Gevaarlijke boobytrap ontdekt op ruiterpad Groesbeekse bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Re: Gevaarlijke boobytrap ontdekt op ruiterpad Groesbeekse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:25

Ik lees hier dat veel mensen de daders "zieke mensen" noemen, maar ik denk dat het daar in dit geval niet om gaat.

Sommige "zieke mensen" doen dit soort dingen "voor de lol" en terwijl/omdat ze weten wat de gevolgen kunnen zijn. Andere "zieke mensen" kunnen juist de gevolgen van hun handelen niet of minder goed inschatten, en kunnen daardoor dit soort "grappen" neerleggen.
In beide gevallen niet goed, maar waarschijnlijk gaat het in dit geval niet om één van beide categorieën "zieke mensen".

Volgens de boswachters die de kraaienpoten ontdekten, (en die alle feiten en de situatie ter plaatse kennen en dit voorval waarschijnlijk het beste kunnen beoordelen) was deze "boobytrap" waarschijnlijk tegen hen gericht.

Helaas gebeuren er in veel bossen (vooral 's nachts) dingen die het daglicht niet kunnen verdragen (stroperij, drugsdeals, zedendelicten, verstoppen/dumpen van gestolen waar of sporen van misdrijven, etc.) en waarbij de aanwezigheid van boswachters niet gewaardeerd wordt. Op routes waar regelmatig gepatrouilleerd wordt, kunnen dan best "maatregelen" getroffen worden tegen deze "pottenkijkers".

In dat geval zijn de kraaienpoten neergelegd met een duidelijk ander doel dan de persoonlijke "lol" van de dader(s).
De daders moeten vervolgd worden, zijn in dan ook zwaar crimineel, maar hoogstwaarschijnlijk niet "ziek".

Feit blijft dat het altijd vervelend is voor een eventueel slachtoffer, wat de motieven ook mogen zijn.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:09

Ik vind het wel ziek als je er niet bij stilstaat wat de gevolgen van zo'n kraaienpoot zijn. Dan ben je misschien niet zo ziek in je hoofd dat je genot haalt uit het verwonden van anderen, maar wel ziekelijk dom dat je er niet bij stilstaat dat er gewonden of zelfs doden kunnen vallen.
Beeld je maar eens in dat je lekker met je paardje door het bos galoppeert en hij trapt ineens in zo'n klem... Je kunt zo met paard en al over de kop vliegen door dat soort stomme acties en je paard kan je laten inslapen, want een paard met 3 benen heeft nu niet bepaald een paardwaardig bestaan.
Pfff... Gold voor dat soort mensen ook maar het spreekwoord "wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in." Zo iemand mag van mij gerust in z'n eigen kraaienpoot stappen!

Winged

Re: Gevaarlijke boobytrap ontdekt op ruiterpad Groesbeekse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:43