Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nobbygaard schreef:Ik vind het dus juist van die mensen slecht dat ze niet eerst verder bij de eigenaren gaan informeren voordat ze iets overhoop gaan halen.
Citaat:Het is dus onjuist om altijd over verwaarlozing of dierenmishandeling te spreken als we 's winters in de wei bij weer en wind nog paarden of pony's buiten zien staan. Als de bodem droog is, kan het geen kwaad. Bij een laag gelegen bodem die vochtig is, kan het dier beter worden opgestald. Wel is het wenselijk om schuilmogelijkheden aan te bieden. Daarmee kan het paard zich bij extreme weersomstandigheden beschermen tegen hitte of regen en wind.
slimmerik schreef:Ninx schreef:Hoezo? Denkt Marianne Thieme ook dat koeien de melk uitplassen?![]()
Waarom wordt al een aantal keren de PvdD genoemd, die komen toch niet in het stuk voor?
Het zou me niks verbazen dat ze dat denkt. Ik hoorde laatst op de universiteit van Utrecht in een lezing over dierenarts opleiding een professor het volgende zeggen: "Dankzij de PvdD moeten we nu als we onze studenten bij een koe een halster op willen laten zetten, daarvoor een aanvraag in drievoud in dienen. We kunnen beter, een koe de kop afsnijden want dan is dat niet nodig. Maar het is zo leerzaam voor de studenten dat de koe nog beweegt"
Citaat:Vind het altijd zo vreemd dat mensen met een wei die een blubzooi is zeggen van: kan ik toch niks aan doen??? Dat kan je wel! Verplaats de paarden dan, stort zand bij, maak met betonplaten een droog stuk. Voortdurend in de blub staan is niet goed voor de hoeven en lopen in zware prut is slecht voor de pezen. Het zal alleen maar natter worden in NL, dus neem je maatregelen! Teveel modder in de vacht geeft risico op regenschurft en andere narigheid. Hooi bijvoeren op blubber geeft kans op zandkoliek. Zorg gewoon goed voor je paarden, geef ze weidegenootjes, eten, drinken, een droge plek om te liggen en te schuilen en medische verzorging als ze dat nodig hebben. Sommige mensen hebben wel een paard, maar eigenlijk niet voldoende geld voor goed weidebeheer, een goeie schuilstal, veearts etc.
Citaat:Vind het altijd zo vreemd dat mensen met een wei die een blubzooi is zeggen van: kan ik toch niks aan doen??? Dat kan je wel! Verplaats de paarden dan, stort zand bij, maak met betonplaten een droog stuk. Voortdurend in de blub staan is niet goed voor de hoeven en lopen in zware prut is slecht voor de pezen. Het zal alleen maar natter worden in NL, dus neem je maatregelen! Teveel modder in de vacht geeft risico op regenschurft en andere narigheid. Hooi bijvoeren op blubber geeft kans op zandkoliek. Zorg gewoon goed voor je paarden, geef ze weidegenootjes, eten, drinken, een droge plek om te liggen en te schuilen en medische verzorging als ze dat nodig hebben. Sommige mensen hebben wel een paard, maar eigenlijk niet voldoende geld voor goed weidebeheer, een goeie schuilstal, veearts etc.
Kaisa schreef:Sinds die Partij van de Dieren moet ik zeggen dat er, zeker bij de veehouderij sector, een hoop nieuwe 'wetten' bij zijn gekomen. Mensen zien wat in de auto/op de fiets, zitten achter hun bureautje en wij de boeren moeten er maar mee zien te leven
alja schreef:vind idd dat er te vaak dierenbescherming word geroepen terwijl de mensen niet eens
de geschiedenis kennen van de dieren of de situatie
Ninx schreef:Beter 30x vals alarm, dan een hele stal stervend vee te laat ontdekken (ik noem maar iets).
De DB kan het op die manier nooit goed doen he?
Dan is er weer een topic waar ze te laat kwamen volgens sommigen, en dan weer een topic waarin ze zich vooral nergens mee moeten bemoeien.
There's just no pleasing everyone...