wietse1905 schreef:Het is weer erg treurig dat dit weer is gebeurd. Ik vind het alleen niet corrcet dat de eventing weer in een negatief daglicht word gezet. Ik vraag me af wat de doodsoorzaak van het eerste paard is geweest, want die is niet gevallen in een sprong of iets dergelijks.
In nederland worden heel veel SGW's georganiseerd. Als je het aantal incidenten door het seizoen heen bekijkt dan loopt dat echt wel los. Ondanks dat blijft ieder slachtoffer, paard of ruiter, er een te veel. In Nederland wordt er dan ook veel onderzoek gedaan naar het veiligheidsmaatregelen en zijn wij toonaangevend met betrekking tot de breekboom.
Wat ik jammer vind is dat de meeste ongelukken gebeuren in het buitenland met combinaties waarvan je je wel eens afvraagt of die uberhaupt wel in een wedstrijd thuis horen. Lijkt mij dus verstandig om de richtlijnen internationaal eens beter te bekijken.
Verder zou het leuk zijn als er ook eens positief nieuws gemeld wordt over Eventing, want dat lees je nergens. Studio Sport zend ook alleen maar uit als het mis is gegaan. Je zou het misschien niet zeggen, maar het gaat ook wel eens gewoon goed..........
Ik sluit me volledig aan bij Wietse
.
Het is tragisch en onnodig dat er paarden overlijden bij een wedstrijd. Dit is echter een wedstrijd in Florida, USA.
Hier in Nederland zijn ook veel SGW trainingen en wedstrijden en je hoort er vrijwel nooit iets over als het gewoon positief verloopt.
Ter vergelijk: vorig weekend is er nog een paard op het strand tussen Scheveningen en Wassenaar afgemaakt omdat het zn been had gebroken in galop. Tragisch, maar is dat reden om dan gelijk massaal het strand te mijden als ruiter? Nieuws dicht bij huis met eenzelfde tragische afloop.
Kan me niet voorstellen dat er nu ook maar 1 ruiter op Bokt is die besluit gelijk nooit op het strand te gaan rijden.