Voltigeur schreef:Mensen, GET REAL!!!
Hoe vaak gebeurt het niet dat een paard een kalmeermiddel krijgt als kandidaat-kopers zich komen melden voor een proefrit. Waarom staat bij de meeste advertenties dat je pas na afspraak mag langs gaan?
Ik zeg niet dat het in dit geval gebeurd is, maar daar lijkt het wel op.
Een paard is inderdaad geen machine, maar een dier. Maar ik vind dat je als verkoper de verantwoordelijkheid hebt om eventuele kopers op gebreken of mogelijke problemen te wijzen. Maar dit gebeurt meestal niet omdat de dan de verkoop in het gedrang komt.
Ga maar eens langs bij een gemiddelde verkoper, ze hebben enkel brave paarden (althans naar eigen zeggen).
Ik hoop dat recht kan geschieden in hoger beroep.
En als ik het niet verkeerd voorheb, dan kan de verkoopster nog meineed tenlaste worden gelegd ook als mocht blijken dat het paard inderdaad moeilijk handelbaar was en zij tot in het getuigenbankje volhield dat het een "braaf paard" is...
Als het effectief zo is en ik kan het bewijzen, dan zou ik verdomd het onderste uit de kan halen!
Dat klopt, maar ik neem aan dat dit paard gekeurd is voor aanschaf. Dan kan dit toch blijken uit het bloedmonster dat genomen is ?