Van Baalen ageert tegen helikopteroverlast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flyinglady

Re: Van Baalen ageert tegen helikopteroverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:18

nicci88 schreef:
nee maar die maken wel meer herrie dan een apache

Een F16 blijft niet een kwartier boven je hoofd hangen ..... Clown

Edit: Antoontje je was me net voor

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:20

@ WesseLady: Waar slaat die zin op dat ik invloed zou hebben. Daar heb ik helemaal niets over gezegd. en ja ik ben daar blijven slapen.

@ Antoontje: Tuurlijk kan ik er niet zo over oordelen, omdat ik er niet woon. En tuurlijk zal je die apparaten ook horen, maar ik vind wel dat het een beetje overdreven word.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:22

ik vind van niet.
Ik vind dat je daar slecht over kunt oordelen als je er zelf niet woont.
Waarom denk jij dat het overdreven word? ben ik dan wel weer errug benieuwd naar.
En dan graag goede argumenten Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:22

Verdorie, waar zijn de ruiters met sterallure's hier in mijn woonplaats gebleven?
Hier zijn ook constant oefeningen, beter gezegt; dag in dag uit zelfs 's nachts gaat het door.
Ja de eerste paar keer is het even schrikken maar dat gaat vanzelf over wanneer ze doorhebben dat het ''alleen maar'' lawaai is en verder geen gevaar.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:24

Fitzroy schreef:
Hebben jullie wel enig idee hoeveel kabaal het maakt als helicopters echt laag overvliegen?
Volgens mij niet, want dan praat je wel anders. (dan praat je helemaal niet want je hoort niets meer behalve de helicopter Clown )

haha grappig Haha! je hebt gelijk Knipoog

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:24

Waar gevlogen wordt, is sprake van geluidsoverlast, ook op Vliegbasis Gilze-Rijen. De vliegbasis moet zich echter houden aan een strenge regelgeving. De Luchtvaartwet stelt aan de hand van een voorgeschreven rekenformule voor elk vliegveld een geluidszone vast. Een vliegveld mag niet meer geluid produceren dan de zonering toestaat.

De geluidsbelasting wordt gemeten aan de hand van verschillende variabelen:

het maximale geluidsniveau van het vliegtuig;
de hoeveelheid vliegbewegingen per jaar;
het tijdstip van de dag waarop men vliegt; Avond- en nachtvluchten zorgen voor -- een zwaardere geluidsbelasting;
het gebruik van de aan- en uitvliegroutes.

De vliegbasis, maar ook de Commissie Overleg Voorlichting Milieuhygiëne (COVM) Vliegbasis Gilze-Rijen, houdt bij of de vliegbasis de vastgestelde geluidszonering niet overschrijdt.

Wanneer u geluidhinder ondervindt kunt u contact opnemen met het Basis Informatie Centrum van de Vliegbasis Gilze-Rijen.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:25

Ik heb het er niet over dat je DAAR moet blijven slapen, misschien kan je HIER, in die gebied, eens komen slapen. Maar whatever. Ik denk dat jij er niet over kan oordelen omdat je toevallig een keer op de basis bent geweest.

En dan kan je wel leuk gooien met teksten van hun website oid, maar ze gaan zelf natuurlijk nooit zeggen dat ze overlast veroorzaken. Dat zou wel heel dom zijn.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:26

nicci88 schreef:
Waar gevlogen wordt, is sprake van geluidsoverlast, ook op Vliegbasis Gilze-Rijen. De vliegbasis moet zich echter houden aan een strenge regelgeving. De Luchtvaartwet stelt aan de hand van een voorgeschreven rekenformule voor elk vliegveld een geluidszone vast. Een vliegveld mag niet meer geluid produceren dan de zonering toestaat.

De geluidsbelasting wordt gemeten aan de hand van verschillende variabelen:

het maximale geluidsniveau van het vliegtuig;
de hoeveelheid vliegbewegingen per jaar;
het tijdstip van de dag waarop men vliegt; Avond- en nachtvluchten zorgen voor -- een zwaardere geluidsbelasting;
het gebruik van de aan- en uitvliegroutes.

De vliegbasis, maar ook de Commissie Overleg Voorlichting Milieuhygiëne (COVM) Vliegbasis Gilze-Rijen, houdt bij of de vliegbasis de vastgestelde geluidszonering niet overschrijdt.

Wanneer u geluidhinder ondervindt kunt u contact opnemen met het Basis Informatie Centrum van de Vliegbasis Gilze-Rijen.

Ik zie jou argumenten niet???

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:27

Ik ook niet

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:28

omdat er extra speciale tijden zijn voor het avondvliegen. Er zijn extra gebieden aangewezen voor het laagvliegen, enz.

dus ze mogen helemaal niet laag overvliegen en 's nachts vliegen (mits het is aangegeven in de krant of teletext enz)

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:29

WesseLady schreef:
Ik heb het er niet over dat je DAAR moet blijven slapen, misschien kan je HIER, in die gebied, eens komen slapen. Maar whatever. Ik denk dat jij er niet over kan oordelen omdat je toevallig een keer op de basis bent geweest.

En dan kan je wel leuk gooien met teksten van hun website oid, maar ze gaan zelf natuurlijk nooit zeggen dat ze overlast veroorzaken. Dat zou wel heel dom zijn.

Afgod

Jij weet precies wat ik bedoel.

nicci88

maar het boeit niet wat ik hier zegt, want het wordt toch steeds verworpen

Miepp

nicci88 schreef:
omdat er extra speciale tijden zijn voor het avondvliegen. Er zijn extra gebieden aangewezen voor het laagvliegen, enz.

dus ze mogen helemaal niet laag overvliegen en 's nachts vliegen (mits het is aangegeven in de krant of teletext enz)

aangegeven of niet, het is gewoon een feit dat ze daar met die stomme heli's vliegen.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:30

nicci88 schreef:

ja, ik vraag om argumenten en je komt aan met een tekst van internet Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:31

nicci88 schreef:

Ik kan je vertellen, dat hier dus echt niet altijd aan gehouden wordt ook al mag het niet.
Hier is het zo dat het na 10uur 's avonds niet meer mag zonder het aan te kondigen, kom jij hier maar eens een weekje vertoeven en dan mag jij krant/teletekst/welk medium ook in de gate houden Knipoog

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:33

Antoontje schreef:
nicci88 schreef:

ja, ik vraag om argumenten en je komt aan met een tekst van internet Clown

Inderdaad. Want je kan wel beweren dat ze er niet mogen vliegen, maar ze zijn er toch. Wij hebben er toch weinig aan dat het aangegeven is hoor, en die paarden al helemaal niet. Die van mij hebben nog altijd geen internetaansluiting in hun wei.

Zeg dan waarom het zo nodig is dat ze hier iedereen de stuipen op het lijf jagen (en zelfs in de kou laten zitten), want dat is me nog altijd niet duidelijk.

nicci88

sronnie schreef:
nicci88 schreef:

Ik kan je vertellen, dat hier dus echt niet altijd aan gehouden wordt ook al mag het niet.
Hier is het zo dat het na 10uur 's avonds niet meer mag zonder het aan te kondigen, kom jij hier maar eens een weekje vertoeven en dan mag jij krant/teletekst/welk medium ook in de gate houden Knipoog

Dan moet je de data's en tijden opschrijven en gewoon met een aantal bewoners tegelijk een klacht indienen bij de basis. Op de site van hun staat heel makkelijk hoe het moet

Miepp

sronnie schreef:
nicci88 schreef:

inderdaad. ze hebben echt schijt aan die regels heb ik het idee.
Ze komen ook nog gerust 's nachts overgevlogen hoor, en dan lekker lang stilhangen en maar lawaai maken.
Oook zo lekker voor het milieu maar laten we dat aspect maar niet eens aansnijden Vork

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:34

nicci88 schreef:
Dan moet je de data's en tijden opschrijven en gewoon met een aantal bewoners tegelijk een klacht indienen bij de basis. Op de site van hun staat heel makkelijk hoe het moet

en jij denkt dat ze daar naar luisteren?
Laat me niet lachen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:35

nicci88 schreef:

ROFL Denk jij nu echt dat een klacht serieus wordt genomen?
Nee mevrouw/meneer, toen is er helemaal niet gevlogen, wellicht een motor die veel herrie maakte Huilen van het lachen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:36

dan niet. ik ga slapen. succes nog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:36

succes met slapen?
Zolang er geen heli's langs vliegen zal het wel lukken denk ik Vork

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:37

hahaha gelukkig Tong uitsteken

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:41

Maar waarom moet dat nou per se bij ons? Snap best dat ze ergens moeten trainen. Van die ongetrainde jochies die tegen hoogspanningskabels vliegen naar afganistan sturen is natuurlijk ook vragen om moeilijkheden. Maar ik zou het op prijs stellen dat ze ergens anders, waar minder mensen wonen, laag gaan vliegen. Dat ze over komen vliegen vind ik geen probleem, maar dat geoefen boven mn huis... Dat kunnen ze vast ook wel boven de basis doen!

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:44

WesseLady schreef:
Maar waarom moet dat nou per se bij ons? Snap best dat ze ergens moeten trainen. Van die ongetrainde jochies die tegen hoogspanningskabels vliegen naar afganistan sturen is natuurlijk ook vragen om moeilijkheden. Maar ik zou het op prijs stellen dat ze ergens anders, waar minder mensen wonen, laag gaan vliegen. Dat ze over komen vliegen vind ik geen probleem, maar dat geoefen boven mn huis... Dat kunnen ze vast ook wel boven de basis doen!

Ze kunnen ze beter wel naar Afghanistan sturen .... daar zijn geen hoogspanningkabels waar ze tegenaan kunnen vliegen Haha!
En daar komen ook niet zoveel mensen zonder stroom te zitten Clown