Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rascha schreef:Lovely1@ Ik wil best vragen of mijn man een offerte voor je maakt voor een takel hoor!! (grapje)
Ik heb ooit gelezen dat het links opstappen eigenlijk afstamd uit de riddertijd..
Dit omdat het makkelijker opstappen was ivm de zwaarden die links gedragen werden!!
Als dit werkelijk op waarheid berust is het links opstappen dus erg achterhaald, gezien ik geen mensen met zwaarden zie rijden op hun paard!
Lusitano schreef:Ik stap eigenlijk ook atlijd op vanaf een verhoging. Het liefst zodat ik helemaal niet in de beugels hoef te hangen. (de picknicktafel blijkt daar zeer geschikt voor te zijn)
larrylurex schreef:krukje is idd veel beter maar mijn paard staat niet stil bij het opstijgen...
hij wil veel te graag !!![]()
pantarhei schreef:Adil18, dit Duitse onderzoek waaraan ik dus refereer geeft dus aan dat je ook met kleiner gewicht nog enorme krachten op je paard uitoefent, dus wellicht toch een opstapje?
Adil18 schreef:Maar dit brengt me wel even aant twijfelen, dat moet ik eerlijk bekennen...
Ik denk dat ik met mijn 1.84 en 72 kilo wel wat kan aanrichten bij mijn paard...dus misschien toch maar een krukje gaan overwegen...
Lovely1 schreef:Lusitano schreef:Ik stap eigenlijk ook atlijd op vanaf een verhoging. Het liefst zodat ik helemaal niet in de beugels hoef te hangen. (de picknicktafel blijkt daar zeer geschikt voor te zijn)
Wat dacht je van een takel
x_Rebecca schreef:Haha, grappig over dat 'rechts' opstijgen, bij ons in de lessen is dat een soort 'straf' bij een meisje, die steeds op het verkeerde been licht rijd, moet ze verplicht afstappen en één of twee keer via de verkeerde kant opstappen.. Maar ze kan het ondertussen al aardig, dus Oefening baart kunst geloof ik!