10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charis404
Berichten: 225
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Zevenbergschen Hoek

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:18

Het paard is mijn oude verzorgpaard en hij schrikt normaal echt niet snel. Het meisje had wel een cap op, maar is precies met haar hoofd op een afgekapte boomstronk terecht gekomen. ze mocht niet naar buiten zonder dat die moeder het paard vasthad aan een lijn, deze hebben ze dus los gelaten, dat kind heeft nog nooit les gehad in paardrijden (maar had leren rijden op haar vorige paard ofzo) en ze verzorgde hem nog geen 2 weken, dus dat is vragen om moeilijkheden. De traumaheli heeft haar niet meegenomen, de ambulance heeft haar naar Dijkzicht vervoerd en voor de rest weet ik nog niets over haar.
Laatst bijgewerkt door Charis404 op 29-02-08 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessygirl

Berichten: 23
Geregistreerd: 04-02-08

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:21

Ik hoop dat ze er snel boven op komt! Het was misschien niet zo slim om dat kind al na 1 les los te laten met het paard.. dan vraag je wel om problemen lijkt me..

rebble

Berichten: 1751
Geregistreerd: 27-03-07
Woonplaats: Beilen

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:29

Dit wel hele harde les... Hoop dat meiske er niks aan overhoudt!

Natje_86
Berichten: 300
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Weert

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:59

Is inderdaad niet zo heel handig om dan al iemand los te laten en al helemaal niet buiten! Maar goed het is gebeurd en hopen dat het goed komt met het meiske... sterkte

Jasmijn159

Berichten: 4443
Geregistreerd: 04-11-05

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:00

Noortje_87 schreef:
Ligt het nu aan mij of gebeuren er de laatste paar weken allemaal van die enge dingen als vallen van het paard en dan voornamelijk in buitenritten? Hoop maar dat het goedkomt...


Komt omdat veel mensen nu weer voor t eerst naar buiten gaan na de winter, heb je dus lekker frisse paardjes Tong uitsteken

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:30

Ook lekker handig om op de fiets mee te gaan... loop er dan gewoon een stukje naast.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:06

wat vreselijk ook voor die moeder,zij zal zich wel vreselijk schuldig voelen,ik hoop dat het meisje erboven op komt,maar het ziet er niet echt rooskleurig uit....tja,paarden blijven dieren,altijd rekening houden met de onvoorspelbaarheid van z'on dier.
Het zou in dit geval wel handig zijn geweest een beetje rij ervaring te hebben,dan word de kans toch misschien iets kleiner op z'on ernstig ongeluk....

ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:38

Oh jeetje, wat vreselijk Huilen
Ik woon zelf in Dordrecht
Ik hoop dat het goed mag aflopen

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:27

sorry hoor maar ik vind het echt zwaar schandalig dat mensen gaan speculeren. Kommop zeg ik denk dat ze het al hardstikke zwaar hebben en foutjes kunnen gemaakt worden, overkom dit zelf maar eens dan praat je echt wel anders dan wel of geen schuld. Denk dat dit topic eerder is gemaakt om die mensen die er nu hardstikke ernstig mee zitten steun te geven en geen dingen speculeren.

Maarja sommige mensen zijn natuurlijk zo verantwoordelijk en perfect dat zoiets bij hun natuurlijk nooooiiit kan gebeuren he..

echt brr wat kunnen mensen tog kil en hard zijn, ik zou dan tog eens bij jezelf nadenken wat je wel niet zegt...

Greet1
Berichten: 65
Geregistreerd: 20-07-07

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:38

Ik vind ook dat hier door sommige mensen nogal kil gereageerd word. De mensen kunnen dat nu best missen die reacties die schuldigen gaan zoeken. En zoals Kellly zegt : Maarja sommige mensen zijn natuurlijk zo verantwoordelijk en perfect dat zoiets bij hun natuurlijk nooooiiit kan gebeuren he..
of sommige mensen denken alleszins zo perfect te zijn.

In ieder geval : het beste voor het meisje, ik hoop dat ze er zonder te veel blijvende gevolgen terug bovenop komt.

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:43

Oh wat naar..Nagelbijten / Gniffelen .

Ik hoop dat alles goed komt met haar. Moet ook verschrikkelijk zijn voor de moeder, die zou zich natuurlijk ontzettend schuldig voelen..

Ik vind trouwens dat ze nog best verantwoordelijk zijn geweest. Moeder had het paard aan een lijn vast, ze had waarschijnlijk gewoon een cap op.. Een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker bij een dier.

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:38

Wat vreselijk!! Ook heel erg voor die moeder.

Maar waarom zeggen ze dat er een item zal komen in Hart van Nederland (gister om half 11), maar er is niks over dit in voor gekomen, maar goed, het is allemaal natuurlijk al erg genoeg.

Dan is ze wel erg hard gevallen, als ze ernstig hersenletsel heeft, ze zal toch wel een cap op hebben gehad lijkt mij Verward

Ik hoop heel erg, voor het meisje en al helemaal voor de moeder, dat ze er zonder blijvende schade weer bovenop komt *LOL*

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:21

Wow veel strekte aan het meisje en haar moeder. Weet iemand hoe ze heet? Omdat ik nl ook in dord heb gewoond en misschien ken ik hun wel!

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:56

Niet te hard oordelen Bokkers! Het is al erg genoeg. Laten we hopen dat ze er weer helemaal bovenop komt.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:01

Wat erg zeg...moet echt een nachtmerrie geweest zijn voor die moeder Scheve mond
Hopelijk heeft dat meisje geen blijvend hersenletsel...

DuchesS

Berichten: 688
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:27

Het meisje had wel een cap op maar is met haar achterhoofd onder de cap gevallen op de boom.
Ze ligt nu in het Sofia aan de beademing en heeft verschillende pinnen in haar hoofd en een drain.
Als ze afgelopen nacht door zou komen zou ze kansen hebben, maar niemand weet nog of ze de nacht is doorgekomen.
Dit hoorde ik net van de eigenaar van het paard..
Ik duim heel hard op een goede afloop en wil haar en fam heel veel sterkte wensen!

shera
Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-06-07

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:41

Oh, bah.... Dit is dus mijn grootste nachtmerrie!
Ik ga ook op die manier op buitenrit met mijn dochter. Op de fiets met de pony aan de lijn.

Wat zal deze moeder zich verschrikkelijk voelen Huilen Huilen Ik weet nog hoe ik me voelde toen mijn dochter haar arm brak toen ze van mijn paard viel. Dit is 1000 maal erger....
Hoop dat het met het meiske allemaal in orde komt Ach gut

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:18

DuchesS schreef:
Het meisje had wel een cap op maar is met haar achterhoofd onder de cap gevallen op de boom.
Ze ligt nu in het Sofia aan de beademing en heeft verschillende pinnen in haar hoofd en een drain.
Als ze afgelopen nacht door zou komen zou ze kansen hebben, maar niemand weet nog of ze de nacht is doorgekomen.
Dit hoorde ik net van de eigenaar van het paard..
Ik duim heel hard op een goede afloop en wil haar en fam heel veel sterkte wensen!


Oké, dat is wel fijn, weer even een stukje duidelijkheid *LOL*
Ik hoop echt dat ze de nacht is door gekomen Ach gut

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:55

Pffff, mijn dochter is 12, we gaan samen op buitenrit, ik heb haar uit voorzorg ook aan de lijn. Je moet er toch niet aan denken aan zoiets...

Al komt dat meiske erdoor, wat zal ze eraan over houden? Jeetje, wat erg voor die mensen zeg.

am_vanes

Berichten: 692
Geregistreerd: 12-11-07

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:45

Bonnie_Theun schreef:
DuchesS schreef:
Het meisje had wel een cap op maar is met haar achterhoofd onder de cap gevallen op de boom.
Ze ligt nu in het Sofia aan de beademing en heeft verschillende pinnen in haar hoofd en een drain.
Als ze afgelopen nacht door zou komen zou ze kansen hebben, maar niemand weet nog of ze de nacht is doorgekomen.
Dit hoorde ik net van de eigenaar van het paard..
Ik duim heel hard op een goede afloop en wil haar en fam heel veel sterkte wensen!


Ze is de nacht wel doorgekomen, maar ze wordt kunstmatig in slaap gehouden. Dit is een nichtje van een collega van mijn man.
Schijnt dat ze ernstig nekletsel heeft en wordt nog verder onderzocht.

dus mensen, niet te hard oordelen, voor alle betrokkenen is dit absoluut een nachtmerrie...

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:48

jeetje wat verschrikkelijk ..

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:56

ik lees het net hier op bokt,wat erg Ach gut
een ongeluk is zo gebeurt,ik heb het als kind van 8jr ook meegemaakt en heb daar jarenlang een dikke korst van op mijn hoofd gehad
ik heb toen erg veel geluk gehad.

heel veel sterkte voor de familie Ach gut
ik hoop dat het meisje goed hersteld.

Latisha

Berichten: 420
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Leiden

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:15

Wat vreselijk..

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:14

Wat vreselijk voor dit meisje en haar familie. Heel veel sterkte toegewenst.
En verder wil ik nog kwijt: Mensen oordeel niet zo snel, dit kan ons allemaal overkomen. En is het dan zo dat als iemand zonder cap rijdt dat het dan niet erg is? Hoeveel jonge meisjes en ook oudere rijden zonder cap? Heel veel en ik denk dat hier op bokt het merendeel ook zonder cap rijdt.
Dus sta niet altijd met dat beschuldigende vingertje klaar Boos!

magicjohn

Berichten: 44
Geregistreerd: 12-04-05

Re: 10-Jarig meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:14

Idd hopen dat het allemaal goed komt. ook haar moeder veel sterkte toegewenst.

Was het nu een pony of een paard, de foto in het ad, daar loopt dat meisje van brand bij en de schoft is hoger dan haar hoofd, lijkt op me foto meer op een paard van minimaal 1.62 ofzo , in ieder geval best groot voor een meisje van 10!