Maar of de paardensport er beter of slechter van wordt?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:Het enige BEWIJS in dit is dat Anky haar paarden gezond oud worden.......... de rest is slechts mening en raden
KiWiKo schreef:dat zijn de paarden die de druk van het presteren niet aankonden en inderdaad dan door de achterdeur verdwijnen.......... logisch, want waarom veel trainingsuren stoppen in een paard die het niet aankan?
Ik kan mijn dochter wel een talent in balet vinden, stuur haar naar de duurste school, laat haar jaahaaren trainen....... maar het kind heeft geen talent...... zonde van haar, mijn en de trainers tijd
Blue_Dreamer schreef:Maar wat ik me wel afvraag, waarom is het zo slecht?
Mijn paard, gaat, als ze nagefelijk loopt uit zichzelf, diep en rond. Dit doet ze dan uit zichzelf, dus wat is hier slecht aan?
Urielle schreef:Ik begrijp nog steeds niet hoe ze de mentale mishandeling meten. De eerste keren dat je een paard bijzet aan de logne vindt ie ongetwijfeld ook niet leuk, net zo min als wanneer je het tegen de hand komen begrensd, toen ik mijn vorige paard meer op ging richten toen ie M liep had ik ook het idee dat ie zoiets had van 'eerst omlaag, nu weer omhoog, wat is het nou?' en als ik een paard terug aan de hulpen zet vindt hij het ook niet leuk dat ik hem doorpak als hij niet vertrekt voor mijn been. Mentale mishandeling dan? Kunnen we wel stoppen met rijden
Cowgirl schreef:Citaat:Maar hoe beoordeel je mentale mishandeling bij een paard, vind dat toch wetenschappelijk maar vreemd.
Nou ,naar een paar van die mooie plaatjes kijken moet toch wel genoeg zeggen dat dat niet gezond kan zijn.
Anders heb je toch echt een bord voor je neus.
Farouche schreef:Cowgirl schreef:
Nou ,naar een paar van die mooie plaatjes kijken moet toch wel genoeg zeggen dat dat niet gezond kan zijn.
Anders heb je toch echt een bord voor je neus.
Ik wou net zeggen, ga zelf eens met je kin op je borst een tijdje in de rondte rennen, nou dan zal je er vast een andere mening over hebben..
katiavl schreef:Dat slaat echt op niks, anatomisch kan je dat totaal niet vergelijken
Zou ik zeggen, 'ga jij is rondjes lopen op je armen en benen en dan zal je ook de mening krijgen dat paarden op twee benen moeten lopen"
lindake schreef:@eiber: maar dan moeten ze niet enkel die rolkür in vraag stellen maar heel de dressuur. Zo interpreteer ik jou tekst nu toch... Of het wedstrijdniveau moet aangepast worden aan het welzijn van de paarden?
Farouche schreef:Maar een hoofd op de kin is voor beide niet natuurlijk, voor de mens niet, voor het paard ook niet. Je kunt het dus wel ongeveer vergelijken denk ik
russel schreef:Betekent het dat iedereen die losrijdt op deze manier op het losrijterrein van zijn paard wordt getrokken? Op het terrein van de PC van zijn paard wordt getrokken en al die genen die met de deuren dicht in de binnenbak aan het oefenen zijn?? Alle Ankywannabee's op hun exmanegepaarden en exsportpaarden die ijverig aan het oefenen zijn...
Heel leuk, maar zoals gewoonlijk zal alleen de bekende ruiters nu onder vuur komen te liggen in de top, dan maar afwachten of Anky nog mee wil gaan doen, maar misschien had ze het aan zien komen en is daarom zo stellig dat ze binnenkort stopt??