Zeker de wat "oudere" instructeurs zijn vaak niet zo subtiel als de jongere garde.
De oude garde is meer van: niet zeiken maar doen. Daar moet je tegen kunnen.
Als je pony gevaarlijk is dan kan ik me voorstellen dat ze die liever niet in de les er tussen hebben.
Dan kun je 2 dingen doen, boos worden op de kritiek, of het je aantrekken en er iets aan gaan doen.
Ik zou voor het laatste gaan en de instructeur duidelijk verzoeken om hulp óf er zelf op te klimmen.
En nee, Walter ging ook niet op mijn "gevaarlijke merrie"
Maar uiteindelijk is het goed gekomen hoor. En heb ik iedereen gewoon laten kletsen over mn paard. Gevaarlijk of niet.
Dacht het niet. Voor beginners etc eigenlijk hetzelfde verhaal. Als ik iemand op mijn paardenbeest laat rondhobbelen en ik geef aanwijzingen, of een verzorgster/bijrijdster neemt les op mijn paard, dan heeft hij daar imo helemaal niets mee te maken. En als ik om de kosten te drukken - en omdat een vol uur best pittig is - met 2 á 3 mensen tegelijk les dan is dat ook mijn eigen zaak.
Maar mijn idee is een beetje dat Pullens gewoonweg een vete heeft met de Smulhoeve, om wat voor reden dan ook. Ik heb nav deze berichten wat zitten rondneuzen op internet en deze kwestie is al eens aan de orde geweest, toen was de Smulhoeve ook de gedaagde... Wellicht speelt de omvang ook wel mee, maar toch...
.