Hier ga je toch van janken.....
Als de hengst onvruchtbaar is en ook nog eens een grote rotzak, dan mag ik aannemen dat de vorige eigenaar hem allang van zijn ballen had ontdaan. Immers het dient dan geen enkel nut. Hij is toch onhandelbaar. Ik geloof meer in de visie dat de hengst volledig van slag is, waarschijnlijk verkeerd benaderd wordt en hem weinig tijd gegund wordt om te aclimatiseren.
Ook ik heb ooit een hengst verkocht, de braafheid zelve, zonder enig gebrek waarvan de nieuwe eigenaren mij 5 dagen later belde dat hij én luchtzoog (in 10 jaar bij mij nooit gedaan) staatsgevaarlijk was, steigerde, klauwde en beet en niet te rijden was.
Ik ben NIET in discussie gegaan en heb het arme dier dezelfde dag weer opgehaald.
En zoals zich laat voorspellen was er bij mij niets aan hand.
Het zoveelste voorbeeld van een "deftige troela" die voor de kick een stoere hengst wil maar er uiteindelijk achterkomt dat je dan je nep-nageltjes wel eens zou kunnen breken.
De enige die de dupe is is het arme dier én de vorige eigenaar. Want dat soort types schroomt er ook nog eens niet voor mensen dik door de slijk te halen. Ze zouden beter eens naar zichzelf en HUN onkunde kunnen kijken. Dan zouden mijn stallen niet vol staan met zwaar gefrustreerde hengsten!
Zo dát moest ik ff kwijt