Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:24

Pensionnetje schreef:
Het zoveelste voorbeeld van een "deftige troela" die voor de kick een stoere hengst wil maar er uiteindelijk achterkomt dat je dan je nep-nageltjes wel eens zou kunnen breken.

Natuurlijk weet ik niet of dit van toepassing is op de situatie maareh... briljant omschreven.. ROFL

En ruim 700 euro per maand voor een box...???? Heeft elk paard daar z'n persoonlijke butler ofzo...? Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:29

Inderdaad een vaag en twijfelachtig verhaal....

Apart idee ook; Wilp is voor mij vlakbij, heb eigenlijk nog nooit van die Stoeterij gehoord.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:46

ik wordt zo naar van dit soort verhalen! Het moest bij wet verboden zijn om een paard elke dag sedatie te geven, schande!! Als die mensen hun paard niet aankunnen is dat heel jammer, maar het zal er alleen maar toe leiden dat het paard nog vervelender gaat worden. Een hengst zonder leider is een gevaarlijk dier. Een hengst MET leider is meestal het fijnste paard wat je ooit onder je kont hebt gehad.
Dit paard staat nu in een dure stal... denk dat de eigenaren blijer zijn met de stal dan het paard zelf.
Wat betreft dat luchtzuigen, kan me voorstellen dat dit in 1 dag gebeurd... Stel je voor, je raakt niet alleen je plekje kwijt, maar ook je leider, en wat krijg je er voor terug? Een stal en een stel mensen die bang voor je zijn. Vervolgens wil je je zelf laten zien op je nieuwe plekje, en dan zijn de rapen helemaal gaar. Daar zou IK zelfs van gaan luchtzuigen Haha!
Daarbij eens moet de eerste keer zijn he dat ze lucht zuigen, dus het kan letterlijk van de een op de andere minuut gaan. Ik heb ooit een veulen gefokt (warmbloedje) die ik op een dag besloot in de stal te gaan voeren ipv op de wei. Bij de eerste de beste keer dat ze in de stal haar brokken op had pakte ze de bakrand vast en zoog lucht. Taddaaaa een luchtzuiger Boos!
Tanden afveilen geloof ik niet zo in, dat is wel erg zichtbaar he, dat hadden ze vast wel gezien op de keuring.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:50

Triest en treurig........als het allemaal waar is.

Sneu, dat dat dier hier nu de dupe van is. Als ik de oude eigenaar was had ik hem toch voorlopig maar weer lekker terug laten komen zodat hij van de situatie verder geen schade ondervindt. Dit zal voor de huidige eigenaresse ook een goedkopere oplossing zijn en zo kan er rustig naar een schikking worden gezocht.

Arm dier....

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:02

O, ik had voor de grap gemaild hoe duur hij was, want ik vond hem er wel leuk uit zien op de foto's en en volgens de omschriving was het ook zo'n lieverd. Clown Nja...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:05

Nou, als ik de vorige eigenaar was en het echt zo een lief beest was had ik heb terug genomen, dit kan natuurlijk niet goed zijn voor zo een paard...Scheve mond

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:11

Zijn naam kwam me al zo bekend voor, had m ook in de Bit zien staan. Wat een vreemd verhaal zeg, ik had m nog dezelfde dag opgehaald, dan maar geen 11000 euries. En ondertussen staat paard ergens gedrogeerd weg te kwijnen... Kan me niet voorstellen dat de verkoper hem lief, sociaal en werkwillig noemt als het zo'n rotzak is als de koper beweerd.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:30

Hmmm ....ziet er op de foto's niet "gevaarlijk" uit. Hij zal wel boos zijn dat hij opgesloten zit in een box zonder uitzicht Knipoog Tja een hengst is geen ruin.....

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:31

de mensen die het paard verkocht hebben , daar klopt toch iets niet aan hun verhaal
volgens hun stond de hengst met merries in dezelfde stal :s
en het is een hengst van 7 jaar , dan is dit toch gewoon ongehoord
maar waarom de nieuwe eigenares hem niet laat castreren snap ik ook niet , hij is toch
al onvruchtbaar , en het zijn voornamelijk de hengsten streken die de onheil veroorzaken :s

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:36

VivaLaVida schreef:
arm paard
" hij wil elke merrie bespringen die hij onder ogen krijgt"
Tja, het dekseizoen komt er weer aan he.. denk dat dan toch wel normaal gedrag is voor een dekhengst..

In principe is het zelfs geen hengst, en ik ken er zat die zich blijven gedragen.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:57

silly_silas schreef:
de mensen die het paard verkocht hebben , daar klopt toch iets niet aan hun verhaal
volgens hun stond de hengst met merries in dezelfde stal :s
en het is een hengst van 7 jaar , dan is dit toch gewoon ongehoord
maar waarom de nieuwe eigenares hem niet laat castreren snap ik ook niet , hij is toch
al onvruchtbaar , en het zijn voornamelijk de hengsten streken die de onheil veroorzaken :s

Hengsten kunnen best bij merrie's op stal staan. Mijn merrie staat tegenover 3 hengsten en het zijn ook nog openstallen. Niets aan de hand hoor. En 1 van die hengsten is ook nog dekhengst.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:28

Frusty
Ik heb de foto ook goed bekeken, maar zie geen agressie in zijn ogen.
Wel erg ongelovig dat ze door stress binnen een paar dagen gaan luchtzuigen.
Het lijkt mij eerder dat die mensen niet met het paard om kunnen gaan.
pfff platspuiten omdat hij onhandelbaar is.
Ze lijken wel niet wijs.
Lijkt mij eerder dat ze hulp moeten inroepen van profesionele paardenmensen Ach gut
Erg triest voor het paard, waar zal dit diertje eindigen als het zo door gaat.
Dit is niet goed Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:40

Een vriendin van mij had op de manege en paard gekocht at toen zeker niet luchtzuigde.Ze heeft hem verplaatst naar een andere stalling en daar is hij gaan luchtzuigen,alleen nu raakt hij er niet meer vanaf.Dus het bestaat dat ze hel later gaan doen.

Ik vind in dit verhaal maar er weer één de dupe dat is het paard.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:27

Ik vind het ook maar een vreemd verhaal, van beide kanten bekeken. Van de verkoper vind ik het vreemd dat hij het paard niet ophaalt, zeker niet op het moment dat je hoort dat het beest momenteel platgespoten wordt in een te absurd dure stal (als je zelf niets wilt doen aan de verzorging van je paard moet je geen paard kopen i.m.o. en het niet afschuiven op een pensionstalling). In mijn geval zou ik 'm dan meteen weer hebben teruggehaald. Misschien heeft het een hele tijd geduurd voordat hij dit paard heeft kunnen verkopen en is hij er daarom minder happig op om 'm terug te nemen.

Dat het luchtzuigen van de ene op de andere dag kan beginnen, daar kan ik wel in komen Ja, ik zie nu ook met mijn paard wat het wisselen van omgeving met haar kan doen, die van mij is vrij stressgevoelig en reageert dan ook heel heftig op veranderingen, terwijl anderen dat veel minder doen. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n paard dat van nature al vrij gevoelig is, daar gestressed van raakt en gaat luchtzuigen, zeker als hij ook nog eens op een hele andere manier gehouden zou worden dan hij eerder gewend was.

Bovendien weet ik ook dat paarden bij een andere eigenaar zich totaal anders kunnen gedragen en die verschillen kunnen heel extreem zijn. Als hij nu inderdaad een leider mist dan kan hij daardoor heel anders worden in zijn gedrag.

Wat het castreren betreft, als een hengst een prima karakter heeft, goed met andere paarden om kan gaan en geen absurde acties onderneemt, dan zie ik ook niet in waarom je hem zou castreren, een operatie is toch ook niet niks.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:33

Oeps, er wordt hier her en der weer wat voorbarig gereageerd...
Niemand kent het verhaal precies en veroordeelt de neiuwe eigenaresse al lekker een beetje. Misschien is het wel een troela met nepnagels of iemand die geen verstand van paarden heeft. Maar misschien ook niet!

A. foto's zeggen niks, mijn vorige merrie zag er op foto's uit als een engel maar trapte en beet je het licht uit je ogen...
B. luchtzuigen deed ie wrs al, dat verzinnen ze niet in een paar dagen.
C. is de waarheid verteld toen ie verkocht werd? Als de verkopers echt zulke paardenmensen zouden zijn dan hadden ze moeten zien dat deze koper niet geschikt is, als dat zo is gaat het wrs weer om, zoals gewoonlijk, geld!

Het zal je maar gebeuren he, veel geld uitgeven en dan zo tobben met zo'n paard.

Verder ben ik het er absoluut mee eens dat eht onbegrijpelijk is dat een dier hengst moet zijn als hij er toch niks mee mag doen. Dat vind ik ronduit zielig. Na dit mooie weer staan bij ons op stal alle merries stikhengstig te wezen. leuk als je daar als hengst naar mag kijken.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:41

ik gok dat de verkopende partij aardig wat dingen verzwegen heeft. luchtzuigen is gewoon een verborgen gebrek en daar mag je een paard gewoon voor terug doen. daarbij vind ik 11000 geen aparte prijs voor een hengst die 'zo fantastisch' is. daar wilden ze vast vanaf. maar goed, dat is mijn eerste reactie, misschien heb ik het bij het verkeerde eind.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:50

verschrikkelijk zeg vooral voor het paard.
wens de rechter veel wijsheid toe om dit goed te berechten...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:59

kjoetie schreef:
Jezus wt een onzinverhaal zeg...

A. gevoelige paarden-> verhuizing-> natuurlijk issie dan gestresst, en ook nog hengst, dat gaatie natuurlijk duidelijk laten merken op een nieuwe stek. Kan wel een hele tijd duren voor een dier gewend is en weer zichzelf is. Mijn jonge merrie staat nu een maand op haar nieuwe stek en is nog niet terug zichzelf.. geef zo'n dier toch wat tijd en geef t niet meteen op
B. Als hij zo lastig is, waarom dan hengst houden als je er toch niet mee kan dekken? Omdat het zo stoer staat??
C. echt heel fijn om een paard constant onder verdoving te houden. Gooi hem dan ergens lekker op de wei om te ontstressen ipv 700 (!!!!) euro stalgeld te betalen. Rust en regelmaat heeft zo'n dier nodig... en een duidelijke, consequente aanpak.

Heel zonde van zo'n mooi paard.

helemaal mee eens

700 euro stalgeld Gestoord, kom op he, waar betaal je dat? In een stal met gouden randjes ofzo.

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:03

Ik vind dat het de schuld is van de vrouw die het paard kocht:

1. Voor je een paard koopt vind ik het wel slim om een paar keer te komen kijken en om hem (als het kan) even op proef te nemen.

2. Als je een paard niet aan kan moet je hem niet kopen. En hoe weet je dan of het paard te moeilijk voor je is? Hier komen we weer bij punt 1.

3. Alle veranderingen moeten gelijdelijk worden ingevoerd. Stond dit paard vroeger veel in de wei? Wat voor voer kreeg hij? Als je hier te snel verandering in brengt dan is het niet raar dat je dan een luchtzuiger krijgt.

4. Wil je niet dat je hengst de hele tijd merries bespringt, dan moet je geen hengst nemen.

Ik denk dat de eigenaresse met deze punten geen of weinig rekening heeft gehouden.

Equivale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:30

Wat naar voor dat beest. Dat paard heeft inderdaad respect en goede behandeling nodig, geen spuitjes. Wat een onzin allemaal. Inderdaad, castreren is dan ook niet nutteloos...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:02

Pensionnetje schreef:
Hier ga je toch van janken.....

Als de hengst onvruchtbaar is en ook nog eens een grote rotzak, dan mag ik aannemen dat de vorige eigenaar hem allang van zijn ballen had ontdaan. Immers het dient dan geen enkel nut. Hij is toch onhandelbaar. Ik geloof meer in de visie dat de hengst volledig van slag is, waarschijnlijk verkeerd benaderd wordt en hem weinig tijd gegund wordt om te aclimatiseren.

Ook ik heb ooit een hengst verkocht, de braafheid zelve, zonder enig gebrek waarvan de nieuwe eigenaren mij 5 dagen later belde dat hij én luchtzoog (in 10 jaar bij mij nooit gedaan) staatsgevaarlijk was, steigerde, klauwde en beet en niet te rijden was.
Ik ben NIET in discussie gegaan en heb het arme dier dezelfde dag weer opgehaald.
En zoals zich laat voorspellen was er bij mij niets aan hand.

Het zoveelste voorbeeld van een "deftige troela" die voor de kick een stoere hengst wil maar er uiteindelijk achterkomt dat je dan je nep-nageltjes wel eens zou kunnen breken.
De enige die de dupe is is het arme dier én de vorige eigenaar. Want dat soort types schroomt er ook nog eens niet voor mensen dik door de slijk te halen. Ze zouden beter eens naar zichzelf en HUN onkunde kunnen kijken. Dan zouden mijn stallen niet vol staan met zwaar gefrustreerde hengsten!

Zo dát moest ik ff kwijt Haha!

Ik had het zelf niet beter kunnen schrijven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:05

Maar trouwens, waarom is dit voorpagina nieuws?
Als ieder geval van verborgen gebreken, rare koper etc. op de voorpagina komt is bokt te klein, waarom deze wel?

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:13

joy76 schreef:
Pensionnetje schreef:

Natuurlijk weet ik niet of dit van toepassing is op de situatie maareh... briljant omschreven.. ROFL

En ruim 700 euro per maand voor een box...???? Heeft elk paard daar z'n persoonlijke butler ofzo...? Clown

Precies, oh wat leuk een hengst, rijden en mee omgaan kan iedereen ook mákkelijk!! En 700 euro per maand, dat klopt volgens mij ook niet. Toevallig van het weekend op een super de luxe hippisch centrum geweest, alles er op en eraan, 300 euro in de maand...

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:31

Pellie schreef:
het paardje is daar duidelijk NIET op z'n plek!! Bloos! ik zou hem snel terugnemen en een ander fijn baasje voor hem opzoeken.

Voor een handelstal is weg weg. Knipoog En stel dat het diertje op zijn oude plek ook onhandelbaar was, waarom zouden ze dan lief, braaf ed op de site zetten? Daar gaat hun goede naam. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n dier ineens veranderd, vooral een hengst, die zijn daar vaak nog wat gevoeliger voor.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:51

Arm paard, wie in dit geval ook in meer of mindere mate gelijk heeft, triest ik het wel. Ik snap persoonlijk ook niet waarom ze het paard met dit gedrag niet ruint, veel fijner voor het dier.