Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Dat ben ik dus hélemaal NIET met je eens. Hoeveel verkrachters, pedofielen, moordenaars en weet ik veel wat lopen er tegenwoordig wel niet rond? Mogen gemakkelijk gewoon in een hun gevangenis zitten? Persoonlijk vind ik dat ze díe mensen maar gebruiken als proef'dier' ipv die dieren die nog nooit geen vlieg kwaad gedaan hebben. En als die mensen dan doodgaan, net goed, dat verdienen ze!!
Daphne__ schreef:ja sorry ik weet dat ik echt een vervelend onderdeurtje ben, maar er staat nergens dat wij onderdeurtjes onze mening niet mogen geven
ponyzotje schreef:Ja klopt Horsefreak, maar dat blijkt echt wel een ondoenbare opgave. Nu zijn er ook bvb geneesmiddelen geregistreerd in de USA die hier niet mogen gebruikt worden, en omgekeerd. Heeft ook deels te maken met de algemene wetgeving (hormonen!) waar niet zo snel iets aan veranderd kan worden.
Daphne__ schreef:ehm. volgens mij zijn jullie degene die mij telkens vragen stellen hoor!
en waarom zal ik' ''goede'' argumenten moeten geven?
ik zeg wat ik evanvind, jullie reageren erop NIET IK!
Daphne__ schreef:ehm. volgens mij zijn jullie degene die mij telkens vragen stellen hoor!
en waarom zal ik' ''goede'' argumenten moeten geven?
ik zeg wat ik evanvind, jullie reageren erop NIET IK!
Riemke schreef:Weet je wat het grootste probleem is bij deze discussies? De 'activisten' willen graag dat dieren een humaan leven leiden, maar is dat per definitie beter voor de dieren?? het antwoord is NEE!
Je maakt biggen echt niet blijer om ze verdoofd te casteren hoor, Het levert veel meer stressmomenten (waar biggen erg gevoelig voor zijn!) en bovendien wordt er niets gedaan aan de 'napijn', die net zo erg is al verdoofd en onverdoofd. Voordat mensen hierover gaan vallen: hier zijn heel veel onderzoeken naar gedaan! Daar komt dus uit dat je die bigger niet blijer maakt met verdoofd casteren! Maar wij mensen DENKEN van wel, daar gaat het fout!
Horsefreak schreef:Riemke schreef:Weet je wat het grootste probleem is bij deze discussies? De 'activisten' willen graag dat dieren een humaan leven leiden, maar is dat per definitie beter voor de dieren?? het antwoord is NEE!
Je maakt biggen echt niet blijer om ze verdoofd te casteren hoor, Het levert veel meer stressmomenten (waar biggen erg gevoelig voor zijn!) en bovendien wordt er niets gedaan aan de 'napijn', die net zo erg is al verdoofd en onverdoofd. Voordat mensen hierover gaan vallen: hier zijn heel veel onderzoeken naar gedaan! Daar komt dus uit dat je die bigger niet blijer maakt met verdoofd casteren! Maar wij mensen DENKEN van wel, daar gaat het fout!
Voor onverdoofd castreren van biggen zijn genoeg andere mogelijkheden. Heb paar weken terug keuzevak pijn gevolgd, en dit was een van de onderwerpen.
Je moet eerst eens bedenken waarvoor we castreren, waarom eten we niet gewoon vlees van ongecastreerde varkens, er zijn daar veel mogelijkheden, maar de markt (voornamelijk duitsland) wil dat vlees niet hebben, dus wordt het maar gedaan. In Engeland bv. worden de biggen eerder geslacht, voor de beregeur ontwikkeld.
Daphne__ schreef:heb net even wat foto's bekeken van proefpaarden, maar ze zagen er niet echt gelukkig uit hoor..
DvdKloof schreef:En, heb je de rest van mijn post ook gelezen?Laui! schreef:Zozo, dus jullie vinden het allemaal geoorloofd dat er ménsen doodgaan aan inferieure techniek? .
dus moeten er dieren maar onnodig slachtoffer worden?
er zijn ook zieke mensen die graag voor proeven gebruikt willen worden!
Daphne__ schreef:wil je ze echt zien?
hier:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl
kijk vooral even een eindje naar beneden
sexy_back: u als jou paard er zo bij staat is het niet best denk ik..