitenrit gezien wat voor ellende je op je nek haald!zorg altijd dat je met z'n 2e naar buiten gaat?liefst met medere ruiters of iemand op de fiets er naast!!zo kan altijd iemand je bijstaan als er iets gebeurt of het verkeer op een afstand kan houden!ik vindt dit teschofterig voor woorden om na een aan rijding door terijden en de slagtoffers onverhoopt achter telaten
tegen woordig houden ze geen rek meer met ruiters! zorg dat je zelf een knal velgeel hardlopers vest aan hebt waneer je buiten op de openbarenweg rijd!! ze zien je zo van hein en ver aan komen en zo weten dat je paard schrikkerig is en hun gas moeten terug nemen!goedkoop idee en 't kost weinig
!
Een 16-jarige jongen op een tractor heeft in Waarland (Gemeente Harenkarspel) een paard met daarop een 14-jarig meisje aangereden.
De jongen reed na het ongeluk door, maar kon later door de politie worden aangehouden.
Zowel het paard als het meisje raakten gewond.
Verdere informatie volgt z.s.m.
slimmerik schreef:Ik rijd ook regelmatig met een grote aanhanger achter de trekker en inderdaad moet ik toegeven dat het mogelijk is dat je er niets van voelt als er iets tegen de aanhanger stoot/botst. (zeker als ie zwaar beladen is) Wel als je b.v. over iets heen rijdt (alhoewel de wegen op platteland idd vol kuilen zitten). Maar heb wel eens meegemaakt dat mijn aanhanger een laaghangende, behoorlijk dikke tak van de boom stootte zonder dat ik dat merkte. Mijn man die er met een andere trekker achter reed dus wel
slimmerik schreef:peehtje schreef:Als je 16 bent mag je trekkerrijden.. Met of zonder rijbewijs.
Als je zonder rijd mag je alleen voor je eigen rijden. En niet voor andere bedrijven of voor iemand anders. Dat heeft niets met onverantwoordelijkheid te maken...
En niet alle 16 jarige zijn dom..
Als 16-jarige mag je alleen trekker rijden op de openbare weg met een trekker rijbewijs. Nu heb ik daar niet zoveel waarde aan omdat je geen rijles krijgt en het examen alleen afgenomen wordt op een boerenerf en niet op de openbare weg. Dus de ervaring moet zo'n jongen/meisje zelf opdoen.
_Emm_ schreef:Je mag zonder trekkerrijbewijs niet zomaar de weg op als je 16 bent.
Als je je autorijbewijs hebt mag dat wél. (niet slim, mensen laten rijden met een trekker zonder te weten of ze enige ervaring hebben, een trekker is toch heel iets anders als een auto..)
Waar heb jij vandaan dan dat je zonder trekkerrijbewijs de weg op mag?
Citaat:Vraag:
Wat is een trekkerrijbewijs, hoe kom ik eraan en wat mag ik ermee?
Antwoord:
Jongeren van 16 en 17 jaar moeten in het bezit zijn van een trekkerrijbewijs jeugdigen om trekkerarbeid te verrichten en met een trekker op de openbare weg te rijden. Vanaf 18 jaar heb je hiervoor geen trekkerrijbewijs nodig. Een trekkerrijdenexamen bestaat uit twee delen, een theorietoets en een praktijktoets. Als je je trekkerrijbewijs wilt halen, meld je je aan bij een aoc, zij kunnen je meer over de gang van zaken vertellen. Als je het trekkerrijbewijs kwijt bent, kun je op de school waar je examen hebt gedaan (tegen betaling) een duplicaat-trekkerrijbewijs aanvragen. Met een trekkerrijbewijs mag je alleen trekkers besturen, het rijbewijs geldt niet voor zelfrijdende of langzaam rijdende werktuigen (16-25 km /uur). Een trekkerrijbewijs heeft niets met een bromfietscertificaat te maken, er is dan ook geen sprake van vrijstelling. In het buitenland heeft het Nederlandse trekkerrijbewijs geen waarde.
Isa1990 schreef:Die bestuurder van de tractor merkt echt wel als hij aan paard raakt op wat voor manier dan ook. Dat kan niet anders.
A_N_O_U_K schreef:_Emm_ schreef:Je mag zonder trekkerrijbewijs niet zomaar de weg op als je 16 bent.
Als je je autorijbewijs hebt mag dat wél. (niet slim, mensen laten rijden met een trekker zonder te weten of ze enige ervaring hebben, een trekker is toch heel iets anders als een auto..)
Waar heb jij vandaan dan dat je zonder trekkerrijbewijs de weg op mag?
Van de politie van Amsterdam.
Mijn vader is daar met meerdere buren geweest en hebben het nagevraagd..
jeeminee schreef:GvdT schreef:http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=86130
rtvnh.nl
heb ook al menigeongelukken met paarden op buitenrit gezien wat voor ellende je op je nek haald!zorg altijd dat je met z'n 2e naar buiten gaat?liefst met medere ruiters of iemand op de fiets er naast!!zo kan altijd iemand je bijstaan als er iets gebeurt of het verkeer op een afstand kan houden!ik vindt dit teschofterig voor woorden om na een aan rijding door terijden en de slagtoffers onverhoopt achter telaten
tegen woordig houden ze geen rek meer met ruiters! zorg dat je zelf een knal velgeel hardlopers vest aan hebt waneer je buiten op de openbarenweg rijd!! ze zien je zo van hein en ver aan komen en zo weten dat je paard schrikkerig is en hun gas moeten terug nemen!goedkoop idee en 't kost weinig
!
Een 16-jarige jongen op een tractor heeft in Waarland (Gemeente Harenkarspel) een paard met daarop een 14-jarig meisje aangereden.
De jongen reed na het ongeluk door, maar kon later door de politie worden aangehouden.
Zowel het paard als het meisje raakten gewond.
Verdere informatie volgt z.s.m.
Citaat:ALs iemand mij dit zou aandoen, zou ik niet voor mezelf in kunnen staan.
Citaat:Wisten jullie trouwens dat "rechtdoor op dezelfde weg" prevaleert boven een rood stoplicht?
Citaat:Een trekker mag bovendien niet voor privé gebruikt worden.