We weten niet of het hard waaide. We weten niet waarom het ding geschaard is. We weten niet wat de trailer woog. We weten niet wat voor soort paarden erin stonden etc. etc. etc. Dus het heeft helemaal geen zin om dat soort conclusies te trekken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magica schreef:Ik reed er dat moment net langs (richting Duitsland). Ik zag al wel politie auto's staan met zwaailampen en normaal gesproken ga ik niet om kijken wat er gebeurd is maar deze keer deed ik het wel. Toen zag ik die paardentrailer zo op z'n kant liggen en dat gaf mij gelijk een onaangenaam gevoel. Maar gelukkig lees ik nu dat alles redelijk goed is afgelopen.
Maya schreef:Dit topic is niet de plaats om te gaan speculeren en allerlei voorbarige conclusies te trekken.
We weten niet of het hard waaide. We weten niet waarom het ding geschaard is. We weten niet wat de trailer woog. We weten niet wat voor soort paarden erin stonden etc. etc. etc. Dus het heeft helemaal geen zin om dat soort conclusies te trekken.
haan schreef:Dat is schrikken, gelukkig is het goed afgelopen met de paarden. Maar als ik de foto's zie denk ik : Mag je met zo'n auto wel 2 paarden in een trailer vervoeren?
Eleonoor schreef:Tjonge, als je die auto voor de trailer ziet hebben ze al heel lang geluk gehad. Absoluut ongeschikte auto om een trailer met twee paarden te trekken. En van een wind kan zo'n trailer echt niet omwaaien, dus zal er iets van een stuurfout gemaakt moeten zijn. Een wiel in een berm zou een goede reden kunnen zijn. Maar dat wordt gissen als je niet precies weet wat er aan de hand is.
Trailer zelf lijkt ook niet nieuw, de velgen zien op de fotos verroest uit....
Hoop dat vele die dit zien, wel goed realiseren dat je goed op de weg moet rijden. Wat auto, trailer en gedrag betreft. En als ik hier soms die topics voorbij zie komen met vraag wat voor lichte auto voor een trailer kan, hoop dat die nu wel even goed achter de oren gaan krabbelen of dat wel zo verstandig is nu ze deze fotos hebben gezien.
Fitzroy schreef:Waar ik persoonlijk iedere keer meer van schrk, is dat die trailers eigenlijk zo weinig kunnen hebben. Moet je die kap toch zien, daar is niets van over.
Denk dat ik volgende keer toch maar voor een Ifor ga, die zijn volgens mij heel wat steviger dan andere trailers.
silvana schreef:Wij hebben een C5,die mag maar 1500 kg trekken.De C6 mag er 2000 trekken dus er zijn wel degelijk luxe wagens die dat rek gewicht halen.
Ipsilonka schreef:Ik dacht in eerste instantie dat het een C5 was maar een Laguna Station zou ook kunnen. Beide auto's mogen volgens mij niet meer als 1500 kilo trekken. Dus 1 trailer met 1 paard........
haan schreef:Dat is schrikken, gelukkig is het goed afgelopen met de paarden. Maar als ik de foto's zie denk ik : Mag je met zo'n auto wel 2 paarden in een trailer vervoeren?