Een rund is niet te vergelijken met een paard en naast het onderzoek op runderen is er een soortgelijk onderzoek geweest bij paarden, maar met geheel andere uitkomsten.
Verder wordt het chippen van paarden al langer gedaan en staat Nederland nu te samen met België niet alleen met deze manier van identificatie...
Aan stel, Als en waarschijnlijk kun je niets mee, tenzij je sprookjes schrijver bent....
Krijgen we dadelijk ook weer het verhaaltje over paardenbelasting ?
Om milieu vervuiling in te dammen is er niets mis mee met een administratie bijhouden vwb de mest... wel lenen immers deze planeet van onze kinderen....
Geen idee of mensen er voordeel uithalen om DNA te verkiezen boven chippen...
Bokt is zo verschrikkelijk groot, vreemd toch dat er zo verschrikkelijk weinig meldingen van misstanden gemeld worden... of zou het boktbeheer onder 1 hoedje spelen met de fabrikant?
Dat een stamboek misbruik maakt van de identificatieplicht zegt meer over het stamboek dan over de regeling...
Het ligt eraan waar je inNederland laat chippen, via het stamboek is het goedkoper, maar ik betaal dan ook contributie, en dan betaal ik ongeveer 35 euro (de laatste keer betaalt, maar dat is alweer 3 jaar geleden)
Als je gaat strooien met namen van verenigingen zorg dan dat je weet waar je over praat.... Het paspoort werd al langer uitgegeven door oa NWPCS, dat er meer kosten verbonden zitten aan het bijhouden en invoeren in een database wordt maar even terzijde geschoven... Dat hengstenhoudrs binnen het NWPCS vertellen dat het aantal dekkingen toeneemt en daardoor ook het aantal veulens.... Dat er een inhaalslag gedaan moest worden om alles gechipt te kriijgen...
Alleen al verandering van bestuur kan er soms voor zorgen dat er meer winst wordt gemaakt....
Ik zie hier nog geen stamboek/knhs of fabrikant de chip verdedigen.... wat een ieder doet moet ie zelf weten, in Nederland heb je de mogelijkheid om te kiezen voor de ontheffing en ipv chippen DNA te laten registreren (wat dan evenmin niet kan voorkomen dat er een administratie bijgehouden moet worden)
Maar komen met bijelkaar geraapte argumenten enz alleen vanwege een hetze tegen de KNHS vind ik weer wat ver gaan