Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_tulpje01_

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:59

ik kan er ook absoluut niet tegen en ben er heel blij mee, maar of dit mensen ook motiveert om te stoppen ik betwijfel het sterk!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:01

Ik kan alleen maar zeggen No Cheer

Ach, dan maar buiten roken, gelukkig gaat het verbod in de zomer in Knipoog

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:01

Nou dat hoeft toch ook helemaal niet?
Als mensen willen roken doen ze dat lekker
Waarom wil je dat mensen stoppen als je er zelf geen last meer van hoeft te hebben?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:02

Gelukkig! Kan ik eindelijk ook weer normaal in een kantine zitten zonder dat meegerook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:03

Het verbod is er ook niet echt om mensen te laten stoppen met roken. Meer om mensen te behoeden voor meeroken en met name personeel die altijd moeten meeroken. die hebben recht op een rookvrije werkplek Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:05

Jenniferkent schreef:
Ik ben niet kortzichtig ik kijk verder dan jullie doen
Dus wie is hier kortzichtig
ga het maar eens uitzoeken allemaal en dan praten we verder

Als ik jou reactie zo lees heb jij DÉ oplossing voor de volksgezondheid in Nederland.
Deel het ff met het ministerie van VWS, lijkt me dat ze er daar echt wat mee kunnen.

http://www.minvws.nl/contact/stel-uw-vraag/default.asp

Vork

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:07

nou ik moest ook een keer schrijven bij concour..
zate we met zun 3en in een hokkie, en jury en diegene die alles omroept zatn allebei te roken...
wat was dat vies! ik kreeg echt helemaal branderige ogen bah!

ben echt blij dat ze strax niet meer mogen roken!

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:09

Manie; ik heb het over iets anders dan de gezondheid ik dacht dat dit wel duidelijk was.

en over die 90% van de copd (CARA) patienten komt het door roken wil ik ook even rechtzetten;
De belangrijkste risicofactor voor COPD is roken. In ongeveer 79.9% van de gevallen wordt COPD veroorzaakt door roken. Hoe dit proces precies verloopt is nog niet bekend. Uiteindelijk krijgt 10-20% van de rokers COPD. Aan de hand van rookgewoonten kan men niet voorspellen wie wel of geen COPD krijgt. Maar de kans op COPD wordt wel groter naarmate men meer en langer heeft gerookt. De meeste COPD-patiënten zijn ouder dan 40 jaar.

Naast roken zijn er nog andere mogelijke oorzaken van COPD. Bij ongeveer 15% van de mensen met COPD speelt langdurige blootstelling aan kleine stofdeeltjes tijdens het werk een rol (onder andere door meeroken en fijnstof). Ook kan een aangeboren enzymgebrek de oorzaak zijn van COPD. Volgens schatting hebben in Nederland tussen de 5.000 en 10.000 mensen deze erfelijk vorm van longemfyseem Alpha-1-antitrypsine-deficiëntie.[2]

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:09

Dus dat geld voor mensen die ZELF roken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:10

Ik ben er ook blij mee. Want op het moment dat een roker net geen peuk opsteekt, heeft de nietroker er geen last van. Op het moment dat ze echt niet zonder die peuk kunnen, kunnen ze net zo goed even buiten gaan staan, of andere oplossingen bedenken (e-smoker, nicotinekauwgum?)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:12

jenniferkent: daarom had ik ook (mee)roken neer gezet. Dan zat ik met de gok van 90 procent vrij goed Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:13

Persoonlijk heb ik er geen last van. en mensen moeten het zelf weten of ze roken maar ik moet zeggen dat ik wel blij met deze maatregel ben zit je gelukkig niet meer in die stank.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:15

Rookverbod in de horeca en nu dus ook de sportkantine OK dan! OK dan! OK dan!
Super!!!

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:16

Ja je zat in de buurt voor de meerokers ja
maar absoluut niet voor de meerokers
zoals ook gemeld in dat stukje zijn alle onderzoeken nog vrij onbevestigd.

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:16

vind ik ook, en marchal het is inderdaad in de zomer dus dan hoeven die mensen ook niet in de kou te staan (als het een betere zomer word als vorig jaar Knipoog )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:23

_tulpje01_ schreef:
ik kan er ook absoluut niet tegen en ben er heel blij mee, maar of dit mensen ook motiveert om te stoppen ik betwijfel het sterk!

nou.. ik denk het wel hoor! bij mij op het dansen zitten ook een paar rokers die 't echt drie keer niks vinden... en zo'n 'jongen' die al sinds jaar en dag zo ongeveer aan 1 stuk door rookte en díe jongen is nu gestopt! door die regel oa! en ik hoor van andere ook dat ze er nu maar mee willen stoppen Haha! mooi meegenomen toch!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:29

Go jij! Go jij! super, eindelijk die vieze schadelijke stank weg! Als het erg druk was zag de hele kantine gewoon blauw van de rook Nagelbijten / Gniffelen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:35

ik vind het super, maar vind het toch ook wel zielig dat die rokers allemaal kou moeten lijden . ik zou er mee stoppen als ik hun was Clown

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:37

Ikzelf rook niet, maar wat ik mij nu afvraag, of als er straks niet meer in de kantine gerookt mag worden op de je pensionstal er dan stiekem gerookt gaat worden op plaatsen waar dat dus helemaal niet mag of je bijvoorbeeld om maar een extreem voorbeeld te noemen ruiters met een sigaret te paard door de buitenbak ziet gaan.
Of ze staan gezellig te paffen op het parkeerterrein ofzo.
Ben heel benieud hoe dit gaat lopen en hoe pensionstalhouders hier mee omgaan, ik vind dit een andere situatie als een grote kantine bij een grote manege.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:47

Jenniferkent schreef:
Manie; ik heb het over iets anders dan de gezondheid ik dacht dat dit wel duidelijk was.

en over die 90% van de copd (CARA) patienten komt het door roken wil ik ook even rechtzetten;
De belangrijkste risicofactor voor COPD is roken. In ongeveer 79.9% van de gevallen wordt COPD veroorzaakt door roken. Hoe dit proces precies verloopt is nog niet bekend. Uiteindelijk krijgt 10-20% van de rokers COPD. Aan de hand van rookgewoonten kan men niet voorspellen wie wel of geen COPD krijgt. Maar de kans op COPD wordt wel groter naarmate men meer en langer heeft gerookt. De meeste COPD-patiënten zijn ouder dan 40 jaar.

Naast roken zijn er nog andere mogelijke oorzaken van COPD. Bij ongeveer 15% van de mensen met COPD speelt langdurige blootstelling aan kleine stofdeeltjes tijdens het werk een rol (onder andere door meeroken en fijnstof). Ook kan een aangeboren enzymgebrek de oorzaak zijn van COPD. Volgens schatting hebben in Nederland tussen de 5.000 en 10.000 mensen deze erfelijk vorm van longemfyseem Alpha-1-antitrypsine-deficiëntie.[2]

En??

Wat is nu je conclusie??

En waarop baseer je je opmerking dat het bij de mensen die last hebben van meeroken, dat het 'tussen de oren zit'

Het is onomstotelijk vastgesteld dat (mee)roken schadelijk is.
Dus is het prima dat de overheid hier maatregelen toe neemt.

Niets meelopen met Amerika dus, gewoon keihard bewijs, of het nu om longziektes gaat of hart- en vaatziektes, problemen bij ongeboren kinderen enz enz.
Het is gewoon schadelijk.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:50

Dat was wel te verwachten toch Lachen ?

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:54

De conclussie van dat verhaal was dat het geen 90% is voor de meerokers.
Gemiddeld genomen zijn het de stoppers die het opeens o zo erg vinden.
Waar goede afzuiginstalaties zijn is er weinig last.
Als er een raampje open staat etc.
Als dit probleem is opgelost is wel weer wat anders wat o zo vervelend is.

Tuurlijk is het schadelijk, ik kan er alleen niet tegen dat mensen verkeerde feiten hier neerleggen.

Ja en er is nog zoveel meer schadelijk als je gaat kijken naar alle gevolgen van zogenaamde onderzoeken vanuit daar valt het allemaal iets teveel op.

Ik zeg helemaal niet dat het NIET schadelijk is ik ben gewoon dat gezeik een beetje moe.
dingen die heel wat erger zijn word niks aan gedaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:56

(mee)rokers lieve schat Haha!
Maw: rokers én een deel meerokers die copd krijgen.

Met goede afzuiginstallaties heb ik ook geen last alleen: bijna niemand heeft die dingen!

Voor mij is het roken overal wel erg: ik kan niet uit, kan niet naar feestjes waar mensen roken etc. ik pas mijn bezigheden aan op rookplaatsen. Ik prijs onze lieve heer dat er eindelijk een rookverbod is zodat ik mij weer onder de mensen kan bevinden (onder een dak Knipoog)

Wat betreft de overige odeurs: ach daar ga ik niet dood aan Haha!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-02-08 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:58

Suzanne37 schreef:
Dan hoop ik alleen dat jullie ook niet beroerd zullen worden van de drank- en zweetlucht die dan zal overheersen. Clown

Overigens vind ik de rookverboden prima hoor!

Suzanne heeft wel een punt. Vorige week las ik in een horecablad tips voor de horeca over hoe om te gaan met het rookverbod. Een van de punten was dat bier-, zweet- en etenswarenlucht duidelijker te ruiken zouden zijn als er niet meer gerookt wordt. Die worden dan niet meer gemaskeerd door rooklucht. Een aandachtspunt voor de ondernemer dus. Knipoog

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:00

kun je ook enkele voorbeelden daarbei noemen?! niets is zo erg als meeroken voor astma patiënten of mensen met longklachten