Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Voor leden van de KNHS en KNHS-officials is het overigens niet toegestaan deel te nemen of medewerking te verlenen aan endurancewedstrijden die niet door de KNHS zijn goedgekeurd.
Tamartjj schreef:Ariebren schreef:Toch vind ik het een goed idee om de verantwoording over het paard weer neer te leggen bij de eigenaar.
De eigenaar loopt het risico dat hij zijn paard niet goed behandeld. En dus uiteindelijk niet kan presteren.
Dus het "big brother" gedoe van een vereniging, zoals het KNHS, daar zit ik niet op te wachten.
Wie verplicht mij mijn paarden te enten tegen de griep??
Het KNHS, en als ik niet ent dan loop ik zelf het risico, en niet andermans paard.
Hier ben ik het niet mee eens. Als jij niet ent loop jij geen risico, je paard loopt een risico door jou nalatigheid. Daarbij komt, dat wanneer jij niet ent, en jou paard wordt ziek en gaat toch op wedstrijd, en allerlei andere paarden zijn ook niet geënt, dan krijg je een soort griepepidemie. Ik denk dat niemand daar op zit te wachten.
Ik moet zeggen dat ik het niet zo erg zou vinden als er andere opties zouden zijn als de KNHS, omdat het daar allemaal erg traag gaat enzo. Maar alle controles maar mooi overboord gooien, nee dat dan liever niet. Sommige mensen hebben die controles gewoon nodig. Misschien zijn jullie allemaal perfecte paardeneigenaren, lang niet iedereen is zo..
Djilan schreef:Voordat we ons aansloten bij de KNHS hadden we al dierenartsen en officials op de endurancewedstrijden, dus dat is niet dankzij de KNHS.
Cobie schreef:Djilan schreef:Voordat we ons aansloten bij de KNHS hadden we al dierenartsen en officials op de endurancewedstrijden, dus dat is niet dankzij de KNHS.
Hear Hear Djilan, helemaal mee eens. Is er al meer bekend van de NER, ben wel nieuwsgierig gemaakt nu.....