Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:34

Als je het hier hoort, moet je omdraaien of afstappen als je een dier tegenkomt Lachen

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:35

Jeetje wat verschikkelijk Scheve mond
Ik wens dat de moterrijder en de eigenaars van het paard
veel sterkte toe!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:36

sflj schreef:
Amen!

wie zegt dat ze sneller dan 30 hebben gereden? En vertel mij eens, wat is de maximum snelheid daar?
Als ik langs een weiland rij, hou ik ook geen rekening met de dieren die daar staan hoor! Moet ik dan het gas loslaten?

En jong en onbezonnen?
Citaat:
...De 37-jarige motorcrosser uit Rijsbergen...

Dat komt van een andere site af.. is er al meer bekend? of heb je de link hiervan?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:47

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:48

vind het echt belachelijk hoe sommige mensen hier reageren.
we kunnen beter wachten tot er meer informatie van het ongeluk is,voor we gaan oordelen.

tuurlijk is het erg dat ze het paard in hebben moeten laten slapen,maar om meteen te gaan roepen eigen schuld dikke buld vind ik wel erg hard hoor.
buiten dat om zijn de paarden uitgebroken uit een weiland,en reed de motor op het pad,en had het ongeluk waarschijnlijk niet voorkomen kunnen worden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:59

catalyst1 schreef:
Ik vind het voor allebei een zeer trieste situatie en ik hoop van harte dat de motorrijder hersteld en ik wens de eigenaar van het paard heel veel sterkte.
Als motorrijder kijk ik zelf altijd heel goed uit waar ik rij,maar als paardenliefhebber heb ik mijn eigen wei dermate afgezet dat er niet zomaar een paard uit kan ontsnappen.Ik verbaas me nog steeds over de weilanden,waar paarden door een enkel lintje van de weg zijn gescheiden.Wij wonen op een kruising en hebben bewust met hout afgezet.Mocht er een ongeluk gebeuren,staan ze tenminste niet zomaar in onze wei.

Ik heb toch een paard uit een wei zien springen die met drie lagen hout en draad was afgezet, sprong er gewoon dwars doorheen omdat er een crossmoter langstkwam die daar niet mocht komen.

Maar ik vind het ook verschrikkelijk voor deze motorrijder, en ik ga er vanuit dat hij gewoon op een zandpad reed waar hij mocht rijden. Dan ga je echt niet stapvoets rijden omdat er paarden in de wei staan.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:00

Motortcrossers horen wat mij betreft gewoon niet in het bos thuis!
Ze verstoren de rust van alle dieren die er zitten te broeden of een nest hebben en zich lam schrikken van weer zo'n idioot die langsraast en ook van de mensen die er wandelen,fietsen,paardrijden enz,wat als het een loslopend klein kind was geweest of een groepje kinderen......nou daar wil ik verder maar niet over nadenken wat er had kunnen gebeuren!
Laat ze maar bij een club gaan die ook een veldje hebben waar ze mogen crossen!!

Wij(ruiters) zijn ook verplicht op de paden te blijven en aan het staatsbosbeheer te betalen dmv een penning waarvan ze van dat geld weer de paardenpaden restaureren,geldt ook voor mountainbikers die moeten er ook een penning voor hebben of een sticker en hun zouden dus zomaar vanalles mogen,is toch ook kei irritant wanneer je lekker relaxt een bosritje(wandeling)fietstochtje wilt maken en er komt weer zo'n herrie geval om het te verstoren!!

De meeste mensen gaan juist naar het bos om de herrie en hectiek van de stad kwijt te zijn even de stilte opzoeken,dus laat ze gewoon een algemene regel opstellen dat alle motorvoertuigen verboden zijn in het bos ook de JEEPS svp!!En er ook echt toezicht op houden.
Kunnen ze beter stukjes voor aanleggen op industrie-terreinen kunnen ze daar crossen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:02

zo op de foto's te zien was het gewoon op de weg Perenboompje Lachen

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:02

eigen schuld ja of nee??
toch vind ik dat de motorrijder wel een beetje gas minder en rustig voorbij had kunnen rijden met de paarden. dat heeft ie niet gedaan anders had ie wel kunnen uitwijken/stoppen.
stapvoets rijden is overdreven ja maar ietsie rustiger kan wel.
9 van de 10 keer als ik een motorrijder tegen kom en zeker een cross ding geven ze altijd ff een beetje extra gas als ze langs me paard rijden.
gemeen! kan zo kwaad om worden.
me moeder heeft een ongeluk gehad met paard op de weg toen en 3 crossmotors achter haar aan gingen en expres er achter bleven en paard sloeg op hol de rest zal ik niet vertellen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:04

Maar gipsyboy, ga jij bij elke wei waar je een koe, paard, schaap, geit, ezel ziet staan langzaam rijden? Dan kom ik te laat op mijn werk vrees ik!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:05

Oeps!
Verkeerde topic! Haha!
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 30-03-08 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:05

misschien zijn die jongens wel onwetend geweest en hebben ze juist uit meelevendheid verkeerd gehandeld door er achter te blijven..........

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:17

KiWiKo schreef:
zo op de foto's te zien was het gewoon op de weg Perenboompje Lachen

Ja een zandweg in het bos,geen openbare weg zo te zien en ook op de openbare weg mogen ze niet komen met die dingen Sigaar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:17

ligt eraan of ze wel of niet een kenteken hebben Lachen

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:21

KiWiKo schreef:
sflj schreef:
Inderdaad tragisch!

Maar wat weer een kortzichtige en eenzijdige reacties hier zeg!
'eigen schuld' van die crosser? Leg hem dat eens uit, hij is degene met hersenletsel (?) en een motor die total loss is! De paardeneigenaar mag blij zijn als de crosser hém niet verantwoordelijk houdt. Misschien had hij z'n paard beter in bedwang moeten houden?!

Er vanuitgaande dat de motoren mochten rijden waar ze reden, zijn beide partijen weggebruikers en zullen ze met elkaar moeten kunnen 'dealen'
Dus als jij buiten gaat rijden, moet je zeker weten dat je jouw paard in de hand hebt als er een motor langs komt.
Aan de andere kant heeft die crosser er rekening mee te houden dat ie ook ander verkeer tegenkomt.

Niet meteen allemaal die motorrijder veroordelen he? Knipoog

Sterker nog, de paarden waren uitgebroken............

OMDAT ze waren geschrokken van de onuitstaanbare herrie van die klotecrossers.
Hoop dat de crossers er eens allemaal mee ophouden, ook hier in t bos waar het echt duidelijk verboden is, ze vergallen het voor iedereen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:21

bah, heel naar ongeluk, of die man daar nu wel of niet mocht rijden, een ongeluk blijft het, hij is niet in de wei tussen de paarden gaan crossen. jammer dat er direct een schuldvraag neergelegd moet worden.

er is een paard dood en een man zwaar gewond, misschien wel gehandicapt voor de rest van zijn leven of erger..

voor alle slachtoffers, zowel paard, man, eigenaar van paard, fam. van man, afschuwelijk...

ik hoop dat hij erboven op komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:22

misschien denken wel heel veel mensen hetzelfde over ruiters???

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:22

Nou 9 van de 10 hebben geen kenteken en denken zondagsmorgens rijdt er toch nergens politie rond en boscrossen maar,zowel dan rijden ze die toch wel kwijt,zie jij weleens een politieagentje op zondagochtend met een off the road om deze jongens eens op te wachten en achteraan te rijden ik niet!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:23

ik heb in dat dorp gewoond, op een stalhouderij en ik herinner me dat motorcrossers een speciaal terrein hebben daar in de buurt waar ze zich konden uitleven.

Ik ben ze ook vaak genoeg tegengekomen, maar het is een klein dorp en jongens van het dorp zetten hun motor wel uit als ze ons aan zagen komen, jongens van buitenaf deden dat niet en ik ben ook wel eens aan de kletter gegaan.

Over wennen aan dat geluid: waar mijn paarden nu staan crossen ze ook illegaal (op de groenstrook naast de snelweg, langs een tuinderij, het bos in waar je niet eens mag fietsen en onze paarden schrikken zich nog altijd het apezuur.

het is tragisch dat het gebeurd is, maar te verwachten daar (zandbanen van meters breed en kilometers lang zijn natuurlijk wel verleidelijk)

Zag het vanmorgen al op de scanner en vroeg me af wat er in vredesnaam gebeurd kon zijn in Ulicoten......gewond paard in de sloot stond er en er werd een traumaheli opgeroepen.....

btw de plaatstelijke veldwachter is wel erg alert op illegale crossers hoor.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:25

KiWiKo schreef:
ligt eraan of ze wel of niet een kenteken hebben Lachen

In dit geval had de motor van het slachtoffer in ieder geval geen kenteken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:26

sflj schreef:
Inderdaad tragisch!

Maar wat weer een kortzichtige en eenzijdige reacties hier zeg!
'eigen schuld' van die crosser? Leg hem dat eens uit, hij is degene met hersenletsel (?) en een motor die total loss is! De paardeneigenaar mag blij zijn als de crosser hém niet verantwoordelijk houdt. Misschien had hij z'n paard beter in bedwang moeten houden?!

Er vanuitgaande dat de motoren mochten rijden waar ze reden, zijn beide partijen weggebruikers en zullen ze met elkaar moeten kunnen 'dealen'
Dus als jij buiten gaat rijden, moet je zeker weten dat je jouw paard in de hand hebt als er een motor langs komt.
Aan de andere kant heeft die crosser er rekening mee te houden dat ie ook ander verkeer tegenkomt.

Niet meteen allemaal die motorrijder veroordelen he? Knipoog

amen want misschien had de eigennaar wel een betere omheining moeten neerzetten oid? niemand is hier schuldig en het is voor beide zeer triest. alles op iemand afschuiven schiet je niets mee op

Naisven

Miekjuh ik ben het helemaal met je eens. Hier is naar mijn mening helaas sprake van een heel triest ongeval.

En voor degenen die denken dat paarden alleen voor dingen als motoren door een omheining vliegen: ik heb al een aantal malen meegemaakt dat we aangespannen over een weg reden (dus alleen paard en wagen) en dat sommige paarden dát al een reden vinden om dan door de omheining te vliegen. Helaas, sommige dingen zijn lastig te voorkomen. Ik hoop dat de motorcrosser er weer bovenop komt en wens de paardeneigenaar heel veel sterkte, dit soort dingen gebeurt... en is gewoon heel triest voor alle partijen...

KiWiKo

Dan mag die niet op de openbaren weg @ Cayenne

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:28

KiWiKo schreef:

Paarden horen in de natuur thuis van oudsher,motorcrossers niet,ga eens enqueteren en breng dan verslag uit op bokt als redactie zijnde,vraag je honderd man of ze liever een ruiter of liever een motorcrosser tegenkomen in het bos.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:28

KiWiKo schreef:

Dat kan wel zo zijn, maar er zijn wel ruiterpaden aangelegd, net als fiets en wandelpaden. Dan mag je er dus gewoon komen. Die crossers mogen er bij ons in ieder geval niet komen, en deze van het ongeluk blijkbaar ook niet.