Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sflj schreef:diesel_ schreef:erg voor die oude man, maar ik maak ook vaak zoiets mee en als je dan zegt dat fietsers even moeten wachten tot je paard weer even rustig is (nadat hun lopen te bellen aan 1 stuk door terwijl je in de berm liep) dan gebeuren er soms rare dingen he
Wat moet een fietser dan doen? Ze mogen er toch vanuit gaan dat jij je paard onder controle hebt? Of moeten ze nu ook al rekening met jou en je paard houden?? Jíj begeeft je toch in t verkeer?
dravergekkie schreef:voorlopig is paard altijd nog een levend dier en rijden zij op een dood ding, en kan zelfs makste paard nog een keer schrikken of wegspringen...
sflj schreef:Leuk! Moet je vooral doen! Wordt t vast beter van!
Die brommerbestuurder weet misschien helemaal niks van paarden en hun gedragingen!
Ik denk dat er eerder een postbus 51 spotje voor ruiters moet komen, hoe ze zich hebben te gedragen in t verkeer en anders in de bak blijven!
Jongens, als wij gaan buitenrijden en er nu eens rekening mee hielden dat de rest van de verkeersdeelnemers er niks van weet enz. Zou het dan niet wat makkelijker worden? Geef de voorang die je hebt maar eens weg, zou ik zeggen. Prettiger voor die medeweggebruiker en jij hebt problemen voor jezelf ook voorkomen!
daNiielle_ schreef:Ja het klinkt heel gemeen, maar hou dan afstand.
... maar voor allemaal geldt: beter uitkijken dan.
Paarden blijven onvoorspelbare dieren.
Elisa2 schreef:Ik ga echt niet bij iedereen die passeert een hoofdknikje of handbeweging geven,ik blijf liever op m'n paard letten op zo'n moment voor je weet maar nooit,ookal komt het arrogant over.
Dieren blijven dieren idd,en mischien moeten de medeweggebruikers leren dat je een paard niet zo dichtbij kan passeren.
cyrano schreef:ach ik heb een keer gehad dat er een automobilist zo dicht achter mijn paard ging rijden dat het echt een haar scheelde of mijn paard zou al stappend met zijn achterbenen de auto geraakt hebben en omdat mijn paard geen enkele reactie gaf wilde de bewuste banketstaaf zijn daad nog wat meer kracht bijzetten door hard te toeteren goh wat was ik trots op mijn paard en verd...e wat was ik kwaad op die zak.
En in deze situatie zou ik dan niet mogen reageren??? Yeah right ben benieuwd wat jullie zouden, een vriendelijk knikje misschien? Want tja we zijn toch vertegenwoordigers van de ruitersport he.
Kom op zeg zoals ik al eerder schreef ben ik van mening dat wij rekening moeten houden met andere weggebruikers maar ik verlang dat ook zeker terug van mijn medeweggebruikers.
Clyde schreef:Het valt mij op dat het een discussie wordt, wie met wie rekening moet houden. Het lijkt me vrij simpel. Rekening houden met elkaar en houd je zoveel mogelijk aan de regels.
Als ruiters en medeweggebruikers dat doen, zouden er minder ongelukken gebeuren.
cyrano schreef:@ sflj: Nou mag jij mij uitleggen hoe ik in godsnaam rekening kan houden met een of andere gek die zo dicht achter mijn stappende paard gaat rijden dat zijn bumper de achterbenen op een haar na niet raakt en vervolgens ook nog toetert en ja ik mag daar rijden omdat het gewoon een rijbaan is en ja zonder berm.
Citaat:Rekening houden met elkaar en houd je zoveel mogelijk aan de regels.
Als ruiters en medeweggebruikers dat doen, zouden er minder ongelukken gebeuren.
sflj schreef:Wat moet een fietser dan doen? Ze mogen er toch vanuit gaan dat jij je paard onder controle hebt? Of moeten ze nu ook al rekening met jou en je paard houden?? Jíj begeeft je toch in t verkeer?
BibicheB schreef:...Het scheelt niet veel of die arme oude man krijgt de schuld nog ook..
Manou schreef:inderdaad iedereen moet rekening houden met elkaar.
Maar een vraag van mij voor de mensen die vinden dat de regel dat paarden niet op het fietspad horen moest worden nageleeft, vinden jullie dit omdat je het inhoudelijk eens bent met deze regel of omdat regels nu eenmaal regels zijn?
Ik ben het zelf inhoudelijk niet eens met deze regel. Fietspaden zijn er over het algemeen aangelegd omdat het in die situatie te gevaarlijk is voor fietser om tussen de auto's te rijden. En dan moet je met je paard wel tussen die auto's, terwijl je over het algemeen langerzamer zult gaan dan een fietser. (Op een verharde weg gaan de meesten nu eenmaal stappend.)
Splinter schreef:Ze bedoelen toch het 'internet' tunneltje?