Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:52

*LOL* ja dat dacht ik al Sigaar
Volgens mij zijn dat typische maatregelen om de gemeentespaarkas te vullen.
De mensen die er echt last van hebben, die gaan echt geen verschil merken hoor.
Hopelijk komt er wel een schoonmaakploeg door de gemeente die achtergebleven poep opruimt, maar dat is op openbaar terrein. Daar hebben ze al genoeg belastingsgeld voor.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:54

Foryourneeds schreef:
sexy_back schreef:
@foryourneeds: jij snapt misschien de overlast niet, maar ga eens rondvragen bij tuinliefhebbers, die dus veel bezig zijn in de tuin... die kunnen katten wel (........) want katten poepen dus niet in eigen tuin maar in die van de buurman/vrouw...

op die manier kan ik er inderdaad inkomen dat die hobbytuinders er last van hebben.
maar je betaalt de belasting aan de gemeente. En wat doet de gemeente aan de kattenpoep in prive-tuintjes Verward

tja das idd een knelpunt dat snap ik, maar ik gok dat als er belasting betaald meot worden voor katten, er gelijk veel minder makkelijk een kat wordt aageschaft (die vervolgens alleen maar buiten loopt) maar ja tis en blijft een moielijk punt, want zoveel meningen hier al op bokt, laat staan in die gemeenteraad....

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:55

tarief gemeente weert
1e hond 55.80 pjr, 2e hond 78.12 p jr 3e en volgende honhen 127.92 p pj. stel je hebt 3 honden ben je in weert 261,84 per jaar kwijt.
Nederweert is goedkoper 1e hond 19.56 iedere volgende hond 28.08

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:56

Dus eigenlijk willen ze vermijden dat mensen nog huisdieren nemen? Verward
En als je er wel een neemt, moet je hem opsluiten Verward

Fijne maatregel. En dan willen ze net de nertsenhouderijen gaan verbieden in Nederland "want die arme beestjes zitten opgesloten" ROFL

Weten ze eigenlijk wel wat ze willen? Huilen van het lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:57

Kattenbelasting zal nooit komen want is gewoon niet te controleren.

Wat wil de gemeente doen, loslopende katten controleren op penningen ofzo? Zie ze maar te vangen. En hoeveel katteneigenaren willen hun kat geen bandje omdoen om ophangproblemen te voorkomen? Krijg je allemaal van die principebezwaren.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:59

inderdaad, er zijn zoveel wilde katten. Kunnen ze gewoon nooit aan beginnen

Die honden kunnen ze makkelijker controleren (aan de hand van chipnr). Volgens mij is het gewoon een dekmantel omdat ze meer inkomsten willen. (en die vervolgens in hun eigen zak steken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:01

Mijn honden zijn niet gechipt Lachen

Maar ze komen gewoon controleren. als er dan een paar staan te blaffen aan de poort is het vrij moeilijk om te zeggen; we hebben geen honden Tong uitsteken

Maar ik ben het er totaal niet mee eens
Ze lopen altijd op eigen erf.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:01

Wat zijn dit nu weer voor belachelijke verzinsels van de regering/gemeenten?
Mijn kat poept buiten ja, maar ik heb ook wel eens een drol van een buurkat of hond in de tuin en kan daar echt niet moeilijk over doen, voor het grasmaaien even een schep eronder en in de goot of onder de heg, ik heb daar geen moeite mee.
Ik vind zo langzamerhand wel dat iedereen maar zeurt en klaagt over van alles en nog wat en daar gaat dit onderwerp ook weer over, man man man waar gaan we naartoe met zijn allen?
Eerst worden de rokers in een criminelen hoekje gestopt, nu zijn de dierenbezitters aan de beurt, wie zal de volgende groep zijn?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:10

kattenbelasting vind ik zo achtelijk. Kan je wel betalen voor je kat, maar schijten blijft ie toch.
Voor het geen wat we betalen aan hondenbelasting hier mogen ze best wel eens wat terug doen. 1 gierig hondenuitlaatstrook hier in de buurt, die niet eens goed onderhouden word, ligt dus helemaal vol met stront. En een losloopgebied pal naast een 50 km weg, waar zo rond de 70 gereden word. Hoe wil ik van m'n hond af?
Paardenbelasting vind ik oneerlijk, de 1 komt veel meer buiten dan de ander. Van mij zouden ze een boete mogen geven als je de mest niet even in de berm gooit na een kleipartij! Dat zou veel eerlijke zijn.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:20

in nijmegen ligt het ook hoog...

Eerste hond: € 88,40; Tweede of volgende hond: € 132,72

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:24

sexy_back schreef:
dan ben je een uitzondering ik gok 80% van de katten bezitters gooit katlief lekker buiten en als ie poept in andermans tuin zitten ze niet mee...

en ik zal ook heel eerlijk zijn in hoe ik reageer als ik een kat op "heterdaad"betrap... die jaag ik dus voor eens en altijd weg... ophoepelen uit mn tuin!!

@mariekie: nou dan deel je toch boete's uit... jij je zin.. je kunt moeilijk zeggen die pony wel, die niet, oh en die is een twijfel geval..

edit: vergeet @ te plaatsen...

Hoezo jij je zin Verward

Ik kan geen boetes uit delen ben geen agent Koe

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:26

Emilia schreef:
Wat kost die hondenbelasting eigenlijk?

Hoeveel het elders is weet ik niet, maar ik heb twee honden en betaal voor drie....voor de eerste hond 72 euro en voor de tweede 144....
De hond als melkkoe voor de gemeente.....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:34

Zetten alle katten er een vlaggetje bij dat het van hun is dan? Knipoog En wat nou als je wel een kat hebt, maar deze nooit buiten komt, moet er dan ook belasting worden betaald?

Kijk, ik heb een paard wat eigenlijk nooit poept buiten ( nee, is niet gezond of handig voor zijn hartslag, maar hij houd het op tot thuis ) Dat zou dus voor mij betekenen dat ik belasting moet betalen voor een niet buiten kakkend paard..

hns schreef:
Hehehehe Haha! In de buurt bij ons is een rivier waar regelmatig stront van mensen ligt. Moeten wij ook daarvoor gaan betalen?

Dat doe je al, rioolbelasting!! Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:57

Ik vind hondenbelasting sowieso al onzin. Of ze er nog niet genoeg aan verdienen.
Kan de ergernissen van hondenpoep best wel begrijpen, vooral als er weer eens een hond voor je deur heeft gep**pt. Maar dit is een kwestie van je hond goed opvoeden. Onze honden hebben nooit op de stoep gepoept, altijd in de struiken. Dit hebben we natuurlijk wel moeten aanleren, anders gaat ie ook overal zitten.
Maar goed, niet alleen hondenpoep geeft overlast, katten even erg en paarden ook wel. Maar ik kan me er niet echt om ergeren zolang een hond netjes in de bosjes of op het gras poept. Kattenpoep in mijn tuin vind ik dan weer wel vreselijk! Vooral zomers, bah, dan kan je niet eens lekker buiten zitten...

Er waren ook eens een keer van die controleurs bij mijn ouders aan de deur, ze belden aan en de hond ging blaffen en nog vragen ze: hebben jullie een hond? hihi, vond dat wel erg grappig.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:13

In onze gemeente betaal je geen hondenbelasting

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:19

Ik wil wel poepbelasting betalen maar dan wil ik ook dat de gemeente het opruimt zodat andere geen last hebben van de poep van mijn honden. Volgens mij is de poepbelasting er gewoon weer om andere tekorten bij te vullen en zien we hier niets voor terug, dus slaat het nergens op en als een van mijn honden als de openbare weg poepen ruim ik het altijd op, maar voor dat laatste wil ik wel betalen in de vorm van poepbelasting

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:23

Onze hond vertikt het gewoon om op dat vieze hondentoilet te gaan schijten, loopt maar om de hopen heen te huppelen en zielig te kijken.
ik laat haar dan maar lekker in de struiken poepen daar heeft ook niemand er last van en buiten dat ga ik zelf ook niet op een wc zitten die aan alle kanten onder de schijt zit....

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:33

In onze gemeente hoef je ook geen hondenbelasting te betalen. En als het wel zou moeten, dan vind ik dat ze van dat geld fatsoenlijke honden uitlaatplaatsen moeten aanleggen. Mijn katten komen nooit buiten, o.a. omdat ik dus niet wil dat ze bij anderen in de tuin zitten te schijten. Helaas krijg ik wel katten van andere mensen in mijn tuin op bezoek Frusty . Snap sowieso niet wat je met een kat moet, als je ze toch dag en nacht naar buiten schopt. Maar dat is weer een hele andere discussie Knipoog.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:36

Als je een kat in huis neemt ben je verantwoordelijk voor het geluk van dat beestje. En als het beestje gelukkig wordt van buitenspelen: voila, kat die buiten komt. Maar dat is idd weer een andere discussie.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:31

Gelukkig kunnen katten ook gelukkig worden van een eigen kattenkamer met grote krabpaal en eigen stoel, en nog een extra krabpaal in de huiskamer. Als ze niet beter weten, omdat ze vanaf kitten af aan nooit buiten geweest zijn, dan missen ze het buiten spelen ook niet Knipoog. En daarnaast kun je op die manier ook wel vogels uit hun kooitjes halen, aangezien die waarschijnlijk dan ook gelukkiger zouden zijn, buiten vrij rond vliegend Haha!. Maar nu stop ik, want ik ga helemaal off topic Tong uitsteken .

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:08

Voor iemand die katten heeft is het denk ik gelijk aan iemand die ook hondenbelasting betaalt te verwachten dat één dezer jaren dit ingevoerd gaat worden en terecht.

Iemand die een paard bezit en het paard mest een keer is toch minder storend dan alle katten poep. Om nu belasting voor paarden te gaan betalen vind ik onzin, mag wel maar dan krijgen ze ook alles van mij en neem van mij aan zo`n hondenpoep opvangbak is gauw gevuld hoor. Denk dat gemeentes zich daar niet aan wagen Ik heb nog een 100 kuub mest liggen mag ik wel een route uitstippellen om mijn mest in zakjes kwijt te raken hahahahaha Vork Vork Vork Vork Haha!
Grappig idee eigenlijk

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:09

Ik kreeg vorig jaar klacht van de mensen van woonwijk waar mijn paard gestald staat (de ingang van de weide ligt in de woonwijk, waardoor wij dus telkens door de wijk moeten als we gaan buitenrijden wat wij veel doen). Ze klaagden dat onze paarden niet altijd even braaf waren en daar veel kinderen lopen (ok, mijn paard kan heel rottig doen, maar als er een kind in de buurt is stap ik gewoon af). EN ze klaagden over de stront.
Als ik naar de ingang van mijn weide stap ( pad van 20m) moet ik slalommen tussen de hondenstront, waar ik normaal opzadel ligt het ook vol (zeker in de winter) en als mijn hoefsmid komt dan moet hij ook altijd uitkijken waar hij de paarden doet... Maar de eigenaren zullen natuurlijk zeggen dat het niet op de stoep ligt... lekker fijn maar zolang daar niets aan gedaan wordt ga ik echt niet mijn stront opruimen

paardenstront ligt op de rijbaan waar autos komen, daar ga ik vanuit aangezien wij niet op een fietspad mogen rijden en al zeker niet op de stoep. Daar heeft dus niemand last van

Mijn katten zitten overdag altijd buiten, katten die de hele dag binnen zitten dat kan imo gewoon niet gezond zijn, ieder leven heeft frisse lucht nodig en als je de gemiddelde binnenhuiskat bekijkt zijn die meestal wel een heel stuk te zwaar ook. Een kat begraaft haar stront tenminste netjes Ja (de mijne zie ik het iig toch zo doen... )
En als je een kat hebt om de hele dag binnen te houden en dat beest zo uit haar natuurlijke omgeving te halen dan is dat imo een even slecht idee als een paard de hele dag op stal te houden. Die van mij staat ook dag en nacht buiten, kan hem moeilijk in mijn keuken halen? Huilen van het lachen

En afstappen op een buitenrit om de stront even opzij te ruimen vind ik eigenlijk alleen maar een gevaarlijke situatie opleveren...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:11

runningkawa schreef:
Mijn honden zijn niet gechipt Lachen

Maar ze komen gewoon controleren. als er dan een paar staan te blaffen aan de poort is het vrij moeilijk om te zeggen; we hebben geen honden Tong uitsteken

Maar ik ben het er totaal niet mee eens
Ze lopen altijd op eigen erf.

haha Mijn vader zei destijds tegen de betreffende ambtenaar die vroeg: "heeft u een hond"?
(en lino ging als een malle tekeer)

Pa: "nee heb ik niet"
ambtenaar: "maar ik hoor m toch echt blaffen meneer"
Pa: "dat is mijn kat die vreemde talen spreekt"

ik lag krom van het lachen ROFL

maar ook ik betaal me dus scheel voor me honden en vertik het in alle talen om het op te ruimen ( ik laat ze uit op de aangewezen routes / grasvelden)
maar kan me ook mateloos irriteren als ik weer een kat de zandbak van de kinderen in zie gaan.

dus of afschaffen die handel....of iedereen dokken..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:21

naadje24 schreef:
haha Mijn vader zei destijds tegen de betreffende ambtenaar die vroeg: "heeft u een hond"?
(en lino ging als een malle tekeer)

Pa: "nee heb ik niet"
ambtenaar: "maar ik hoor m toch echt blaffen meneer"
Pa: "dat is mijn kat die vreemde talen spreekt"

ik lag krom van het lachen ROFL

Ik nu dus ook!! Haha! Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:23

Haha!

geweldig!