Paarden stallen in woonwijk moet gewoon kunnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sabientje

Re: Paarden stallen in woonwijk moet gewoon kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:52

het was zelfs een keer zo erg terwijl mijn paarden al een week dag en nacht op de wei stonden in de zomer . dat de gemeente belde dat ze een klacht van haar hadden gekregen dat ze de hele nacht een hele hoop herry hadden gemaakt terwijl ze er niet eens gestaan hadden. zo'n fijne buurvrouw heb ik

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:45

Jammer voor je. En jammer voor je buren, hadden ze maar een leuke hobby (zoals bijvoorbeeld paarden), dan zouden ze niet zoveel tijd hebben om zich te ergeren aan van alles en nog wat.

Woon zelf in een landelijk (boeren)dorp. Daar komen dan mensen wonen die vervolgens gaan klagen over een haan die kraait, mest die stinkt en de overlast van boomblaadjes. Hoe moeilijk kun je je leven maken Verward

Sterkte ermee.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:51

je kunt zelf best veel overlast proberen te beperken, wij hebben het sinds kort uitgebreid met speciale stalvulling met geurende olietjes erin. De stal van mijn (echt!!) stinkpoephebbende merrie is nu een pretje om schoon te maken. Doe ik later de mestbak open dan ruik ik echt geen snufje poep maar heerlijke olietjes die mijn neus vinden. Lijkt mij dat in de zomer de vliegen daar ook niet op komen.
Geen idee hoe het heet, ik heb het via via.
Nu een stal om te proberen, het bevalt zo goed dat de rest er ook op gaat waarschijnlijk. Ook de stal ruikt morgentjesfris, altijd!
En ja.....het blijft geluk hebben met de buren..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 02:05

sabientje schreef:
het was zelfs een keer zo erg terwijl mijn paarden al een week dag en nacht op de wei stonden in de zomer . dat de gemeente belde dat ze een klacht van haar hadden gekregen dat ze de hele nacht een hele hoop herry hadden gemaakt terwijl ze er niet eens gestaan hadden. zo'n fijne buurvrouw heb ik

Heel veel sterkte met zo'n portret van een buurvrouw. Ach gut

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:41

sabientje schreef:

nou lekker dan, hopelijk kunne jullie er samen uitkomen.
mijn moeder had ook zo'n buurvrouw altijd zeuren als de hond een keer blafde en gellof me mijn moeder ging echt niet meer vaak weg daardoor. Toen ze op een dag een keer weer naar buiten denderden omdat ik en mijn moeder weg waren geweest, begon ze weer te tieren over die klere hond en zijn lawaai. ik heb haar maar vriendelijk Clown gezegd dat de hond al 3 maanden dood was Haha!

DowskiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:46

Bloos! wat een klëre wïjf michele!! jemig....

echt dat sommige mensen zo graag andere mensen het leven zuur maken zeg....

sabientje, sterkte met die buurvrouw, hoop dat er een oplossing wordt gevonden, want zois het niet meer leuk wonen. maar lijkt mij dat die paarden idd een minimum aan overlast veroorzaken

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:58

Waar zijn nu al die mensen die zo hard roepen dat de buren gelijk hebben en dat een paard in een woonwijk niet kan? Als de betrokkene zelf komt zijn ze ineens zo stil als muisjes. Flink hoor. Volgens mij zijn paarden al van oudsher huisdieren en mogen ze daardoor bij huis gestald worden. Als je goed voor je dieren zorgt en ze voldoende beweging (en in dit geval zelfs veel weidegang) dan vind ik dat het ook gewoon moet kunnen hoor. Zeker als je al zoveel doet om de stank en geluidoverlast te beperken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:02

hier Doei!

We horen 1 kant van het verhaal en natuurlijk zal zij niet zeggen dat er overlast is Lachen

Ik blijf vinden dat paarden in een dorpskern niet thuis horen.
Koeien zijn dan ook huisdieren?
Die hebben mensen al net zo lang als paarden.
Paard was er eerst ook voor het werk, ook pas sinds de opkomst van de tractor naar luxe gegaan Lachen
Maar ik denk als iemand 2 koeien neerzet dat iedereen het logisch vind dat het niet kan
Eet ook gras en heeft ook 4 poten en een staart Haha!

salvator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:49

zouden ze zoveel herrie maken dan?

DowskiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:02

mijn vorige baas had 2 koeien in zn tuin, voor de lol van zn zoon, want die speelde graag boer Clown
ik geloof niet dat die weer weg zijn gegaan vanwege overlast, daar heb ik mn baas nooit over gehoord.
goed, ik woon in een halfdorp zeg maar, maar hij woont wel midden in een woonwijk, heeft een gigatuin erachter, maar je zou toch idd zeggen, neeeeee, hoort niet, maar het kan wel
en ze zegt toch ook dat die beesten regelmatig naar een weiland gaan? dan zie ik het probleem niet, er zijn zat paarden die op een dure pensionstal alleen maar uit zn box komen voor training.
ik denk dat deze beesten het heel goed hebben

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:22

idd en geen beschikking hebben over een paddock (hard en zacht) van 20 x 80. Dat geldt volgens mij nog steeds voor het grootste aantal paarden hier in nederland! 20 x 80, dat zijn 2 grote buitenbakken naast elkaar mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:32

20 x 80?
Zit je in het verkeerde topic? Tong uitsteken Clown

Dus omdat er mensen zijn die hun paard slaan met zweep en sporen, mag ik best alleen met sporen flink prikken...er zijn er immers die het slechter hebben...

Omdat er paarden zijn die geen vreten krijgen mag ik die van mij best wel eens een dagje overslaan...

Omdat er paarden zijn die niet buiten komen mag ik een paard in de tuin planten...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:47

jenny1988 schreef:
Ik ben een vriendin van de familie bouwewijns. De paarden maken totaal geen overlast en staan minstens 3 a 4 keer peer week hele dagen op de wei. In de zomer natuurlijk vaker. Elke drol of wat er maar ook ligt word opgeruimd. Vind het nogal jammer dat mensen zeggen dat ze ruimte te kort komen. Aangezien ze het niet beter kunnen hebben.

En ze staan er nu al langer als een jaar. Daarvoor had ze een eigen stuk grond waar ze stonden. Daar moest ze toen weg omdat ze daar gaan bouwen. Toen zijn bij haar thuis komen staan:D Dus een beetje raar om te zeggen dat ze maar achteraf een huis had moeten kopen.

De buren zeggen dat ze last hebben van herrie of stank overlast. Kan dus echt niet kloppen. De buren zeggen zelf we hebben een hekel aan paarden. 6 andere buren hebben gezegt dat ze er geen last van hebben en die wonen er ook om heen. Alleen hun 2. Ze hebben zelf geen feiten en zeggen ze dat de gemeente niet goed gecontroleerd heeft. Maar die zijn vaak zat komen controlen. En de 6 andere buren er totaal geen last van hebben. Van stankoverlast of herrie overlast.

Kijk dat zijn dan gewoon zeikerds die buren Boos! En als de rest er geen last van heeft, en hun al klagen als er een vreemde auto voor de deur staat. Als de paarden genoeg ruimte hebben daar dan moet het kunnen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:57

En hier nog een! Doei!

Al heb ik nooit gezegd dat paarden in het centrum niet kunnen, maar dat we de situatie niet kennen en dus niet kunnen beoordelen.

Maar ik blijf bij mijn verhaal dat ik me best kan voorstellen dat mensen er last van hebben, en dat je niet gelijk altijd maar moet roepen "de buren hebben ongelijk" omdat wij nu toevallig paardenliefhebbers zijn en dus de rest van de wereld ongelijk heeft in onze ogen.

Ook al is het in dit geval misschien echt een gevalletje van Onredelijke Buren.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 01:34

runningkawa schreef:
20 x 80?
Zit je in het verkeerde topic? Tong uitsteken Clown

Dus omdat er mensen zijn die hun paard slaan met zweep en sporen, mag ik best alleen met sporen flink prikken...er zijn er immers die het slechter hebben...

Omdat er paarden zijn die geen vreten krijgen mag ik die van mij best wel eens een dagje overslaan...

Omdat er paarden zijn die niet buiten komen mag ik een paard in de tuin planten...

ja verkeerde topic idd, komt door mijn medicijnen, wordt er lichtelijk niet helemaal aanwezig van Vork

En je hebt natuurlijk altijd baas boven baas Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:51

Zijn ook ongeveer 2 dezelfde topics Lachen
Maar vond het wel grappig (minder grappig natuurlijk dat het door medicijnen komt)

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:23

Ik woonde tot een jaar geleden ook in Best en ken de omgeving. Ik ben van mening dat op enkele gedeeltes van Best het gemakkelijk kan om een paardje bij je huis te hebben. Hoeft niet zozeer in het buitengebied te zijn. Bijvoorbeeld in heuveleind/ heivelden (bij het winkelcentrum) staat midden tussen de huizen ook een huis met een weitje met ik geloof koeien erin. De huizen op de spoorstraat hebben bijna allemaal een gigantische tuin, daar past toch gemakkelijk een paard in?

Mensen zijn het gewoon niet gewend. Wat betreft wel of niet overlast, mensen die paarden niet leuk vinden zullen inderdaad eerder zeuren dan 'paardenmensen' of de eigenaars zelf.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:19

Ik ken mensen met een paar hectare weiland binnen de bebouwde kom. Clown Kortom je moet de situatie kennen om er een oordeel over te kunnen vellen.