Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EmEm schreef:Het verbaast mij altijd dat mensen verbaasd zijn als een hond zoiets doet. De hond wordt dan meteen als vals en onbetrouwbaar gezien. Maar eigenlijk is dit vrij natuurlijk gedrag voor een hond. Alleen vinden wij mensen het onacceptabel.
Wij vinden een hond alleen leuk als hij zich aanpast aan onze normen en waarden. Maar we vergeten dat een hond nog steeds een jachtinstinct heeft en compleet andere normen en waarden heeft dan mensen. Met name in een roedel kunnen honden anders reageren (dan gelden de groepsregels). Overigens geldt dit laatste ook voor mensen. Hoe vaak komt het niet voor dat mensen in een groep hele rare dingen gaan doen die ze alleen nooit zouden doen.
Wat mij betreft zou zo'n hond dan ook niet afgemaakt hoeven worden. Maar begrijp me niet verkeerd: ik vind dat je als eigenaar dan wel je verantwoordelijkheid moet nemen en de hond niet los kunt laten in de buurt van andere beesten.
jerome18jr schreef:op het moment dat zoiets gebeurt heb je ook niet veel keus de kans dat ze het nogmaals zouden doen is heel groot. de politie neemt trouwens anders de honden mee om ze te laten testen dat duurt ontzettend lang en dat is ook zeker geen pretje voor de honden. het waren geen duitse herders. de eigenaresse heeft in dit geval ook zeker het beste voor de honden gedaan en het was zeker geen makkelijke beslissing ze had de honden al heel lang.
LimaGentle schreef:waarom wil iedereen het ras toch altijd weten.. dat doet er toch helemaal niet toe..
bij mensen vragen we dat toch ook niet? was het een turk of een antilliaan? nee het was een mens
net zoals het hier om een hond ging.. ongeacht ras
joy76 schreef:LimaGentle schreef:waarom wil iedereen het ras toch altijd weten.. dat doet er toch helemaal niet toe..
bij mensen vragen we dat toch ook niet? was het een turk of een antilliaan? nee het was een mens
net zoals het hier om een hond ging.. ongeacht ras
Ik vind dat bij honden anders liggen. Je zult toch ook moeten toegeven dat elk ras zijn eigen typische eigenschappen heeft. Dus volgens mij sla je een beetje door als je het nu over een soort van 'discriminatie' hebt.
Biebz95 schreef:Zielig.. :|
Ik vind het ook altijd zo erg dat honden dan ingeslapen moeten worden, waarom bedenken ze geen andere oplossing, zoals een tehuis voor agressieve honden waar ze allemaal een leefgedeelte krijgen... Maargoed, da's voor die honden dan niet echt fijn om zo te leven.. Dus ksnap het aan de andere kant ook wel dat ze dan ingeslapen moeten worden...
Nog zieliger vind ik het voor het paardje dan voor de honden (A)
LimaGentle schreef:tuurlijk niet.. elke hond handelt uit instinct.. het ene ras denkt echt niet voordat ie een konijn wil pakken: ow wacht.. dat staat niet bij mijn ras-eigenschappen in de hondenencyclopedie.. dus ik mag dat konijntje niet pakken
snappie?elke hond is een prooidier..
LimaGentle schreef:moet eerlijk zeggen dat ik mijn honden voor zoiets nooit zou laten inslapen.. instinct he
joy76 schreef:LimaGentle schreef:tuurlijk niet.. elke hond handelt uit instinct.. het ene ras denkt echt niet voordat ie een konijn wil pakken: ow wacht.. dat staat niet bij mijn ras-eigenschappen in de hondenencyclopedie.. dus ik mag dat konijntje niet pakken
snappie?elke hond is een prooidier..
Nou, volgens mij is elke hond een roofdier. Maar de een leeft zijn instinct wat fanatieker na dan de ander. Mijn poedel is een fanatieke spoorvolger, mijn lab-mix is vooral bezig met gezelligheid en mijn Schotse Collie wil de groep bij elkaar houden. Zie: drie hondjes, in hetzelfde huis, maar allemaal wel ras-gelieerd anders.
xDramaQueen schreef:LimaGentle schreef:moet eerlijk zeggen dat ik mijn honden voor zoiets nooit zou laten inslapen.. instinct he
dan vind ik jou egoistisch. vind dat niet kunnen![]()
bij de keel grijpen is niet spelen, dat is moord. kijk naar leeuwen die hertjes vangen, naar tijgers die zwijnen vangen, allemaal naar de keel, niet om te spelen.
xDramaQueen schreef:LimaGentle schreef:moet eerlijk zeggen dat ik mijn honden voor zoiets nooit zou laten inslapen.. instinct he
dan vind ik jou egoistisch. vind dat niet kunnen![]()
bij de keel grijpen is niet spelen, dat is moord. kijk naar leeuwen die hertjes vangen, naar tijgers die zwijnen vangen, allemaal naar de keel, niet om te spelen.
xDramaQueen schreef:als een hond heeft aangevallen vind ik dat de honden afgemaakt moeten worden want hoeveel gewonden moeten er vallen? je kan dat dier wel een muilkorf en een ketting van een riem aanleggen maar dan is ie gelukkiger daarboven.
ik vind trouwens niet dat de eigenaren hier verantwoordelijk voor zijn/is. je hond kan nog zo lief zijn maar ineens omschieten.
xDramaQueen schreef:als een hond heeft aangevallen vind ik dat de honden afgemaakt moeten worden want hoeveel gewonden moeten er vallen? je kan dat dier wel een muilkorf en een ketting van een riem aanleggen maar dan is ie gelukkiger daarboven.
LimaGentle schreef:xDramaQueen schreef:als een hond heeft aangevallen vind ik dat de honden afgemaakt moeten worden want hoeveel gewonden moeten er vallen? je kan dat dier wel een muilkorf en een ketting van een riem aanleggen maar dan is ie gelukkiger daarboven.
ik vind trouwens niet dat de eigenaren hier verantwoordelijk voor zijn/is. je hond kan nog zo lief zijn maar ineens omschieten.
even dit krantenbericht buiten beschouwing gelaten, want ik was er niet bij en weet niet wat er allemaal gebeurd is..
maar stel.. jij hebt een hond.. die valt buiten een kat aan.. hond af laten maken?
een kat die een muis vangt.. af laten maken?
en muilkorven is helemaal niet nodig.. JIJ als eigenaar moet ervoor zorgen dat je hond nooit meer bij andere dieren kan komen
joy76 schreef:xDramaQueen schreef:als een hond heeft aangevallen vind ik dat de honden afgemaakt moeten worden want hoeveel gewonden moeten er vallen? je kan dat dier wel een muilkorf en een ketting van een riem aanleggen maar dan is ie gelukkiger daarboven.
Dat ben ik niet met je eens. Mijn blinde Schotse Collie vond het ooit nodig het achterbeen van mijn bejaarde pony te grijpen. Hond hield vast, pony hield been omhoog, meer (gelukkig) niet. Maar voor mij is dat wel een reden om tijdens het wandelen de hond uit de buurt van pony's te houden, door hem aan te lijnen. En als ik op stal ben, sluit ik hem op in een box. Ja, ik zou ook liever zien dat hij los kon, maar dat kan gezien de eerdere ervaring nou eenmaal niet. Dus is dit de tussenweg. Eentje waar hij volgens mij ook prima mee kan leven.