Marjo_x schreef:Tja.. Maar dat is dan toch hetzelfde met een falabella pony/hamster/kat/cavia/konijn/slang etc. ? of ligt dat aan mij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjo_x schreef:Tja.. Maar dat is dan toch hetzelfde met een falabella pony/hamster/kat/cavia/konijn/slang etc. ? of ligt dat aan mij
imke schreef:Ik vraag me af wat mijn profiel ermee te maken heeft.
Ik heb ook een paar keer nationaal gereden, niet alleen dressuur maar ook springen, ben ook Z-jury, maak paarden zadelmak, heb een eigen pension- en handelsstal. En niet te vergeten: Ik heb zelfs 2 kinderen.
Ik ben alleen niet hoogmoedig genoeg om dit allemaal in mijn profiel te zetten.
Pensionnetje schreef:Tja als de hengst de vrije keuze heeft tussen een zebra merrie of een pony merrie en hij kiest zelf voor de pony, dan heb ik er geen problemen mee. Wat anders wordt het als er commercieel en onder dwang gedekt wordt tussen de verschillen soorten.
Tja, "liefde" kent soms rare wegen......
suleilitha schreef:Knap dat je ervan uitgaat dat iemand zo even een Zorse beleert, het zijn halve zebra's en van een zebra is algemeen bekend dat ze NIET te beleren zijn, Zorses zijn ook echt geen ponietjes die je zo even beleert.
Genetisch klopt het ook niet bij deze dieren, net als bij muilezels en muildieren. Onvruchtbaarheid is een van de gevolgen.
Ik zie verder de grap er niet van in om twee verschillende diersoorten met elkaar te kruisen. Je gaat als mens zijnde toch ook niet met een aap naar bed, of ben ik nou zo kieskeurig?
suleilitha schreef:Knap dat je ervan uitgaat dat iemand zo even een Zorse beleert, het zijn halve zebra's en van een zebra is algemeen bekend dat ze NIET te beleren zijn, Zorses zijn ook echt geen ponietjes die je zo even beleert.
Onvruchtbaar is het énige gevolg. Voor de rest zijn het hele normale dieren met een volledig funktionerend lichaam. En dat niet alleen, ze zijn nog veel 'harder' als menig 'goed-gefokt' paard og pony.Citaat:Genetisch klopt het ook niet bij deze dieren, net als bij muilezels en muildieren. Onvruchtbaarheid is een van de gevolgen.
Wel eens van bestialiteit gehoordCitaat:Ik zie verder de grap er niet van in om twee verschillende diersoorten met elkaar te kruisen. Je gaat als mens zijnde toch ook niet met een aap naar bed, of ben ik nou zo kieskeurig?
Genetisch klopt het ook niet bij deze dieren, net als bij muilezels en muildieren. Onvruchtbaarheid is een van de gevolgen.
Ik zie verder de grap er niet van in om twee verschillende diersoorten met elkaar te kruisen. Je gaat als mens zijnde toch ook niet met een aap naar bed, of ben ik nou zo kieskeurig?
kimberleyhof schreef:hallo, ehm misschien een beetje laat hoor,![]()
maar het vorige veulen was een bonte zorse.... en het veulentje op deze foto op pagina 1 ziet er toch heel anders uit..
als ik het fout heb moeten jullie t ook zeggen hoor
assie schreef:Dit soort kruisingen vind ik gewoon ethisch stom. Maar dat vond ik ook van Dolly, van Herman en van al die andere kruisingen waar mensen met genen rommelen. En ja hoor... het gepraat over natuurlijk gedrag. Die hengst is niet gedwongen om op die merrie te springen. Nee... maar goed, konijnen die op pluche diertjes rijden vertonen ook natuurlijk (en zwaar gefrustreerd) gedrag, ik ben wel blij dat daar geen nakomelingen van komen
Citaat:Dit soort kruisingen vind ik gewoon ethisch stom
Citaat:Weet je wat pas ethisch stom en onverantwoord is? Moeders die tegen de 50 zijn en alsnog kinderen krijgen terwijl de kans op het syndroom van down (en daarmee een beperkt leven) dan al zo groot is!