3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:36

wow, ik gok dat dat is waar indi ook in de kudde heeft gestaan. maar je let toch op je kind buiten??? wel triest hoor!

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:40

@ Whisper

Ik snap nu wat je bedoelt Lachen Dat vind ik inderdaad ook niet kunnen
Ik dacht inderdaad dat je doelde op de mensen die het wettelijke aspect bedoelden.... ik vind dat ook juist wel interessant.

0Whisper0
Berichten: 652
Geregistreerd: 09-05-07

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:42

@ Marley

Gelukkig dat je het begrijpt kon het niet echt makkelijk verwoorden Haha!
Maar het wettelijke aspect is inderdaad wel interessant. Dit gaat namelijk over de risico-aansprakelijkheid en daar zijn grote discussie over te voeren!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:45

Hoe erg ook, de eigenaar van het land/paarden kan nooit verantwoordelijk gehouden worden als iemand "illegaal" in de wei komt en er een ongeval plaatsvindt.

De ouders van een kind zijn gewoon verantwoordelijk. Het is ook al gebeurd dat een klein kind zoals dit in de eigen vijver of sloot is verdronken omdat er geen toezicht was. En wat denk je van klein grut van boeren die onder de eigen trekker (tractor) komen. Het is heel erg als je als ouders met zo'n schuldgevoel verder moet leven.

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:46

ik hoorde het net ook op de radio, verschrikkelijk Scheve mond

bijoekimmie

Berichten: 654
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Rhoon

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:46

Ik vind het echt heel erg voor het kindje, wat zal zullen de ouders het moeilijk hebben.

Nebraska

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: in het noorden

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:00

Heel erg triest en verschrikkelijk voor de ouders en familie van dit kindje......

Zonder te willen speculeren wie hier iets te verwijten valt...want ik ken het precieze verhaal niet.
Het is al erg genoeg voor de ouders verder te moeten met de gedachte.
In mijn onderstaande verhaal wil ik een ervaring die ik heb meegemaakt vertellen zonder een vinger te wijzen naar de bovenstaande gebeurtenis.


Bij ons in het weiland stonden 7 merries met veulens, op een dag waren daar 2 gezinnen (4 volwassenen) en verschillende kinderen allen in peuter en kleuter leeftijd met kinderwagens in de wei gegaan en stonden midden tussen de paarden, de dieren te aaien...... Gestoord

Ik heb ze eruit gestuurd en verteld dat dit erg gevaarlijk is....ze keken me schaapachtig aan...en vonden mijn reactie erg overdreven.
Daarmee wil ik zeggen dat er soms wel erg naieve mensen zijn.....

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:05

vresenlijk!!!
ik ken mensen die hetzelfde zijn overkomen,hebben een eigen bedrijf met paarden,even uit het oog,en het kind wou onder het draad doorkruipen de wei in,op dat moment kreeg hij een klap,was opslag dood,vresenlijk voor de ouders en alle nabestaanden er om heen!ze hebben nu geen paarden meer,na mijn weten.
dat is echt een nachtmerrie die waar word vresenlijk!

AH_scim
Berichten: 1339
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Kampen

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:05

Heel erg!

Ik woon zelf in Kampen, weet zo niet waar het is..
Arme moeder

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:07

Het is ook heel tragisch voor ouders, kindje en eigenaar(ren) van paarden maar het vervelende is, dit soort dingen gebeuren, kinderen ontsnappen uit het tuintje en gaan de eendjes voeren en verdrinken, kindereren schuiven met hun fietsje onder een vrachtwagen, kinderen staan achter een tractor en deze rijdt achteruit met pappa erop, kinderen verdrinken in een badje terwijl mamma de telefoon opneemt. Het lijkt wel of het zo moet zijn.
Dat is voor mij een reden om zulk nieuws niet op het VP nieuws van Bokt te zetten.
Paarden worden nu in weze een beetje in een kwaad daglicht gesteld terwijl het noodlot heeft toegeslagen.
Dit gebeurd ook vaak met honden die om wat voor reden dan ook een kind bijten.

Dit had overal in iedere situatie kunnen gebeuren en ik blijf het echt heel erg vinden met dit wilde ik er wel even over kwijt!

En sommige ouders zien echt nergens gevaar, merk ik iedere keer weer, laat dit een waarschuwing zijn voor ze.
Hiermee wil ik niet deze ouders veroordelen want ik ken de situatie verder niet natuurlijk.

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:21

Het is verschikkelijk wat er gebeurd is, en leef ook met de nabestaanden mee.

Maar heb een dubbelgevoel bij, denk ook meer eigen schuld dikke bult Bloos onze paarden hebben ook op een weide gestaan vlak bij een woonwijk, alles goed afgezet, echter lieten daar ook een stel ouders toe dat hhun 3 jarige dochtertje tussendoor kroop en de weide in ging terwijl er 2 paarden liepen die niet te vertrouwen zijn en nogal gek kunnen doen in de weide. Maar ondaks alle waarschuwingen in stonden ze gewoon toe te kijken hoe dat kind daar door de weide heen liep.

Men denkt tegenwoordig te makkelijk overal over, echter wordt hierdoor weer de schuld afgeschoven op het paard terwijl deze te vinden in door het niet opletten van de ouders (natuurlijk kan het eens voorkomen maar om de schuld te geven aan het paard terwijl het dier van niks weet is onzin)

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:24

Waarom is er iemand die zich zorgen maakt over schuld?! Hallo, er is een kind DOOD. Een klein kind. Who cares wiens schuld het is?! Zullen die paarden er een hap minder om eten? Zal die moeder er een nacht beter van slapen? Forget it.

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:30

nou..ik denk dat het jou wel uitmaakt als het jou weide is met jouw paarden erin...
zeker als jij verantwoordelijk gehouden zou worden.
Dat is de vraag hier van enkele paarden bezitters... ja het cares...en zo raar is dat niet.
Daarmee zegt niemand in het topic dat ze wat er gebeurd is niet erg vinden voor het kindje of haar ouders....

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:32

Vreselijk, zoiets is echt bananenvla !
Veel sterkte voor de moeder en familieleden.

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:33

Nou, ik kan me niet voorstellen dat je als moeder gaat miepen over de eigenaren van deze paarden. Ik denk eerder dat je als moeder bij jezelf denkt 'waarom heb ik mijn dochter uit het oog verloren Huilen '. Die vrouw vergeeft het zichzelf nooit.....

Afschuwelijk drama....... Verdrietig

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:35

Kinderen hebben trouwens vaak ook nog een vader en niet alleen een moeder voor wie het erg is.

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:37

Nadya schreef:
Nou, ik kan me niet voorstellen dat je als moeder gaat miepen over de eigenaren van deze paarden. Ik denk eerder dat je als moeder bij jezelf denkt 'waarom heb ik mijn dochter uit het oog verloren Huilen '. Die vrouw vergeeft het zichzelf nooit.....

Afschuwelijk drama....... Verdrietig


De ouders meestal niet Nadya, maar een oplettend advocaat wel en dan begint de ellende pas goed voor iedereen.

Wranglerbutt

Berichten: 10400
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 22:51

Aranel schreef:
@ TS: waar ligt dat gebied waar ze gevonden is? Ik woon ook in kampen en kan het me zo snel niet voor de geest halen..

Het is gebeurd op Kampereiland, in het buitengebied van Kampen.

CoonArt

Berichten: 23318
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:58

Hemeltjelief! Het zal je maar overkómen zeg!~ Huilen
Sterke aan de moeder! Verdrietig Verdrietig

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:59

shan schreef:
De ouders meestal niet Nadya, maar een oplettend advocaat wel en dan begint de ellende pas goed voor iedereen.


Ligt er aan hoe beinvloedbaar je bent, denk ik, en of je zin hebt in zo'n strijd (lijkt mij behoorlijk negatief allemaal). Je kunt trouwens toch niet van een eigenaar verwachten, dat hij in het weiland ligt om te voorkomen dat de paarden een kindje dood trappen???? Ik zou het wat anders vinden, als iemand je kind expres bij de paarden gezet heeft e.d. Dit is gewoon een tragisch ongeluk.

Als het mij zou overkomen, zou ik de schuld toch echt bij mezelf zoeken, denk ik.

Overigens heb ik zelf een 3-jarige dochter EN een paard. Ik ben uiterst voorzichtig met haar, als we bij de paarden zijn. Mijn staleigenaresse vindt het overdreven, hoe ik op haar let, dat laat ze wel eens merken. Maar gezien dit ongeluk, bevestigt het mijn gevoel weer hierover. Ja
Bovendien is het mijn dochter en kan mijn stalbaas de boom in. Tong uitsteken

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:03

O wat vreselijk...
Meisje met nog een heel leven voor zich... arme ouders...
Ik moet er niet aan denken...

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:07

jeetje wat erg!!! ik denk ook indd niet dat de eigenaar van het land aansprakelijk zou kunnen zijn..
Maar echt heel sneu.. Zo'n kleintje kent het gevaar ook nog niet..

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:16

aller eerst, echt vreselijk dit, het zou j kindje maar zijn.

En over de aansprakelijkheid.
Ik heb gehoord dat als er geen bordje hangt met * betreden op eigen risico oid * dat het dan de aansprakelijkheid is van de eigenaar van t terrein. Dus als het jouw paard was op andermans terrein is niet de eigenaar verantwoordelijk maar de stal eigenaar.
Pas als er een bordje hangt dan ligt de verantwoording bij jezelf.

( dit is wat ik gehoord heb, of het ook daadwerkelijk zo is weet ik niet )

ponny_power

Berichten: 163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Veenendaal

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:17

suusiejj schreef:
jeetje wat erg!!! ik denk ook indd niet dat de eigenaar van het land aansprakelijk zou kunnen zijn..
Maar echt heel sneu.. Zo'n kleintje kent het gevaar ook nog niet..


toch is het zo , dat was het doorslag gevend argument bij ons op de zaak vorig jaar , waarbij een " vreemde " zijn onderbeen brak over materiaal dat buiten lag , zonder dat er een collega of dergelijk betrokken was.

sinds dien hangt er simpel weg een bordje met de eigen risico voorwaarden dar herhaling moet voorkomen.


even goed , maakt het de heele situatie niet minder erg ...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:24

Ik ga dan meteen een bordje hangen aan het hek "Verboden toegang". (En dan maar hopen dat een kind van 3 het kan lezen dat ontglipt is aan de aandacht van de ouders).