Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:12

Ik ben misschien van de oude stempel maar als ik alle dingen die door mijn instructeurs naar mijn hoofd zijn gegooid me had moeten aantrekken, dan was ik nu rijp voor het gesticht.
Zeker de wat "oudere" instructeurs zijn vaak niet zo subtiel als de jongere garde.
De oude garde is meer van: niet zeiken maar doen. Daar moet je tegen kunnen.

Als je pony gevaarlijk is dan kan ik me voorstellen dat ze die liever niet in de les er tussen hebben.
Dan kun je 2 dingen doen, boos worden op de kritiek, of het je aantrekken en er iets aan gaan doen.
Ik zou voor het laatste gaan en de instructeur duidelijk verzoeken om hulp óf er zelf op te klimmen.

En nee, Walter ging ook niet op mijn "gevaarlijke merrie" Haha! Maar uiteindelijk is het goed gekomen hoor. En heb ik iedereen gewoon laten kletsen over mn paard. Gevaarlijk of niet. Haha!

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:40

Die kerel moet zich eens niet zo mateloos aanstellen...
Je kunt niemand verplichten om bij jouw op stal te komen staan met hun paard, als zijn zaakjes niet goed geregeld zijn...
Hij moet zich richten op zijn eigen doelgroep: de manegemensen..
Of als zijn energie steken in het reorganiseren van zijn bedrijf..
Iedereen die een paard houdt, moet zoeken naar geschikte stalling om het dier te houden..
Kan Pullens dat niet bieden, of bevalt het daar niet, dan zoek je verder!
Met instructie precies hetzelfde!!

Ik zit me op te winden over deze gek!!
Kom met je hoofd uit die twilightzone, en ga aan het werk, om je manege beter te exploiteren...
Als zijn kwalteit, lesniveau, accomodatie en instructie zo goed was, dan was er een wachtlijst, omdat hij bommetje vol stond met klanten...
Maar nu neemt niemand hem nog serieus!!

Bij ons op dorp zitten er rondom de grote manege diverse kleinere pensionstalletjes, maar dit gaat perfect samen...
Heeft de ene hulp nodig, dan komt de ander helpen...
Heeft de ander een heftruck nodig, dan helpt de buurman toch...
Dat is veel beter dan herrie maken met elkaar over de regeltjes...

cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:46

In het Brabants dagblad van vandaag staat het volgende over lesgeven op pensionstallen:

"Een woordvoerder van de ZLTO kent de Loonse kwestie, maar zegt verder van geen problemen te weten. "Op pensions mag wel privéles gegeven worden aan eigenaren van de paarden die er gestald zijn."

Het gaat dus hoofdzakelijk om groepslessen. En die worden op pensionstallen met (bijna) alleen eigen paarden, niet gegeven.

Ik denk ook niet dat je met je eigen paard in een groepsles wilt rijden als je de keuze hebt.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:50

Nou, zeg dat niet te snel. Wij hebben een tijdje met drie of vier pensionklanten tegelijk les gehad van onze instructrice. Dat was dan een uur rijden waarvan je een kwartier volle aandacht had. Dat was goed te doen, en een voordelige manier van lessen.

cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:16

Dan kies je daar op dat moment voor. Ik persoonlijk heb graag een uur prive les. Ik bedoel maar aan te geven dat je meestal als je een eigen paard hebt priveles neemt voor jou alleen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd Haha!

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:35

Pensionnetje schreef:
Ik ben misschien van de oude stempel maar als ik alle dingen die door mijn instructeurs naar mijn hoofd zijn gegooid me had moeten aantrekken, dan was ik nu rijp voor het gesticht.
Zeker de wat "oudere" instructeurs zijn vaak niet zo subtiel als de jongere garde.
De oude garde is meer van: niet zeiken maar doen. Daar moet je tegen kunnen.

Als je pony gevaarlijk is dan kan ik me voorstellen dat ze die liever niet in de les er tussen hebben.
Dan kun je 2 dingen doen, boos worden op de kritiek, of het je aantrekken en er iets aan gaan doen.
Ik zou voor het laatste gaan en de instructeur duidelijk verzoeken om hulp óf er zelf op te klimmen.

En nee, Walter ging ook niet op mijn "gevaarlijke merrie" Haha! Maar uiteindelijk is het goed gekomen hoor. En heb ik iedereen gewoon laten kletsen over mn paard. Gevaarlijk of niet. Haha!


het zijn zijn woorden dat ze gevaarlijk is.. dat is ze absoluut niet..

en ik heb vaak zat hulp aan hem gevraagd die hij gewoon niet gegeven heeft..

idd.. groepslessen worden eigenlijk nooit gegeven op pensionstalling..
maar vind het ook raar dat hij zo zeurt..

als je kijkt naar de duikse hoef.. die draait als een tierelier.. dus waarom zou zijn bedrijf dan niet goed kunnen draaien.. ligt toch echt geheel aan hem zelf..

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:29

Rinske schreef:
Rocamor schreef:
knip


Ik denk dat je haar verkeerd begrijpt want ze zegt juist dat je wél je eigen instructeur moet mogen regelen als je een eigen paard hebt óf verzorger bent.


Oh, dan heb ik haar inderdaad verkeerd begrepen, kwam door dat "of" in die zin, dacht dat ie bij derden hoorde en hij hoort dus bij paardeneigenaar...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:57

Het hele verhaal omtrent gelijke regelgeving ben ik met Pullens eens, maar wat al vaker gezegt is: er worden door Pullens dingen geroepen die gewoon niet waar zijn. En hij biedt andere dingen aan dan de gemiddelde pensionhouder, dus een hoop regelgeving is al helemaal niet van toepassing.

Voor wat betreft de lessen helemaal. Wie is hij om mij te verbieden om op mijn eigen stal les te nemen van iemand? Ik zou dus een paar 100 meter langs de weg moeten gaan wandelen omdat hij zo nodig vind dat ik daar les moet nemen Verward Dacht het niet. Voor beginners etc eigenlijk hetzelfde verhaal. Als ik iemand op mijn paardenbeest laat rondhobbelen en ik geef aanwijzingen, of een verzorgster/bijrijdster neemt les op mijn paard, dan heeft hij daar imo helemaal niets mee te maken. En als ik om de kosten te drukken - en omdat een vol uur best pittig is - met 2 á 3 mensen tegelijk les dan is dat ook mijn eigen zaak.

Ik ben niet bij die vergadering geweest en ik sta ook niet bij de Smulhoeve Lachen Maar mijn idee is een beetje dat Pullens gewoonweg een vete heeft met de Smulhoeve, om wat voor reden dan ook. Ik heb nav deze berichten wat zitten rondneuzen op internet en deze kwestie is al eens aan de orde geweest, toen was de Smulhoeve ook de gedaagde... Wellicht speelt de omvang ook wel mee, maar toch...

Typisch dat ik dit verhaal omtrent het lesgeven ed alleen vanuit Pullens hoor en dat ik dit tot op heden nog nergens gehoord hebt. Ik ben benieuwd hoe dit nou weer af gaat lopen...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:05

Ook ik ben weer benieuwd..
Ik las ook weer iets nieuws.. een ka met stro in brand gestoken hebben?
Is mij niks van bekend..

Dit loopt niet af..dit blijft altijd zo...
Misschien met tussenpozen,maar de vete blijft helaas vrees ik...

Ik kom in elk geval niet meer bij Pullens...

D_Cartigny

Berichten: 144
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: Varik

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:39

wat een gezeur

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:53

Frusty Gestoord

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:58

Saskia9 schreef:
Ook ik ben weer benieuwd..
Ik las ook weer iets nieuws.. een ka met stro in brand gestoken hebben?
Is mij niks van bekend..

Dit loopt niet af..dit blijft altijd zo...
Misschien met tussenpozen,maar de vete blijft helaas vrees ik...

Ik kom in elk geval niet meer bij Pullens...

Zo denk ik er ook over .. maargoed na vorig jaar toen ik daar stage heb gelopen en nog minder als een hond behandelt werd was ik dat toen toch niet meer van plan ... (ben nog steeds zoo boos op die Marion ik had een stagebeoordeling gekregen waarin alles gelogen was .. ik kon bijvoorbeeld niet na mijn werk gaan paardrijden daar dan moest ik weg en dan kreeg ik dingen als durft alleen op eigen FJORD te rijden want tja dat was al minder he .... en heb de ergste klusjes daar moeten doen echt stank voro dank!)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:13

Nou ik heb de moeite genomen de site van die manege Pullen even op te zoeken.

En ik moet er niet aan denken daar te staan.

65!!!! stallen.
Lestijden van de manege vanaf 17.00 uur zo'n beetje. Gaat lekker de avond door. Dus dan ben je al gauw veroordeeld tot de buitenbak.

Het is een FNSR-manege. Dus daarom moeten ze dat veiligheidscertificaat.

Dan is het ook nog een handelsstal.. dat wil zeggen een behoorlijk groot verloop van paarden, met alle risico's van inbrengen diverse virussen.

Dan zijn er ook nog heel veel wedstijden, wat betekent dat je behoorlijk wat weekenden niet bij je eigen paard in de buurt kunt komen.

En weidegang is 'in overleg'. Als er geen dagelijkse weidegang in groepen staat, bedoelen ze doorgaans dat er te weinig wei is, en je paard wel een uurtje in de paddock mag.

Ik ben wel klaar met het aanbod van deze manege. Daar is vast een doelgroep voor. Ik hoor daar zeker niet bij. Geef mij maar een kleinschalige pensionstal.

marjolein80
Berichten: 283
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: tilburg

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:01

Ik kom ook uit de buurt van Kaatsheuvel en nu hij WEER zo in het nieuws is met zijn moeilijke gedrag raadt ik echt niemand meer aan om daar met zijn paard te gaan staan... die man is gek.

Volgens mij is hij flink in financiele problemen anders maakt hij zich hier niet zo druk om.

Wil die man dat ik op Z niveau in zijn manegeknollen les kom rijden?? Kom op zeg, dat personeel rijdt misschien L wat moet ik daar??

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:45

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de pensiongasten er nou over denken Bloos .

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:14

ik ken een aantal pension gasten van vorig jaar zeg maar.. en die zijn daar allemaal weg gegaan omdat ze het daar niet meer vol konden houden.. of tewel.. geen wei, geen goede les begeleiding enzv..

over de weidegang..

hij huurt een stukje grond.. die is in 2e gedeeld.. je betaalt 15,- voor een uur om er op te staan
dan heb je een paddock, waar je ook extra voor betaalt.. dan heb je de stapmolen, en daar betaal je dan ook 4,- voor

(heb ik teminste gehoord van pensionklanten daar)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:25

Zoetje_ schreef:
over de weidegang..

hij huurt een stukje grond.. die is in 2e gedeeld.. je betaalt 15,- voor een uur om er op te staan
dan heb je een paddock, waar je ook extra voor betaalt.. dan heb je de stapmolen, en daar betaal je dan ook 4,- voor

(heb ik teminste gehoord van pensionklanten daar)


hahaha daar komt dan het probleem vandaan. Daar zou ik nog niet gratis willen staan.
Mijn paarden horen in de wei. Iedere dag en de hele dag. En in een groep. Dan pas zijn het rijpaarden. Ik had al zo'n vermoeden aan de website te zien dat er geen wei was.

Mijn conclusie: hij moet niet met de vinger naar een ander wijzen, maar naar zichzelf. Maar dat is natuurlijk veel moeilijker.

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:33

Als hij zijn energie en frustratie nou eens zou investeren in zijn eigen handel dan alleen maar te muggenziften op anderen die volgens hem zijn boterham voor zijn neus wegkapen.
Investeer dan in je eigen bedrijf, maak het weer aantrekkelijk, knap de boel op, zorg dat de rijbakken in een dergelijke staat zijn dat les-/pensionklanten daar gebruik van kunnen maken, investeer in sfeer, gezelligheid en goede instructeurs/instructrices, goede paarden en pony's en focus je op je eigen corebusiness. Maak jezelf weer een geduchte concurrent voor je omgeving...

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:36

Maanling schreef:
Ik sta ook op een combi van pension - manege, en dat is helemaal geen probleem. Daarbij wel de aantekening dat het pension de core-business is, en dat als de manegelessen zijn afgelopen na een kwartier alle mensen verdwenen (moeten) zijn. Geen rondhangende kinderen dus op zaterdagmiddag. Dan is het prima te doen. Maar een bedrijf dat eerst manege is, en dan ook nog wat pensionstallen verhuurd... daar moet ik toch ook niet aan denken...

Meestal niet nee.
Zelf heb ik ze aan huis, maar als dat niet had gekund had ik ook echt niet voor een manege gekozen en wel voor een pension.
Bij een manege hier in de buurt hebben ze het pas helemaal aangepakt.
Ze hebben nu een manegegedeelte en een pensiongedeelte. Het pensiongedeelte is helemaal nieuw, heeft een eigen overdekte rijbaan (20 x 40), ruime boxen, solarium en poets- en wasplaatsen. Je kan kiezen of je wel of niet zelf mest, voeren wordt gedaan.
De manegeklanten mogen ook niet in dit nieuwe gedeelte komen. Het is afgescheiden met duren en daar houden mensen zich aan.
Ik weet alleen niet hoe het zit met instructeurs/trices.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:43

Hebben ze wei Judje? Vast niet.
Wat ik heel opvallend vindt aan maneges is dat ze klantgericht zijn maar dat de klanten doorgaans niet de paarden zijn.

Anoniem

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:01

Dat is wat mij meestal ook wel opvalt.
Al ken ik gelukkig wel maneges met een weide.
Maar veelal is het sterren gebeurden ook echt voor de mensen, niet voor de paarden.

Anoniem

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:07

Arabesk schreef:
Inderdaad. Ik kom niet uit die buurt, maar ik 'ruik' zo al dat klanten kennelijk niet voor niets weglopen. Als hij een goed aanbod heeft en gevarieerd en het is daar prettig en gezellig heb je geen verlies van klanten.

Het feit dat hij probeert iets af te dwingen via de gemeente zegt al genoeg Rolleyes



Die paarden staan daar 24 uur op stal en niet iedereen wil dat..., hij heeft overigens genoeg land, maar ja dat is natuurlijk een heel gedoe om al die paarden een paar uur buiten te hebben, dan is het daar overwegend Anky cultuur en dat is ook niet iets voor de gemiddelde recreatieruiter die je toch heel veel in het Loonse en Kaatsheuvelse hebt.

Heb mij laten vertellen dat Walter een goed ruiter is en goed les kan geven, maar soms wil men wel eens wat meer dan alleen maar dat...., toch?? Knipoog

Stephanie87

Berichten: 1019
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Achter de Pc

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:29

Ik wil ook even reageren in dit topic, ik rijdt nu een aantal weken met heel veel plezier bij manege pullens, ik krijg heel goed les (veel beter als bij vele andere manege's) met Walter zelf heb ik niet zo veel contact maar ik vind het wel kwalijk dat jullie hier reacties geven als : een manege is leuk om wat rond te hobbelen e.d. ik rij zelf al bijna 16 jaar en heb nog nooit zo goed les gehad op een manege. de paarden worden er gewoon goed verzorgd en gaan ook gewoon naar buiten. (even voor de duidelijkheid ik rij er nu een aantal weken maar ben er een aantal jaar geleden vaker geweest) ik bedoel hiermee te zegeen dat jullie mogen zeggen over Walter wat jullie willen maar laat mensen die daar rijden en het daar wel naar hun zin hebben en zeker nog wat bijleren gewoon in hun waarde!!!

Anoniem

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:34

De paarden staan gewoon binnen en je kunt tegen extra betaling je paard in de stapmolen laten zetten. Over de kwaliteit les kan ik niets zeggen, daar gaat het niet om. Maar als die echt zo goed was, dan werden zijn lessen wel gevuld met pensionmensen, lijkt mij??

Stephanie87

Berichten: 1019
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Achter de Pc

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:37

@Russel: de manegelessen zitten heel erg vol, zo vol dat er gewoon in sommige lessen niemand bij kan. dus de zin dat (manegeklanten) weglopen is ook niet waar...