Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WinBinChes schreef:Dit paard kwam bij de 2e keer rijden al overeind Pesionnetje. Niet na 2 weken. Dus lijkt me sterk dat het dier dan vereden of verpest is. Dat gebeurt je niet in 1 keer rijden.
WinBinChes schreef:Dit paard kwam bij de 2e keer rijden al overeind Pesionnetje. Niet na 2 weken. Dus lijkt me sterk dat het dier dan vereden of verpest is. Dat gebeurt je niet in 1 keer rijden.
suuzepuus schreef:wat een hoop negatieve berichten zeg.
de kopers hadden betere afspraken kunnen maken om het paard (12.000 euro is niet niks) een tijdje op proef te hebben.dan hadden ze beter kunnen kijken of het een geschikt paard is. dan hadden de verkoper en de koper een goed contract op kunnen stellen en waren ze allebei beter af geweest denk ik
runningkawa schreef:WBC,
met 1x verkeerd rijden kan een paard best omhoog komen hoor.
Paard laat zien dat hij wat feller is op nieuw terrein, meisje stapt gespannen op.
Knijpt door spanning met de benen, paard gaat daarop harder, meisje zet de hand vast omdat paard te hard gaat, maar blijft klemmen met het been, of nog wel meer...en hop, paard staat overeind
Pensionnetje schreef:WinBinChes schreef:Dit paard kwam bij de 2e keer rijden al overeind Pesionnetje. Niet na 2 weken. Dus lijkt me sterk dat het dier dan vereden of verpest is. Dat gebeurt je niet in 1 keer rijden.
Dus wel! Een dier dat altijd vakkundig is gereden zal gelijk in protest komen bij klunzigheid.
WinBinChes schreef:Pensionnetje schreef:
Dus wel! Een dier dat altijd vakkundig is gereden zal gelijk in protest komen bij klunzigheid.
Nee hoor. Niet elk paard. Als verkopende hoor je de kwaliteiten van je paard te kennen. Wat wel en niet past.
En ja als kopende partij hoor de kwaliteiten van jezelf te weten, maar ik denk niet dat een 14 jarig meisje dat kan.
WinBinChes schreef:Mijn paarden gaan ook niet op proef weg. Al heb je als koper recht om hem binnen een x aantal dagen/weken terug te brengen. Dit staat in de wet. Helaas maar waar.
WinBinChes schreef:En ja als kopende partij hoor de kwaliteiten van jezelf te weten, maar ik denk niet dat een 14 jarig meisje dat kan.
Miriam schreef:WinBinChes schreef:[ Nee hoor. Niet elk paard. Als verkopende hoor je de kwaliteiten van je paard te kennen. Wat wel en niet past.
En ja als kopende partij hoor de kwaliteiten van jezelf te weten, maar ik denk niet dat een 14 jarig meisje dat kan.
En daarom neemt een verantwoordelijk volwassene een beslissing en niet een kind van 14. Het is toch van de gekke dat een verkoper moet gaan inschatten wat een evt koper kan?
Rocamor schreef:Edit aan WBC. Wij hebben bij ons op stal een "manegepaard/schoolpaard" whatever. Ontzettend fijn dier om te rijden. Goed doorgereden paard. MAAR!!!! Als jij denkt dat je "het allemaal wel weet" en die "rotknol" een oplawaai verkoopt omdat ze niet luisterde of wat dan ook, dan accepteert ze dat 1 keer. Bij de tweede keer lig je er gegarandeerd af. Die leert jou echt even heel snel wat je wel en niet kunt doen. Maar ik verzeker je, dit is een goudeerlijk, superdoorgereden paard waar je onwijs veel van kunt leren als je naar jezelf wilt kijken. Want ik heb nog geen nette ruiters in het stof zien happen bij haar!
runningkawa schreef:Maar als dat meisje bij de verkoper zonder spanning zat kan dat ook voor de verkoper een ander beeld geven.
En als jij jou paard nooit wat raars hebt zien doen dan veracht je dat ook niet zomaar.
Maar zo zie je maar dat het dieren blijven
Pensionnetje schreef:Miriam schreef:
En daarom neemt een verantwoordelijk volwassene een beslissing en niet een kind van 14. Het is toch van de gekke dat een verkoper moet gaan inschatten wat een evt koper kan?
En toch zit ons rechtsysteem zo in elkaar blijkbaar. De verkoper moet maar op zijn tenen aanvoelen of de kennis die de koper pretendeert te hebben ook de waarheid is. Als verkoper moet je helderziend zijn tegenwoordig.
Juist als ouders van een kind geen ervaring met paarden hebben, dienen zij een prof. iemand in te huren, bij aankoop én begeleiding. Dát is je verantwoordig als ouder. Laat je kind groeien in wat hij graag doet, maar wel overwogen en onder de juiste begeleiding.
Sommige kinderen worden door de eigen ouders overschat. Ze krijgen na lang dreinen alles wat ze willen. Tja met een computer zal weinig fout gaan, maar met paarden ligt dat net ff anders.