Silvia Ikle niet naar Olympische Spelen in Hong Kong

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Silvia Ikle niet naar Olympische Spelen in Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:59

Aimee schreef:
Born2BCrazy schreef:
Ik vind het een wijs besluit Ja

Aimee heeft niet genoeg gegeten vanavond? Ach gut
Volgens mij zegt niemand hier dat Athene super was, maar iig beter dan Hong Kong, althans zo lijkt het.

Natuurlijk doen ze wat ze kunnen..(stallen +binnenrijhal met climate control)..
Maar ideaal is het natuurlijk niet. Kan me ook goed voorstellen dat iemand dit risico niet durft te nemen..

Waar slaat dat nou op? De organisatie van de Spelen compleet afkraken mag wel, maar eens een andere visie daar tegenover leggen mag niet Verward

Ik lees hier oordelen van mensen die geen flauw benul hebben waar ze het over hebben en bovendien denken het beter te weten dan mensen als Eric van Breda.

De vragen over Athene hebben natuurlijk te maken met de smog. Die is erger in Athene dan in Hong Kong! In Athene hebben de paarden het overleeft..........
In Athene was het ook stukken warmer dan in Hong Kong, alleen droge lucht. Ja, de luchtvochtigheid is erg vervelend. De eerste keer dat je naar buiten loopt, heb je het idee alsof je stikt. Alsof je onder water adem moet halen en het lukt niet. Je schrikt er best wel van en het liefst ren je zo snel mogelijk weer naar binnen. Na een paar dagen gewenning loop je echter zonder nadenken weer naar buiten en maak je je vooral druk om geld, want het is zo leuk shoppen in Hong Kong Clown

Ideaal is het nergens. Daarom de vraag over Londen. Qua klimaat stukken beter dan Hong Kong, Athene, Sydney, Atlanta, Barcelona en Seoul. Maar loop eens een dag door de stad en steek 's avonds een wattenstaafje in je neus... zwart, helemaal zwart! Dat gebeurt je in Hong Kong niet

Um nou het was iig niet mijn bedoeling om de OS an sich af te kraken..
Vind het altijd een mooi evenement.

Wil alleen zeggen, dat Athene op zich al 'extreem' was qua hitte, temp. en dat Hong Kong nog een stapje 'extremer' is. Natuurlijk doen ze er van alles aan, dat is ook hardstikke goed. Maar ik ben wel een beetje wantrouwig.

Enne een andere mening, is toch juist goed? Als jij daar achter staat, mijn zegen heb je hoor Lachen

Ik denk alleen dat je je een beetje laat opfokken..

Oke een ieder heeft zijn eigen mening, maar ik lees hier toch niet echt dat mensen pretenderen alles te weten..of beter te weten.
Ik iig niet. Maar dat neemt niet weg dat ik me wel kan vinden in de keuze van Ikle.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:00

DresslOver schreef:
Zélfs al is de luchtkwaliteit verbeterd tegen die tijd, dan nóg blijft het een slechte kwaliteit. Dan nóg blijft er de hoge luchtvochtigheid, en je kan ze dan wel trainen in een hal met airconditioning, en je kan ze laten wennen, dan nóg is het een hele operatie en dan nóg is het een hele omschakeling, voor de ruiters én de paarden.

Niemand hier zegt dat Athene helemaal perfect was, maar china is vérre daarvan.

Verder raad ik je aan: Koop een wake-up light ofzo, misschien sta je dan beter op uit bed.

Waarom moet ík een wake-up light kopen? Ik ben niet degene die alles zo negatief inziet.

De perfecte locatie met super gezonde lucht, voor iedereen maar een korte vlucht, geen hoogteverschil, geen erg droge of erg vochtige lucht, geen te hoge of te lage temperaturen, bestaat niet.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:02

Dat wordt hier ook toch helemaal niet beweerd..?
Take it easy Cool

We kunnen toch ook iets minder fel discussieren? Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:05

Aimee schreef:
DresslOver schreef:
Zélfs al is de luchtkwaliteit verbeterd tegen die tijd, dan nóg blijft het een slechte kwaliteit. Dan nóg blijft er de hoge luchtvochtigheid, en je kan ze dan wel trainen in een hal met airconditioning, en je kan ze laten wennen, dan nóg is het een hele operatie en dan nóg is het een hele omschakeling, voor de ruiters én de paarden.

Verder raad ik je aan: Koop een wake-up light ofzo, misschien sta je dan beter op uit bed.

Waarom moet ík een wake-up light kopen? Ik ben niet degene die alles zo negatief inziet.

De perfecte locatie met super gezonde lucht, voor iedereen maar een korte vlucht, geen hoogteverschil, geen erg droge of erg vochtige lucht, geen te hoge of te lage temperaturen, bestaat niet.

Just for the record; Ik zie niet alles negatief in, ik sta alleen sceptisch t.o.v. Hong Kong, daar is niets mis mee, jíj daarentegen bent de gene die zich hier zo op laat fokken en meteen op haar achterste benen gaat staan. Bovendien heb ik er al een Knipoog

Ik ben het met je eens dat er geen perfecte locatie bestaat, en dat heb ik ook al vaker gezegt in dit topic. (misschien toch nog 's ff doorlezen, regel voor regel, en niet bij de eerste gaan blazen. Knipoog ) De vlucht is ook niet het grootste probleem, het klimaat daarentegen wél. En dát is op veel plaatsen wel geschikter. Vooral de luchtvochtigheid gaat voor velen gewoon een probleem geven, alle rumoer naar de OS toe heeft ook al niet veel goeds gedaan, over de quarantaine, het voer, de isolatie. Het zijn tot nu toe gewoon alléén nog maar trubbels geweest. En dat zie ik niet als een goed voorteken.

(overigens klinkt de zin van het blazen l*lliger als dat ik het bedoeld heb, bedoel het meer als gein Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:31

Aimee schreef:
DresslOver schreef:

Zo perfect zal Hongkong niet zijn,ik heb een tibetaanse terrier van Japaners die het beest niet meer terug wilde nemen na hier te hebben gewoond.Mede door de hoge tempraturen en luchtvervuiling.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:34

DresslOver schreef:
Tuurlijk mag je een andere mening hebben, maar je moet het dan niet op zo'n vijandige manier brengen en zeker niet als een feit. Je zegt het zelf al: Visie.

En eric van breda is ineens heilig? Wat denk je nu werkelijk, dat silvia ikle het leuk vind de spelen niet te rijden? Die heeft daar echt wel over nagedacht, en als de omstandigheden niet zo dramatisch slecht waren dan hadden ze het risico wel genomen Knipoog

Ik weet hoe het voelt in een land met een dermate hoog percentage aan luchtvochtigheid, en ik kan je vertellen: Het went niet. Misschien bij jouw, maar bij mij dus echt niet. Ik heb 3 weken in thailand gebivakkeerd, en na die 3 weken zweet je je nog steeds helemaal leeg bij iedere pas die je zet. Moet er niet aan denken dat ik in die omstandigheden zou moeten rijden.

Bovendien is die training van die paarden op dat niveau heeeeeeeeel wat anders als dat jij en ik doen, die is stukken zwaarder, en we hebben het nog steeds over atleten, en het kan me geen bal schelen wat jij over athene vind en dat jij inderdaad van mening bent dat het daar slechter was. Feit is dat de omstandigheden een (te) grote omschakeling voor de paarden en de ruiters zijn, en de hele onderneming behoorlijk riskant is.

Ik stel een paar kritische vragen en ik ben gelijk vijandig Clown Moeilijk hè, kritiek.

Visie... waar is die op gebaseerd dan? Op waarneming of op verbeelding van een situatie die veel mensen nog helemaal niet hebben meegemaakt?
Wat breng ik als feiten? Ik stel vragen in m'n eerste bericht omdat ik wèl in Hong Kong ben geweest, wèl in Athene en Londen ben geweest.

Waar zeg ik dat Eric van Breda heilig is? Niet Hij is wel één van de weinigen met werkelijk feitelijke kennis op dit gebied en ziet geen problemen mits de training natuurlijk wel wordt aangepast aan de omstandigheden.
Neemt Iklé deze beslissing omdat de omstandigheden wèrkelijk zo slecht zijn, of omdat zij ze te slecht VINDT voor haar paarden? Dat is een heel groot verschil.

Zweten bij iedere pas die je zet? Dat zegt meer over jou conditie dan over de omstandigheden.

In je laatste zin kom je zelf met een zogenaamd feit... de vraag is of dat wel een feit is....
Voor Iklé misschien wel, maar dat maakt het juist subjectief. Zie profiel voor uitleg over objectieve feiten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:43

DresslOver schreef:
Just for the record; Ik zie niet alles negatief in, ik sta alleen sceptisch t.o.v. Hong Kong, daar is niets mis mee, jíj daarentegen bent de gene die zich hier zo op laat fokken en meteen op haar achterste benen gaat staan. Bovendien heb ik er al een Knipoog

Waar baseer je op dat ik op de achterste benen sta Verward
Ik stel kritische vragen omdat iedereen het bericht over de afmelding van Iklé gelijk als aanleiding gebruikt om alle bezwaren nog eens dubbel aan te dikken.
Van mij mag je sceptisch zijn.... maar houdt je dan wel aan de werkelijkheid, want de omstandigheden zijn zwaar, maar niet onoverkomelijk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:48

silvana schreef:
Zo perfect zal Hongkong niet zijn,ik heb een tibetaanse terrier van Japaners die het beest niet meer terug wilde nemen na hier te hebben gewoond.Mede door de hoge tempraturen en luchtvervuiling.

Perfect en Hong Kong heb ik nog niet gecombineerd hoor Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 01:14

DresslOver schreef:
Ja, maar tegelijkertijd bevordert dat ook niet het teamverband en het echte OS gevoel, en ook dáárover heb ik geroezemoes gehoord. Want ook nu wordt er gezegt dat vooral de paardensporters niet zo blij zijn met het feit dat het paardengedeelte zich in hongkong afspeelt en niet in Singapore zoals de rest van de spelen. Natuurlijk zou ik wel voor mezelf wel weten wat ik zwaarder zou laten tellen. Maar daar geldt weer dat je niet iedereen tevreden kan stellen.

Bovendien had denk ik niemand verwacht dat het zó'n probleem zou worden als het op dit moment is. Daarbij komt nog eens dat niemand had verwacht dat china zo vreselijk moeilijk en chauvinistisch zou doen als dat ze doen en hebben gedaan.

In Singapore worden geen Spelen gehouden hoor Haha!
Inderdaad héél erg jammer dat de paardensport het met Hong Kong moet doen in plaats van Beijing. Maar voor die locatie is gekozen in verband met het welzijn van de paarden, daar heeft men inmiddels wel vrede mee. Nog even een Holland Heineken House speciaal voor de paardensport organiseren en het feest is tóch compleet.

Waar slaat die laatste alinea op?
Vanaf het moment dat de locatie van de Spelen bekend was, werden de zware omstandigheden ingezien. Voor iedereen, voor alle sporters, voor alle begeleiding, voor alle supporters (heel fijn, in de brandende zon op de tribune staan juichen) én voor de paarden.

Waarmee doet China moeilijk en chauvinistisch?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:33

Aimee schreef:
DresslOver schreef:

Waar baseer je op dat ik op de achterste benen sta Verward
Ik stel kritische vragen omdat iedereen het bericht over de afmelding van Iklé gelijk als aanleiding gebruikt om alle bezwaren nog eens dubbel aan te dikken.
Van mij mag je sceptisch zijn.... maar houdt je dan wel aan de werkelijkheid, want de omstandigheden zijn zwaar, maar niet onoverkomelijk.

Dat heb ik ook nergens gezegt, als je nu álle posts van me leest, en niet net die waar je me woord voor woord gaat proberen te pakken, dan had je ook gezien dat ik al eerder heb gezegt dat ik vind dat de omstandigheden in Hong Kong op het randje zitten van onverantwoord.

En het staan op je achterstebenen baseer ik uit jouw eigen posts. Sorry hoor, maar jouw reacties slaan nérgens op. En andere visie is prima, graag, leuk. Kunnen we nog wat van leren. Maar van de manier waarop jij het brengt, krijg ik een vreemd onderbuik gevoel, en ik denk meerdere met mij. En nee, een andere visie hoeft helemaal niet vijandig te zijn, of zo over te komen. Bij jouw echter is deze dat wel.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:39

Aimee schreef:
DresslOver schreef:
Tuurlijk mag je een andere mening hebben, maar je moet het dan niet op zo'n vijandige manier brengen en zeker niet als een feit. Je zegt het zelf al: Visie.

En eric van breda is ineens heilig? Wat denk je nu werkelijk, dat silvia ikle het leuk vind de spelen niet te rijden? Die heeft daar echt wel over nagedacht, en als de omstandigheden niet zo dramatisch slecht waren dan hadden ze het risico wel genomen Knipoog

Ik weet hoe het voelt in een land met een dermate hoog percentage aan luchtvochtigheid, en ik kan je vertellen: Het went niet. Misschien bij jouw, maar bij mij dus echt niet. Ik heb 3 weken in thailand gebivakkeerd, en na die 3 weken zweet je je nog steeds helemaal leeg bij iedere pas die je zet. Moet er niet aan denken dat ik in die omstandigheden zou moeten rijden.

Bovendien is die training van die paarden op dat niveau heeeeeeeeel wat anders als dat jij en ik doen, die is stukken zwaarder, en we hebben het nog steeds over atleten, en het kan me geen bal schelen wat jij over athene vind en dat jij inderdaad van mening bent dat het daar slechter was. Feit is dat de omstandigheden een (te) grote omschakeling voor de paarden en de ruiters zijn, en de hele onderneming behoorlijk riskant is.

Ik stel een paar kritische vragen en ik ben gelijk vijandig Clown Moeilijk hè, kritiek.

Visie... waar is die op gebaseerd dan? Op waarneming of op verbeelding van een situatie die veel mensen nog helemaal niet hebben meegemaakt?
Wat breng ik als feiten? Ik stel vragen in m'n eerste bericht omdat ik wèl in Hong Kong ben geweest, wèl in Athene en Londen ben geweest.

Waar zeg ik dat Eric van Breda heilig is? Niet Hij is wel één van de weinigen met werkelijk feitelijke kennis op dit gebied en ziet geen problemen mits de training natuurlijk wel wordt aangepast aan de omstandigheden.
Neemt Iklé deze beslissing omdat de omstandigheden wèrkelijk zo slecht zijn, of omdat zij ze te slecht VINDT voor haar paarden? Dat is een heel groot verschil.

Zweten bij iedere pas die je zet? Dat zegt meer over jou conditie dan over de omstandigheden.

In je laatste zin kom je zelf met een zogenaamd feit... de vraag is of dat wel een feit is....
Voor Iklé misschien wel, maar dat maakt het juist subjectief. Zie profiel voor uitleg over objectieve feiten.

Iklé zal de beslissing vast nemen omdat zij de omstandigheden te slecht voor haar paarden vind, dat zal ik niet ontkennen. Dat neemt echter niet weg, dat het daardoor geen slechte omstandigheden kunnen zijn. Een OS laten schieten is niet niks.

Wat betreft mijn conditie: Misschien moet je zelf eens je stukje over feiten en meningen lezen. Maargoed, jij mag dat denken, zelf weet ik anders. Overigens het feit dat jij de discussie nu persoonlijk maakt, zegt mij ook meer over jouw dan over de discussie. Is imo voor mij een teken dat je het op een andere manier niet meer redden kan.

De slechte weersomstandigheden zijn gewoon een feit. Het is een feit dat er een luchtvochtigheid is van 97% het is een feit dat de gemiddelde temperaturen boven de 30 graden liggen. Het is óók een feit (want ook dat gedeelte uit de posts vergeet je voor je eigen gemak maar gewoon even) dat het rond de tijd van de spelen Typhoon seizoen is.

Verder wil ik je zeggen: Echt waar, heb jij geen mega hoge bloeddruk ofzo? Verward

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:43

Profiel Aimee schreef:
Kortom, één ding weet ik zeker: dat ik niets zeker weet.

Goh, heb je dat stukje zelf eigenlijk wel ooit gelezen? Of geldt dit alleen voor anderen en niet voor jou?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 09:44

Een beetje jammer om nu over te gaan tot persoonlijke aanvallen Dressl0ver Scheve mond
Laten we het vooral gezellig houden Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:46

Cayenne schreef:
Een beetje laag om nu over te gaan tot persoonlijke aanvallen Dressl0ver Scheve mond
Laten we het vooral gezellig houden Lachen

ík ga over tot persoonlijke aanvallen? Nee hoor zij zegt tegen mij dat ik het stukje in haar profiel door moet lezen, dat heb ik gedaan. Nu vraag ik me alleen af of ze het zelf heeft gelezen. Is volgens mij toch een eerlijke vraag Verward

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:46

Ik heb al eerder vraagtekens gesteld bij het waarom de meeste ruiters dan toch naar Honk Kong afreizen maar volgens mij heeft Aimee het antwoord nu gegeven. Ik vertrouw er maar op dat men paarden waarvan sommigen een waarde van meer dan 2 miljoen (okidoki) vertegenwoordigen niet een dergelijke omstandigheden laten functioneren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 10:30

Tja, aan de andere kant wist Silvia Ikle al 4 jaar wat de omstandigheden zouden zijn in Hong Kong, dus ze is wel erg laat met haar beslissing. Dan vraag ik me af waarom ze dit nu pas doet...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:32

Cayenne schreef:
Tja, aan de andere kant wist Silvia Ikle al 4 jaar wat de omstandigheden zouden zijn in Hong Kong, dus ze is wel erg laat met haar beslissing. Dan vraag ik me af waarom ze dit nu pas doet...

Ik lees ook net je bericht over de coach, tja, in zijn mening kan ik me dan inderdaad ook wel weer vinden. Ondanks dat het geen fijne omstandigheden zijn is het wel al langer bekend. Ik kan me in beide beslissingen wel vinden eigenlijk.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:00

Aimee schreef:
Wat ik me nou afvraag......

Al die mensen met hoge woorden over de slechte omstandigheden... het weer, de smog... de vliegreis... Oh, wat is het rampzalig en wat is het toch slecht dat tot nu toe alleen Iklé zich afmeldt.
Oh, wat neemt het IOC toch slechte beslissingen.

Zijn jullie zelf al eens in de zomer in Hong Kong geweest?
Geen paardenrennen in de zomer... waar komt die info vandaan? Dat klopt namelijk niet.
Zijn jullie in 2004 in Athene geweest? En ook een keer eerder of daarna nog een keer?
Zijn jullie in Londen geweest (2012) en daar eens op de smog gelet?
Enig idee wat een werk er wordt gedaan om de omstandigheden te verzachten?
Enig idee watvoor kosten speciaal voor de paardensport gemaakt worden?

Na Athene is er sprake van geweest om de paardensport maar helemaal te schrappen. Geen andere sport levert zo veel kosten op en levert tegelijkertijd zo weinig baten. Wees blij dat het überhaupt nog georganiseerd wordt, dat er zelfs een speciale locatie is gezocht binnen en toch "buiten" China zodat de paarden minder risico lopen.

Dat vraag ik me nu ook af! Ik zie hier zoveel dingen voorbij komen waarbij duidelijk is dat mensen wel een klokje hebben horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt, dat ik me net als jou afvraag hoe die mensen daarbij komen.
Zo ook de genoemde doekjes voor de mond, ik heb drie jaar in Japan gewoond en ook daar gebruiken ze die doekjes en dat is echt niet tegen de smog zoals verondersteld werd maar doodnormaal in geval van ziekte, verkoudheid enz. Daarom zie je ook lang niet iedereen met zo'n doekje maar af en toe iemand.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:11

Ben blij dat Aimee hier wat tegengas gegeven heeft, op de eerste pagina vind iedereen Iklé hier zo perfect dat ze voor haar paard kiest. Ik vind het onbegrijpelijk zo'n beslissing, om redenen hierboven door Aimee genoemd. De olympische spelen dat is je doel als topsporter (is zelfs de definitie voor een topsporter). Laat Iklé lekker in haar achtertuintje blijven rijden als haar paard niet geschikt is voor de topsport (want daar komt het op neer als hij niet kan reizen per vliegtuig/presteren onder bepaalde moeilijke klimatologische omstandigheden). Ze verpest het nu wel voor het hele team en dat had niet gehoeven als ze gewoon 4 jaar geleden al duidelijk was geweest over haar (gebrek aan) ambitie.

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:18

Ooooh, dus kiezen voor het welzijn van het paard is nu ineens gebrek aan ambitie?
Het moet toch niet gekker worden zeg.

(Ik neem aan dat het voor haar de moeilijkste beslissing is en dat het daarom zolang geduurd heeft voordat je de stap zet).

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:23

Jitske_ schreef:
Ooooh, dus kiezen voor het welzijn van het paard is nu ineens gebrek aan ambitie?

(Ik neem aan dat het voor haar de moeilijkste beslissing is en dat het daarom zolang geduurd heeft voordat je de stap zet).

Kan mij voorstellend at nu het moment steeds dichterbij komt mensen het risico nie tdurven te nemen. Na de Spelen zijn er immers ook weer wedstrijden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:30

Jitske_ schreef:

Ze wist precies dezelfde feiten vier jaar geleden toch ook? Ondertussen zijn er tests geweest die alleen maar in het voordeel spreken en niet bevestigden dat het slecht was voor de paarden dus is het vreemd dat zij nu pas tot een negatieve beslissing komt. En dan vooral omdat het idd niet alleen van invloed is op haarzelf, maar ook op de andere teamleden.
Als iedereen zo zou doen zouden de Olympische spelen voor paardensport snel voorbij zijn, vind je dat dan goed?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:35

Dan is dat een teken aan de wand en dinet de FEI zich over een aantal zaken te buigen.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:37

Jitske_ schreef:

Als je kiest voor je paard blijf je in je achtertuin.

Ja, ik vind het absoluut gebrek aan ambitie voor een topsporter. Als je paard niet kan vliegen, (of jij wil hem dat niet aandoen) ga dan niet in je nationale team; pretendeer geen topsporter te zijn als je dat niet bent. Zoek of een ander paard, of blijf uit het team, ze is toch niet verplicht om daar in te gaan.

Als ik een paard zou hebben wat bijvoorbeeld niet met de trailer zou kunnen reizen (ik ben nog niet op het niveau van reizen met een vliegtuig, haha), dan ging hij eruit, want dan sluit hij niet aan bij mijn ambitie.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:41

Dus omdat dat paard niet goed kan vliegen moet ze hem maar verkopen voor die ene keer per jaar??? Ik denk dat jij ze ziet vliegen als je dat serieus meent.