Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steph74 schreef:Dendrofleur en JoyceB; dank jullie wel, ik hoop op snel droog weer; ben er net weer geweest, zijn helemaal jolig van het nieuwe gras, kijken wat meewarig naar het hooi dat ik heb neergelegd (gras is veel lekkerder), de muesli ging er natuurlijk wel in. Weer alle beentjes gecontroleerd (dat zijn er 32....), maar nog steeds geen mok of rotstraal! En verdorie het regent natuurlijk weer......we gaan toch proberen de komende dagen iets te maken wat droog blijft, een verhoging met betonplaten of zo, zoals Auks al zei, dat kan dus ook op blubberondergrond? Dan ga ik dat zsm regelen, want als het deze week weer zo blijft regenen is dit stuk straks ook weer bagger......dank voor de tip, Auks!
Maar ook dank (bijna) iedereen voor de begripvolle reacties; en laten we met zijn allen, niet alleen voor mijn paarden maar voor al die andere paarden die goddank wel buiten mogen komen maar dan in de blubber staan, op snel voorjaar met véél droge en zonnige dagen...!
Steph74 schreef:_rosita_ : zag nu net je edit, dank je wel, toch een beetje begrip dus......Ik duim met je mee!
Ulfeino schreef:Ik bedoel met bovenstaande niet de paarden die met dit kl*te weer een paar uurtjes buiten staan en daarna hun droge, schone stal weer ingaan, zoals mijn eigen beestje.
Ulfeino schreef:Rosita: mijn paard wil zodra het weer nat en koud is (welk jaargetijde dan ook) dolgraag naar binnen, hoe weet ik dat? simpel hij komt gelijk aanrennen, steekt zijn hoofd gelijk in het halster en heeft heel veel haast om naar zijn stal te gaan, een aantal meters voor de stal doe ik zijn halster al af en dan rent hij naar binnen.
Met mooi weer heeft hij lang zo'n haast niet, hij hinnekt me vriendelijk toe maar gaat dan verder met waar hij mee bezig was.
Ulf gaat ook nu iedere dag met een warme outdoordeken naar buiten, maar voor de wei blijft hij iedere keer weer staat, hij wil niet de blubber in.
Iedere keer als hij me later ziet roept hij en als ik hem ophaal is de blubber ineens niet meer vervelend maar rent hij er zo doorheen, hoera terug naar stal.
Maar goed mensen verschillen paarden verschillen en meningen verschillen je zult het nooit allemaal met elkaar eens worden.
Steph: Wat jou verhaal betreft, ik heb idd niet alles gelezen mijn fout en mijn excusses als ik je gekwetst en verkeerd beoordeeld heb, zo te lezen doe je er alles aan het aangenamer te maken voor de dieren.
Mijn kribbige reactie komt ook vnl. voort uit het feit dat er zoveel mensen tegenwoordig zijn die maar even een paard of pony aanschaffen zonder te beseffen hoeveel zo'n dier eet, hoeveel het poept en piest en hoeveel het kost, ze hebben een stukje grond en denken dat dit voldoende is.