21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:05

Idd heel moedig dat je reageert
Maar begrijpen kan ik je niet....
Ik zal verder mijn woorden maar wijselijk voor me houden...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:06

@ kensha : moedig dat je hier reageert, maar ik vind je ookwel naief, als ik merk dat mijn paard en andere paarden slecht verzorgd worden ben ik echt snel weg, er zijn zat andere stallen waar je met je paard terecht kunt. Je paard kan het niet vertellen dat ie het slecht heeft, die vertrouwt erop dat jij goed voor hem zult zorgen en daar hoort dus ook bij weggaan als je merkt dat het er op die stal vreemd aan toe gaat.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:36

Wat bezielt die mensen om dan nog paarden te houden!
Ik hoop dat ze het allemaal redden, arme dieren!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:46

Alanos schreef:
Boos! Weer in Haarlem tuurlijk. Het is daar ook altijd raak!!!!

Nou nou Alanos.. Mag ik even verdedigen?? Zoveel slechte verhalen hoor je nou ook weer niet in Haarlem.. Ook ik heb net als anderen hier heel goede ervaringen met verschillende stallen hier in de buurt!! Ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen dat haarlem het summum is van dierenmishandeling. Er zijn hier in de buurt heel veel (gezellige en goede) stalletjes met voldoende ruimte, stallen en weidegang voor de paarden! In tegenstelling tot de 'gekwalificeerde' massa-fabrieken waar de paarden rij in rij uit in een hokkie achter tralies staan.

Het is aan de eigenaar om ervoor te kiezen het hooi wat naast hun huis ligt te voeren of niet. En het type mens dat niet de verantwoordelijkheid wil nemen voor een beest wat afhankelijk van je is, bestaat helaas overal. Niet alleen in Haarlem eo! Ook vind ik dat dit een verantwoordelijkheid van de eigenaren van de paarden.
Iedereen weet dat de dierenbescherming vaak (te) laat ingrijpt... De paarden moeten bijna op sterven na dood zijn willen ze in actie komen. Dat moeten ze, naast een hogere straf voor de dierenmishandelaars, ook eens gaan aanpakken en veranderen!
Ik zou het nooit zover laten komen, Kensha ik vind het idd erg moedig van je dat je hier je verhaal doet. Ik hoop dat je ervan geleerd hebt en dat je paard weer snel terug komt en opknapt. Ook ben ik er zeker van dat ze een voorlopig dan een goedonderkomen heeft op Aerdenhout. Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:16

Ik heb al een tijdje contact met kensha en hem al meerdere keren gewaarschuwd zijn paard daar weg te halen, maar ik wist niet dat de dieren er zo slecht bij stonden. Ongeloofelijk, ook dat er een paar weken geleden zelfs een dierenarts is geweest bij de paarden en het dan nog zo lang duurt voor er wordt ingegrepen.
Ik hoop dat kensha zijn paard terug krijgt, maar ik heb er een hard hoofd in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:19

Mag ik zo grof zijn om te zeggen dat het wel eigen schuld dikke bult is als het paard niet terug mag?
En het eigenlijk alleen maar goed zou vinden?
Of ben ik dan weer te recht door zee? Lachen

Ik bedoel, je laat je dier daar zo toch niet staan?
Dat die staleigenaar zo'n lompe vent is...maar dan ga je dat zelf toch niet goedkeuren en je paard er vrijwillig laten staan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:24

kensha schreef:
Ze wisten het hoor zo kan gebeuren

Helaas stond ik daar, werd inderdaad niet echt veel aandacht gegeven aan de paarden. Er werd laatste tijd wel wat meer gevoerd maar niet voldoende [dit om 12 uur en om 18.00] Reden ik daar bleef was precies om die reden alhoewel ik laast heel weinig tijd had kon ik alleen nowornever aandacht geven met de weinig tijd.

Ik heb al zovaak geprobeerd dat ze meer met de paarden proberen te doen maar tergeefs. Ze werden wel meer losgegooit dat wel maar rest werd er niet echt gedaan.

Die van mij is ook in beslag genomen mijn verklaring heb ik bij de agent gelegt als ik niet terug krijgt begin ik rechtzaak[wordt van de week nog opgebelt].
Ik kan gelukkig wel weer [in elk geval tijdelijk]onderkomen bij aardenhout1 ik zelf ben nu vrij boos op ze maar hun met begrip dat ik wel van stalling direct wisselt en daar ben ik verschrikkelijk blij mee.

Ik heb ze trouwens tot de zomer de tijd willen geven voor veranderingen anders was ik zelf al wegegaan

ik geloof dat ik nu helemaal stilval..........

2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:44

ik hoop nog iets van kensha te horen.
want wat is nou je reden geweest om te blijven.
Ik denk persoonlijk wel dat je je paard terug krijgt. Als je echt kan aantonen dat het jou paard is en niet die van de staleigenaar. En als jou paard er stukke beter uitziet als de andere.

Maar ben dus erg nieuwschierig WAAROM je in gods naam niet bent weg gegaan.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:56

Ik wilde ze motiveren dat ze meer met de paarden gingen doen en ik was ook echt bijnna elke dag bij de paarden. Ik bleef ook zodat paarden veel aandacht kregen van mij in elk geval. Ze werden laast wel meer losgegooit en gevoerd maar echt veel aandacht kregen ze niet echt. En uitmestwerk werd laatste tijd echt heeeeel veel minder. [de mijnne mest ik altijd zelf uit]

Maar blijkbaar heb ik met me motivatie gefaald.

Mijn ziet er wel beter uit en haar stal zag ook in elk geval beter uit. Verklaring is gelegt het is voor mij ook een harde les geweest dat de mensen niet echt willen veranderen.

Eigenares heb wel nettjes aangetoond het mijn paard is.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:46

Onzin!! De paarden zijn nu in beslag genomen dus volgt er ook een rechtzaak. Het bewijs is geleverd. Ze zullen precies de straf krijgen die er in Nederland voor staat, al zou het wat mij betreft nog wat ruimer mogen

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:12

Ik ben benieuwd of je het paard terug krijgt kensha.
Maar waarom kon je geen betere plek voor je paard zoeken? je paard is daar dus ook gewoon verwaarloosd voor je eigen ogen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:41

Patsur....nee die vrouw heeft niets meer met paarden.(gelukkig)
Ik wil het toch een klein beetje opnemen voor kensha.
Ik weet wat voor jongen het is en vind dat jullie erg hard oordelen. Natuurlijk is het ontzettend stom en voor een dierenvriend heel moeilijk te begrijpen dat je op zo'n soort stal blijft staan, maar ik weet ook wat voor familie het is waar de paarden stonden en weet dat kensha echt zijn best heeft gedaan om de paarden te verzorgen. Oordeel dus niet te hard als je de mensen achter het verhaal niet kent, al begrijp ik dat het voor de echte paardenmensen heel moeilijk is. Ik heb ook wel even moeten slikken , zeker toen ik hoorde dat het voor een van de paarden al te laat was. Maar nogmaals, ik ken de persoon achter kensha en weet dat hij er heel veel verdriet van heeft. Het heeft zijn ogen wel geopend gelukkig.

Alanos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:03

Even een vraag voor KENSHA, waar ik eigenlijk nou ook nog benieuwd naar ben , wat moest je nou voor die stalling betalen per maand??
En hoe was de accomodatie? binnenbak? buitenbak? en hoelang heb je daar dan gestaan?
Nou knap hoor dat jij en je paard het zolang daar hebben uitgehouden.
Ik heb vroeger ook ooit eens ergens gestaan wat niet meer naar wens was, wilde graag weg maar durfde gewoon niet op te zeggen, misschien heb jij dat gevoel ook wel gehad.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:17

Zie trouwens op de site van Haarlems Dagblad dat mevrouw in kwestie haar paarden terug wil:

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... 265278.ece

haarlem -
De eigenaar van de 21 ernstig verwaarloosde paarden die woensdag zijn aangetroffen op een kavel aan de Amsterdamsevaart, wil haar paarden terug.

Ze overweegt een rechtszaak aan te spannen tegen de Nederlandse staat.

,,Ze kunnen je toch niet het kapitaal afpakken waar je dertig jaar aan hebt gewerkt?’’, zegt de 49-jarige vrouw. ,,En het gaat me niet om de waarde. Het gaat me om de beesten. We hebben ze zelf gefokt.’’

Woensdagochtend was blauw de hoofdkleur bij het woonhuis aan de Amsterdamsevaart. Medewerkers van de Politie Kennemerland, Korps Landelijke Politiediensten, de Algemene Inspectiedienst, douane en gemeente Haarlem verzamelden zich rond het betreffende perceel, waar 21 zwaar verwaarloosde paarden werden aangetroffen. Een dier was zo zwak dat het moest worden afgemaakt. De andere viervoeters werden met trailers afgevoerd naar een speciale opvang voor verwaarloosde dieren in Utrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:18

Die is helemaal gestoord... dat ze haar kapitaal dan verzorgt als het haar zoveel waar d is

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:21

joy76 schreef:
Zie trouwens op de site van Haarlems Dagblad dat mevrouw in kwestie haar paarden terug wil:

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... 265278.ece

haarlem -
De eigenaar van de 21 ernstig verwaarloosde paarden die woensdag zijn aangetroffen op een kavel aan de Amsterdamsevaart, wil haar paarden terug.

Ze overweegt een rechtszaak aan te spannen tegen de Nederlandse staat.

,,Ze kunnen je toch niet het kapitaal afpakken waar je dertig jaar aan hebt gewerkt?’’, zegt de 49-jarige vrouw. ,,En het gaat me niet om de waarde. Het gaat me om de beesten. We hebben ze zelf gefokt.’’

Woensdagochtend was blauw de hoofdkleur bij het woonhuis aan de Amsterdamsevaart. Medewerkers van de Politie Kennemerland, Korps Landelijke Politiediensten, de Algemene Inspectiedienst, douane en gemeente Haarlem verzamelden zich rond het betreffende perceel, waar 21 zwaar verwaarloosde paarden werden aangetroffen. Een dier was zo zwak dat het moest worden afgemaakt. De andere viervoeters werden met trailers afgevoerd naar een speciale opvang voor verwaarloosde dieren in Utrecht.

walgelijk zo'n mens, kan zuks niet opgenomen worden ergens....

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:39

Daar liep ik vroeger altijd !!!!! Mijn verzorg paard stont daar namelijk in de buurd! wat erg dit zeg!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:32

Alanos schreef:
AAN HET VERHAAL IN JE PROFIEL HEB JE ZELF ANDERS OOK EEN HOOP MEEGEMAAKT, IK LEES NU WEER IETS HEEL ERGS OVER VERWAARLOOSDE DIEREN, OOK WEEEER IN HAARLEM

Zou je misschien met gewone letters willen typen? Dit komt erg schreeuwerig en onvriendelijk over Lachen

Ontopic:

[VN] Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:45

Dat ze nog probeert om haar paard terug te krijgen.. Paard nr. 3 moet waarschijnlijk ook afgemaakt worden.. En ze zijn er echt slecht aan toe..

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:13

En dat krijgt dat mens alleen een procel-verbaal?!?!?! Verward
Tijd dat we in Nederland krijgen wat ze in Amerika hebben. Dierenpolitie met net zo veel bevoegdheid als een gewone agent.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:50

Moderatoropmerking:
Dat het een onderwerp is dat een ieder diep raakt en waarbij de emoties hoog kunnen oplopen mag duidelijk zijn. Dat is echter geen reden om op de man te gaan spelen, te gaan schelden, of compleet offtopic te gaan. Om deze reden heb ik een hele stapel reacties hier verwijderd.
Van nu af graag weer een ieder in zijn/haar waarde laten en ontopic blijven graag.

2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:12

ik heb er geen goed woord voor over. Maar in het bericht in de krant staat dat de politie er nu pas wat van wist. Maar ik kan me nog herinneren dat er ongeveer 1 jaar geleden (kan ook eerder zijn geweest) er ook al een aantal paarden in beslag zijn genomen. (alleen toen hoorde je er niets over in de media). Er waren er toen een paar die er wel goed uitzagen. maar het was toen niet duidelijk. of die van haar waren of dat ze pensionklanten had. Ik weet alleen niet of ze toen die paarden terug heeft gekregen.

Maar weet wel dat dat zo genaamde Fokkerijtje nergens op sloeg. Ze had allemaal paarden hengsten en merries. die ze gewoon liet dekken, maakt niet uit als er maar een veulen uitkwam die te verkopen was.
Kan me ook niet voorstellen dat er iemand was die daar een paard zou kopen. Dus ze verkocht vrij weinig.

maar in ieder geval wel al bekend bij de politie, maar het was volgens mij telkens op het randje. (kan net aan, kan niet meer) Nu kon het gelukkig niet meer. Hoop echt dat ze de paarden niet meer terug krijgt. En haar in de gaten gaan houden. Want ze hebben natuurlijk zo weer nieuwe paarden.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:33

Iemand het bericht uit de krant van vandaag gelezen?? Daar geeft ze weer een reactie.(Haarlems dagblad)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:52

Ik heb inmiddels de papieren krant voor mijn neus, daarin een veel uitgebreider artikel. Ik zal proberen samen te vatten:

Een woordvoerder van de DB zegt dat het adres bij hen bekend was, dat de inspecteur daar al vaker is geweest en ook de politie zegt dat het terrein al een tijdje in de gaten werd gehouden. Voor het houden van 21 paarden had de eigenares in elk geval niet de benodigde bedrijfsvergunning.

Volgens de eigenares is de inbeslagname onderdeel van acties van de gemeente Haarlem om haar uit de boerderij te krijgen, want de relatie huurder-verhuurder is verstoord, zo beaamt ook de gemeente. In het verzet dat ze hiertegen pleegt gaat volgens de eigenares al haar tijd zitten, daarom liet ze de verzorging van de paarden over aan 'een jongen en een meisje', en 'had ze er zelf ook te weinig op gelet misschien'. Met de springpaarden die ze zelf fokt komt ze naar eigen zeggen door heel Nederland. Volgens haar was één paard te mager, en is tegen haar gezegd dat een veulentje gelijk na de geboorte afgemaakt had moeten worden.

Volgens de politie stonden de paarden diep in de modder, in hun eigen urine en uitwerpselen, tussen het schroot, en ze waren allemaal ondervoed. Eén dier was er zo slecht aan toe dat het ingeslapen is, voor twee anderen wordt gevreesd.

Tot slot nog een fraai staaltje sfeeromschrijving van de verslaggevers: Ter plekke ronkt een aggregaat in de tuin. Er is een hooiberg met een oranje zeil erover en overal staan auto's. Een mansgrote nepsheriff, een hand op de holster, houdt de wacht voor het huis.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:04

Ik vind het ook behoorlijk bizar, dat íedereen weet dat het echt heel heel heel ernstig moet zijn gesteld met de situatie van de paarden, voordat er op die manier wordt ingegrepen. En dat de eigenares het intussen afdoet als een soort 'treiteractie' en dan ook nog eens de schuld op anderen probeert af te schuiven. De omvang van het bord dat je dán voor je hoofd hebt, is volgens mij niet meer te meten... Gestoord